Személyes kontaktus nélküli autóvásárlás várható a jövőben a Suzukinál

2020.06.08
A Suzuki követi a piaci változásokat és közel 70 magyarországi márkakereskedésére támaszkodva a jövőben online vásárlást vezetnek be, ezzel megtartva a koronavírus járvány miatt kialakult kontaktus nélküli autóvásárlás lehetőségét.

Az idei év első 5 hónapja nem volt sikertörténet az autókereskedők életében. A gyártók közül többen is a 2019. végén eladott járművek többségét csak 2020-ban tudta leszállítani az ügyfelek részére. Mindez annak volt betudható, hogy az egyes gyártók igyekeztek az EU-s flottafogyasztási szabályok szigorodása miatt az értékesítéseiket még 2019-re visszavinni. És erre rakódott rá a koronavírus járvány, valamint ennek a következményei.


Az autószalonok részéről érkezett visszajelzések alapján megállapítható, hogy 50 %-ra zsugorodott össze az autószalonokban mérhető ügyfélforgalom Magyarországon, az előző év azonos időszakával összevetve. Azután áprilisban ez a szám a tavalyi 100 %-ról 20 %-ra esett vissza áprilisban. Vagyis csak az ment a márkaképviseletekre, akik valamilyen szervíz-szolgáltatást kívántak igénybe venni (pl. kényszerből). Májusra viszont ez a szám ismét 40 %-ra emelkedett vissza, ami azt jelenti, hogy a kereskedők már látják az alagút végét!

Ha az év első 5 hónapját egyben vizsgáljuk, megállapíthatjuk, hogy a Toyota, a Volkswagen, a Dacia és a Škoda után a Suzuki csak az ötödik helyen szerepel az értékesítési helyezések sorában, 3413 db. eladott gépjárművel. Ezt a statisztikát azonban érdemes annak a fényében vizsgálni, hogy az év elején még nem indult el az új 48V-os lágy-hibrid Suzuki gépjárművek értékesítése, a márkakereskedők részére a Suzuki csak 2020. februárban kezdte el kiszállítani a lágy-hibrid Vitara és SX4 S-Cross modelleket. Ebből a két modellből márciusra már 1282 db került értékesítésre, amivel a Suzuki az adott pillanatban átvette a vezetést, de éppen ekkor ütött e a krach, a kortonavírus járvány, és a járványügyi intézkedések formájában.


A válság áprilisban 399 eladott Suzuki jármű képében körvonalazódott, ami májusra ismét emelkedésnek indult, a májusi 697 eladott Suzuki gépjármű a gyártót ismét az első helyre repítette.

A Magyar Suzuki szerint az eredmények várhatóan a következő hónapokban is jól fognak alakulni, viszont nagy valószínűség szerint el fognak maradni a tavalyi számoktól, de bíznak benne, hogy még ez is elég lesz ahhoz, hogy az év 12 hónapját egyben vizsgálva 2020-ban is piacvezető legyen országos szinten a Suzuki az eladott új gépjárművek statisztikájában Magyarországon.

A japán gyártó úgy döntött, hogy a vírushelyzet miatt világszerte kialakított biztonságos vásárlási folyamatot megtartja, a szalonokban minden járművet fertőtlenítenek, miután azokba valaki beleült, és igyekeznek megoldani a jövőben a tanácsadást és az értékesítést is online formában.

Ami újdonság, hogy ami jelenleg kényszermegoldásként funkcionált, az a jövőben kényelmi szolgáltatásként marad meg, vagyis a gyártó a márkakareskedéseiben be kívánja indítani az online értékesítést. Ezt azt jelenti, hogy még a szerződéskötést is személyes kontaktus nélkül szeretnék megoldani, a szerződést Postai úton kapjuk majd meg, és aláírva mi is Postai úton küldhetjük azt vissza. Ennek a választása azonban nem lenne kötelező, hiszen az oda/vissza postázás átfutása helyett a személyes ügyintézéssel akár egy hetet is megspórolhatunk és hamarabb juthatunk hozzá a gépjárműhöz. Egy azonban biztos, statisztikák támasztják alá, hogy minden Esztergomban a gyártósorról leguruló jármű az elkészülését követő 3 héten belül már az új tulajdonosa birtokában van.

Hihetetlen, de a Suzuki magyarországi kínálatában még külföldi importból bekerült autókat is találhatunk, de ezen járművek száma annyira elenyésző, hogy szinte raktárkészlet nem is található belőle az országban. A Magyar Suzukinál a következőképpen várják a Suzuki modellek idei értékesítési adatainak a megoszlását százalékban: az élen természetesen a Vitara várható kb 46 %-kal, ezt követheti az SX4 S-Cross 44 %-kal, utánuk jelentősen leszakadva következhet a Swift 5 %-kal, az Ignis 4 %-kal, a Jimny 1 %-kal, és végül a Swift Sport 0 %-kal. Bár a Swift Sport 0 %-a nem feltétlenül jelent 0 db eladást, csak a kerekítések miatt alakulhat így, 20-30 db Swift Sport eladására azért az idén is számít a gyártó.


A Magyar Suzuki szerint az Ignis értékesítési eredményei még akár javulhatnak is az idén, hiszen júliusban érkezik a kereskedőkhöz az Ignis legfrissebb generációja 12V-os lágy-hibrid rendszerrel, K12D motorral, továbbfejlesztett Li-Ion akkuval minimalizált fogyasztással, és választható lesz a manuális váltó mellé már fokozatmentes automata váltó is.

Forrás: Magyar Suzuki

Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk