Változások a Suzuki Across modellkínálatban

2023.03.07
A Suzuki Across új digitális műszereket és új multimédiás rendszert is kapott, továbbá debütált a 7 kW-os fedélzeti töltő is.

Két évvel a bevezetése után a Suzuki Across plug-in SUV megújult, különböző technológiai újításokkal szerelték fel, továbbá bevezetésre került egy új, 7 kW-os fedélzeti töltő is. Az EU-ban jelenleg érvényes 55 400 eurós listaár nem változott.



De mi változott? A Suzuki Across új, 12,3” méretű digitális műszerfalat kapott, amely technikailag fejlettebb, jobban olvasható és intuitív háromdimenziós grafikát is tartalmaz. A vezető három különböző megjelenítési mód közül választhat, amelyek a hibrid rendszerhez választott vezetési mód szerint is változnak:
  • EV mód (100%-ban elektromos);
  • HV mód (a rendszer hibrid módon kezeli a belső égésű motort és az elektromosakat, valamint optimalizálja a fogyasztást);
  • Auto EV/HV mód (a rendszer automatikusan kiválasztja a legkényelmesebb üzemmódot, előnyben részesítve az elektromos üzemmódot);
  • CHG mód (lehetővé teszi az akkumulátor újratöltését a belső égésű motor használatával);



    Ezenkívül az ügyfél négy különböző digitális műszer-kialakítást tekinthet meg, amelyek a négy elérhető vezetési módhoz kapcsolódnak:
  • Normal;
  • Eco (optimalizálja az üzemanyag-fogyasztást);
  • Sport (maximális teljesítmény és közvetlenebb kormányzás);
  • Trail (jobb tapadás csúszós felületen);




  • A Suzuki Across multimédiás rendszere is új lett: az érintőpanel 10,5” méretű lett, vagyis nagyobb és intuitívabb a grafikus felület megfelelően frissítve az olvashatóság maximalizálása érdekében. Mostantól kompatibilis az Android Auto és az Apple CarPlay rendszerekkel is.



    Debütált egy új, 7 kW-os fedélzeti töltő is, amivel a 18,1 kWh-s akkumulátor gyorsabban „töltődik fel”, s amivel akár 98 km-t is megtehetünk városban teljesen elektromos üzemmódban. A Suzuki becslése szerint az akkumulátor töltési ideje 90 %-os szintre váltóáramú pontokon kevesebb mint 3 óra.



    A Suzuki Across plug-in hibrid rendszere, amely a Toyota Rav4-ből származik, két villanymotorból áll, az első az első tengelyen, a második a hátsó tengelyen működik. Az első 182, a hátsó pedig 54 LE teljesítményt produkál. Ezekhez jön még hozzá pluszban egy harmadik egység (ISG, Integrated Start Generator), amely generátorként és indítómotorként is működik, és szükség esetén segíti a kerekek mozgatását. A belső égésű motor 185 LE-s 2,5-es Atkinson-ciklusú (a klasszikus Otto-ciklushoz képest a tágulási fázis hosszabb, mint a kompressziós, a hatékonyság javítása érdekében). A kombinált teljesítmény így mindösszesen 306 LE lett.



    A Suzuki Acrossra a Suzuki márkakereskedésekben 3 év vagy 100 000 km-es garancia vonatkozik, amely magában foglalja a közúti segítségnyújtást és az ingyenes ellenőrzéseket is a garancia teljes időtartamára. Továbbá a „10 éves Suzuki Hybrid garancia” kezdeményezéssel az autó hibrid technológiáját alkotó elemekre vonatkozó lefedettség 10 évre vagy 250 000 km-ig meghosszabbítható.



    Itt válogathatsz a készleten lévő Suzuki modellek közül:


    Forrás: Alvolante
    Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk