Új motorral, automata sebességváltóval, színesebben és szélesebb felszereltség kínálattal érhető el a legújabb Suzuki Swift

2020.12.02
Sokáig a Swift volt a piacvezető márka Magyarországon a Suzuki kínálatában, azután jött a Vitara és átvette a stafétát. Sokan nem is gondolják, hogy a ma elérhető Swift nem Esztergomban készül, hanem Japánban gyártják és importként kerül be az országba. Ez a tény így igazi kihívás a kereskedők számára, hiszen egy leadott rendelés átfutása a beérkezésig átlagosan 3 hónap, így nehéz megbecsülni, hogy éppen a kék-fekete fényezésű változatból mennyi is fog pontosan fogyni.



Nézzük meg tehát, hogy a ráncfelvarráson átesett új Swift milyen újdonságokat is tartogat a számunkra. Az új motorral és a lágy-hibrid hajtáslánccal a Swift ereje 10 %-ot csökkent az előző változathoz képest, de nem kell emiatt bepánikolni, a nyomatékleadás mindezt kompenzálja, és a hagyományos fordulatszám-tartományokban nem fogjuk érezni, hogy csökkent a kocsi ereje.



A lágy-hibrid modelleknél már megszokott 50 Nm nyomatékkal és 3 LE plusz teljesítménnyel segít rá a rendszerre az indítógenerátor, ugyanakkor az akku kapacitása a háromszorosára nőtt, ami nem elhanyagolható szempont egy szívómotoros jármű esetében.



Akik megunták már az állandó váltogatást, azok számára már rendelhető a modell automata sebességváltóval is, ezt már nagyon hiányoltuk a Swift-ből. Ráadásul a váltó vezérlésének a programozása is kiváló lett, közepes gázadáskor is csak 3000 / perc körüli fordulatra pörög fel a motor, és mégis nagyon jól gyorsul. A lágy-hibrid rendszer extra nyomatéka ilyenkor nagyon jól érződik. Szinte 6000 / perc fordulaton sem bőg eszeveszettül a motor.



A fokozatmentes automata sebességváltó előnyeit egyébként nem csak a városi forgalomban élvezhetjük, hosszú utakon, pl. autópályán is rendkívül hasznos lehet, mivel így alacsonyabb lesz az üzemi fordulatszám. Egy átlagos, 130 km/h sebességnél ugyanis manuális váltóval 3500 / perc körüli fordulatszám jellemző, míg az automata változatnál minimum 500 / perccel alacsonyabb. Ez pedig a fogyasztásban is vissza fog köszönni.



Hegyi terepen, vagy a kanyarokban viszont határozottan érezhető lesz a kisebb teljesítmény, igaz lendületből rendesen meg tud indulni. Aki viszont sportos vezetésre vágyik, azoknak ott van alternatívaként a 48V lágy-hibrid hajtással ellátott, 130 lóerős Swift Sport.



Nos, mennyi a mennyi? A korábbi Swift modellekhez képest átlagosan 100-150 ezer forinttal kell mélyebbre nyúlni a zsebünkbe, ha hozzá akarunk jutni az új Swift-hez, melynek induló akciós ára kb. 4 millió forint, igaz sokkal gazdagabb a szériafelszereltsége is az elődjéhez képest.

Kapcsolódó videó:




Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk