Suzuki Ignis 1.2 Hybrid 2020 - a mini-SUV meghódíthatná a hazai utakat is
2020.07.20
Mindössze évi 600 db. kerül csak Magyarországra belőle, így nem véletlen, hogy továbbra is a Swift és az S-Cross alkotja a Suzuki gépjármű értékesítések 90 %-át. Pedig valószínűleg több is elfogyna belőle a hazai piacon.
Az új Ignis modellfrissítése szinte 100 százalékban a lágy-hibrid technológia beépítésében merül ki, emellett talán a hűtőrács megváltoztatása jelent még komolyabb eltérést az előző generációhoz képest. A Suzuki ezt az új hűtőrács design-t az S-Crosson kezdte el alkalmazni, majd a Vitarára is átkerült.
Suzuki Ignis Mild-Hybrid
Az új
Ignis stílusos külseje rendkívüli kényelmet és igazán könnyű kezelhetőséget rejt magában. Minden részletében a Suzuki hagyományai köszönnek vissza, egyedi karaktere mégis teljesen újszerűvé varázsolja.
A dizájn egyszerű, ugyanakkor ez a mini-SUV olyan teljesítményt és funkcionalitást nyújt, ami magabiztosan vezethetővé teszi a legváltozatosabb körülmények között is. Az
Ignis esetében a
Suzuki könnyű és nagy merevségű új generációs platformjára újonnan tervezett felfüggesztési rendszer került, amely kitűnő vezethetőséget biztosít. Az
1.2 DUALJET motorban alkalmazott lágy-hibrid rendszer pedig erőteljes teljesítményt nyújt tulajdonosa számára.
Nagyobb teljesítmény kiváló üzemanyag-hatékonyság mellett
Az
Ignis gyártása során nagyobb százalékban alkalmaztak könnyű, mégis nagy szakítószilárdságú acélt. Ez lehetővé teszi az önsúly csökkentését a szerkezeti merevség feláldozása nélkül. Az SVHS lágy hibrid hajtás hozzáadásával így dinamikus teljesítmény válik elérhetővé kiváló üzemanyag-hatékonyság mellett.
Az
Ignis hajtásáról a gazdaságos üzemanyag-felhasználású, nagy teljesítményt nyújtó
1.2 DUALJET (K12C) benzinmotor gondoskodik. Ezt kiegészíti az SHVS lágy hibrid rendszer, amely további üzemanyag-megtakarítást eredményez.
Az
1.2 DUALJET motor egyedi befecskendező rendszere nagy mértékben javítja az égés hatásfokát a sűrítési viszony növelésével. Így a kis méretű motor amellett, hogy erőteljes hajtást biztosít, még üzemanyag-takarékos is.
Ha rátekintünk a hivatalos gyári adatokra, elolvashatjuk, hogy kb. 6 ezres fordulatnál adja le az
Ignis a legnagyobb teljesítményt, és 4400-as fordulatnál a legnagyobb forgatónyomatékot (120 NM). Viszont, mivel itt még beépítésre került a korábban már említett
ISG is, ezért sokkal kisebb fordulatszámokon is elég jó teljesítményre lesz képes a jármű. Hogy miért? Azért, mert az
ISG nem csupán a jármű elindításában segít, hanem annak gyorsításában is, és ennek jótékony hatásait főleg a városi forgalomban érezheti meg a jármű tulajdonosa (elsősorban a zsebén keresztül).
Választhatjuk ezt a típust hagyományos 5 sebességes kézi, vagy 5 sebességes automatizált kézi váltóval (
AGS) is. A
hagyományos 5 sebességes kézi váltó a konvergens sebességfokozat-lokalizáló rendszer alkalmazásával könnyebb és simább érzetű sebességváltást eredményez.
Az
5 sebességes automatizált kézi váltó (AGS - Auto Gear Shift) működése a hagyományos 5 sebességes kézi váltón alapul, ez a
Suzuki saját fejlesztésű automatizált kézi váltórendszere, amely végrehajtja a vezető helyett a kuplung- és váltóműveleteket.
Előny: Alacsonyabb fogyasztás a lágy-hibrid hajtáslánc révén, amely főként a városi forgalomban jelentős.
Hátrány: Az 5 fokozatú manuális váltó ma már nem méltó ehhez a technológiához, igaz panasz sem lehet rá, de azért egy takarékos fogyasztású lágy hibrid városi kisautó esetében a teljesen automata váltó adhatná a maximális komfort érzetet a számunkra.
Külső megjelenés, design
Az
Ignis karosszéria elemeihez a tervezők egyenesen az első generációs
Cervoból és
Vitarából, valamint a
Swift előző generációjából merítették az inspirációt, az újonnan bevezetett letisztult vonalak és ívek ugyanakkor újszerű egyéniséget, vonzerőt hangsúlyoznak. Ez első pillantásra is határozott benyomást kelt mindenki számára.
Az
Ignis formás alakjának első szembeszökő eleme a jellegzetes orr-rész, a LED fényszórók szúrós tekintetével és a hűtőrács erős vonalaival. A kerékívek erőteljes vállai erőt sugároznak, a karosszéria alsó része kifejező felületeket mutat. A formaterv egyszerű, ugyanakkor családias, szerethető. Örökölte az első generációs Cervo hasítékszerű C oszlopát, a Swift jellegzetes sötétített A és B oszlopait és más hagyományos
Suzuki dizájnelemeket, mint a díszszegély és a kagyló alakú motorháztető. Az ezekből összeálló arculat egy új korba repíti a
Suzuki gépjárművek hagyományait.
A hűtőrácsba integrált első fényszórók egyedi megjelenést biztosítanak az új
Ignisnek. A kör alakú első ködlámpákat krómozott keret emeli ki és teszi hangsúlyosabbá. A határozott vonalvezetésű hátsó lámpák teszik igazán karakteressé az új Ignis hátulját. A fényes felületű fekete könnyűfém felnik pedig sportos és összetéveszthetetlen megjelenést biztosítanak.
Apró formai stílusmegoldások teszik a kocsit vidámmá. A fehér színű fényezéssel forgalomba kerülő változatnál a hűtőmaszk és a fényszórókat körbeölelő rész fekete, ami sokak szerint olyan érzést kelt, mintha egy pandával állnánk szembe. A fehér színt egyébként szívesen alkalmazták a tervezők, mivel az visszaköszön a műszerfalon és az ajtóburkolatokon is, nem beszélve az utastérben itt-ott feltűnő narancssárga betétekről, amelyek fiatalossá teszik az egész összhatást. Ez egyébként nem furcsa. A fiatalosság és sportosság ötvözését ma már szinte minden gyártó alkalmazza az új modelljein.
Belső tér, ülések, csomagtér, kényelem
Stílusos külső megjelenése mellett az
Ignis minden irányban kiváló kilátást biztosít. Mérete könnyen vezethetővé teszi, a belső tér és a csomagtér tágas, a vezetési élmény pedig rázós utakon is magabiztos.
A
belső tér az egyediséget hangsúlyozza, elemei minőségi benyomást keltenek. A vásárlók modern színekből választhatnak a hozzájuk illő belső színekkel, a két belső kiemelő szín mindig a választott karosszéria színéhez igazodik.
A
Suzuki új generációs platformjának köszönhetően lehetővé vált a motortér méretének csökkentése, megnövelve ezzel az utasok és csomagjaik rendelkezésére álló teret. Az utasok kényelmesen férnek el egymás mellett, bőséges helykínálattal lábnál és fejnél egyaránt.
Az utastér igaz egy kívülálló szemszögéből nem tűnik kényelmesnek, azonban ha beleülünk a kocsiba, azt érezhetjük, hogy belül megdöbbentően tágas. Az már azonnal látszik, hogy a tervezők a magasságon nem spóroltak, így ha 180 cm-nél nagyobb magasság jutott számunkra a sorstól, megnyugodhatunk, a fejtérrel ebben az autóban nem lesz problémánk.
Az
első ülések rendkívül kényelmesek, a kárpit szövetből készült és tetszetős, a deréktámasz megfelelő, a combtámasz viszont hagy némi kívánnivalót maga után, főleg, ha a belmagassággal teljesen elégedett, hosszabb combú embereket vesszük alapul. Ellenben nem rally versenyekre készülünk ezzel a járművel, szóval városi kocsikázáshoz tökéletes.
A belső kidolgozás itt-ott mutat némi hiányosságot, főként az utastérben előtűnő illesztési problémák képben.
A legalább 180 mm-es hasmagasság lehetővé teszi a durvább utakon való vezetést is, egyúttal a magasan lévő ülés segítségével tiszta kilátást biztosít. A magasan pozicionált ülés a ki- és beszállást is kényelmesebbé teszi.
Ugyanez a
hátsó ülésekre is érvényes, ahol igaz csak két felnőtt fér el egymás mellett kényelmesen (esetleg egy kisiskolás közöttük), viszont az ülések mozgathatósága előre/hátra több mint 16 cm, ami a csomagtérbe való pakolhatóságot tudja igen pozitív irányban befolyásolni. Ez azért sem hátrány, mert az alapból 267 literes (AllGrip modellek esetében 227 literes) csomagtér nem mondhatni, hogy óriási lenne, viszont mindezt egy 3,7 méter hosszú kocsitól kapjuk, ami azért nem semmi. A hátsó ülések egyébként teljesen ledönthetőek, s így a rakodóterünk térfogata akár 514 vagy 1097 literesre is kibővíthető. Az 50:50 arányban megosztott hátsó ülések a csomagtér felől is lehajthatók. Az ülések lehajtásával sokféle poggyászhoz igazítható a csomagtér.
A bal és jobb hátsó ülés külön-külön is gördülhet előre-hátra, amivel könnyen beállítható a kívánt lábtér, vagy az ideális pozíció a csomagok elhelyezéséhez. A hátsó ülések könnyen mozgathatóak az üléstámlák tetején vagy az ülések alatt levő karok megemelésével.
Előnyök: Kiváló kilátás, tágas, az ülések lehajtásával bővíthető csomagtér.
Hátrányok: Hátul csak két felnőtt számára kényelmes, az első ülésekben a combtámasz nem tökéletes, az utastérben nem szépek az itt-ott előtűnő illesztési problémák. A hátsó ülések kihúzhatósága csak a GLX és GL+ modellekben megoldható.
Műszerfal, kezelőpanel, tárolók
A
műszerfal nem túl bonyolult, kijelzi az alapinformációkat, mint például külső hőmérséklet, pontos idő, sebesség és megtett kilométer. A kijelzett információk módosíthatók a műszerfal közelében vagy a kormányon lévő gombokkal.
Az
Infotainment rendszer érintő képernyője lett felül a meghatározó, míg közvetlenül alatta a klíma vezérlője található. A légkondicionáló kezelőpaneljének lekerekített formái és a műszerfal jellegzetes íve futurisztikus benyomást kelt.
A modellfrissítésben kicsit spórolós lett a műszerfalváltás az előző generációs modellhez képest, amelyben még békebeli kilométeróra volt, most azonban már LCD lett az egész. Az infotainment-panel igaz maradt.
A belső tér rendkívül kényelmes tároló rekeszekkel szolgál. A kétrekeszes kesztyűtartó mellett pohártartók találhatók a középső és hátsó konzolon, valamint az első és hátsó ajtókban is. A tervezés mindvégig a mindennapi használat lehető legkényelmesebbé tételét tartotta szem előtt.
A műszerfal vízszintes elrendezésű felületén felhasznált anyagok gazdag textúrája kiemeli a szélesség és tágasság érzetét. A narancs és fémes titánium kiemelő színek a minőség általános légkörét erősítik a belső térben, és hangsúlyozzák a crossoverekhez kapcsolódó aktív arculatot.
Az
audiorendszer (SLDA) része az érintőképernyős kijelző, ami intuitívan, okostelefonhoz hasonlóan használható. Rákapcsolódhatunk mobiltelefonunkról Bluetooth® vagy USB adatkábel segítségével, és a kijelzőről használhatjuk a kompatibilis telefonos alkalmazásokat. A kijelzőről irányítható a rádió, a visszapillantó kamera képe és a navigáció is, ez utóbbi viszont csak a GLX felszereltség része.
Különböző típusú okostelefonok kapcsolódását támogató rendszerével az
Ignis így lehetővé teszi, hogy a vezető az érintőképernyőről kezelje a telefon kompatibilis alkalmazásait. Térképadatokat tartalmazó SD-kártya beillesztésével pedig elérhetővé válik a térkép navigációs funkció is.
Az
Android Auto a vezetéshez optimalizált formában terjeszti ki az autóra az Android platformot. A figyelem minimális elvonása mellett használhatjuk vezetés közben a Google-szolgáltatásokat, mint például a
Google Maps vagy a
Google Search.
Az
Apple CarPlay segítségével az iPhone-felhasználók pillanatnyi forgalomhoz igazított útvonaltervezést vehetnek igénybe, hívásokat bonyolíthatnak, üzeneteket küldhetnek és fogadhatnak, illetve zenét hallgathatnak az érintőképernyő vagy a
Siri használatával, miközben figyelmük továbbra is a vezetésre összpontosulhat.
A
MirrorLink lehetővé teszi különböző telefonos alkalmazások megjelenítését is az autó érintőképernyős kijelzőjén.
Előnyök: Egyszerű műszerfal és kezelőfelület, kényelmes tároló rekeszek.
Hátrányok: Az SLDA egység hangvezérlés funkciója sajnos magyar nyelven nem áll rendelkezésre. Az okostelefonnal elérhető kezelő panel csak a GLX és GL+ modellekben, a navigáció csak a GLX modellekben érhető el.
Fényszórók
A fényszórók tovább világítanak 10 másodpercig, miután a vezető kiszáll a kocsiból, ezzel megvilágítva azt a területet, amíg a vezető pl. kinyitja a háza ajtaját. A tompított fény és a helyzetjelzők is 10 másodpercig világítanak, ha a távirányítóval kinyitjuk a kocsi ajtaját. Ez a kényelmi funkció megvilágítja az utat, amikor a kocsink felé közeledünk.
Színválaszték
Az Ignis 14 féle színben rendelhető, köztük három új karosszériaszínben és kéttónusú változatokban is. A belsőhöz választható két kiemelő szín illeszkedik a karosszériaszínekhez, és lehetővé teszi, hogy leendő tulajdonosa a saját ízléséhez igazítsa az
Ignis megjelenését.
A három új szín: tűznarancs gyöngyház metál, neonkék metál és helios arany gyöngyházmetál. Mindezen túl rendelkezésre áll hat további szín, öt kéttónusú színváltozatban (fekete tetővel).
A belső színekhez kapcsolódik két kiemelő szín, amely hangsúlyozza a fekete-fehér belső határozott megjelenését. Ez mindig a választott karosszéria színhez igazodik. Ezek a narancs valamint a titán kiemelő színek (a középkonzolon és a belső ajtókilincseknél).
Futómű, felfüggesztés
A felfüggesztés egy teljesen új fejlesztés a
Suzukitól, hogy a lehető legjobban illeszkedjen az új generációs platformhoz. Könnyebb és erősebb felfüggesztés mellett fokozott merevségű rugóstagok növelik a menetstabilitást.
A padlólemezt is újratervezték, hogy csökkentsék a jármű tömegét, és fokozzák az erősségét. Amellett, hogy finoman elnyeli az útfelületből eredő ütéseket, hozzájárul a könnyű, stabil kormányzási élményhez, amely azonnal reagál a vezető mozdulataira.
A minimum 4.7 m fordulási sugárral az Ignis könnyen manőverezhető és kormányozható szűk utcákban és parkolókban is. A nagy átmérőjű kerék és a megemelt hasmagasság megkönnyíti a vezetést az egyenetlen és kátyús utakon egyaránt.
A futóműnek viszont jót tesz, ha félig megpakoljuk a csomagtartót, hiszen ilyenkor nem érezni, hogy mennyire ráz hátul a merev híd. Bizony, ez sajnos hasonló megoldás lehet, mint amit a pickupok alatt látni. Valószínűleg így volt a
Suzukinak a legolcsóbb megoldania az összkerékhajtást. Rossz minőségű utakon sajnos nem lesz a barátunk az
Ignis, a baj ugyanis az, hogy amikor az egyik kerék kap egy ütést hátul, a merev tengely miatt azt a másik is megkapja, így el fog mászni az ívről, ráadásul ilyenkor a hátul ülő utas(ok)nak már kifejezetten fájhat egy közepesen erős döccenés is.
Ettől függetlenül persze a kocsi futóműve meglepően rendben van, a kormánymozdulatokkal összefüggő reakciók rendkívül gyorsak. Már említettük, hogy picit magas a felépítmény, így sebesebben haladva a kanyarokban érezni fogunk némi dőlést, de ez nem lesz annyira riasztó, hogy a veríték megjelenjen a homlokunkon, az eddigi
Ignis használók mindegyike azt mondta, hogy élmény vezetni.
Előnyök: Könnyen manőverezhető, kormányozható, rendkívül kis ívű fordulási tartomány.
Hátrányok: A magas felépítmény miatt kanyarokban erősebben bedőlhet a kocsi.
Összkerék meghajtás, AllGrip technológia
Az
Ignis tulajdonképpen a
Suzuki folyadékos (viszkóz) tengelykapcsolót alkalmazó
ALLGRIP AUTO összkerékhajtási rendszerét használja. Ez a rendszer maximális teljesítményt nyújt a gazdaságos üzemanyag-felhasználás mellett azáltal, hogy elosztja a nyomatékot az első és a hátsó kerekek között, ha csökken az első kerekek tapadása az úton. Az
ALLGRIP AUTO nyugalmat biztosít a vezető számára a mindennapos használatban, különösen csúszós utakon vagy havas útfelszínen.
Lehet, hogy ránézésre crossover az
Ignis, mégse azonosítsuk azonnal egy terepjáróval! Az itt alkalmazott összkerékhajtás sokkal inkább a menetbiztonság növelését célozza. Ezt úgy teszi meg az AllGrip rendszer, hogy automatikusan átcsoportosítja a nyomatékot a hátsó kerekekre, ha úgy érzékeli, hogy az első kerekek tapadása nem valami jó.
Tempomat (sebességtartó automatika)
(csak a GLX szériában alapfelszerelés)
A Tempomat használata lehetővé teszi, hogy a kocsi tartsa a beállított sebességet a gázpedál használata nélkül is. így kevésbé fárad el a gépjármű vezetője, ha nagy sebességgel vagy hosszú úton vezet, és üzemanyag-takarékosabb is a felesleges gyorsítások és fékezések kiküszöbölése miatt.
Fokozott biztonságot garantáló berendezések
Ütközésgátló védelem
Az
Ignis a
Suzuki Total Effective Control Technology (TECT) technológiáját alkalmazza, amely fokozott védelmet biztosít ütközés esetén. Ennek része az energiaelnyelő, gyűrődő elemek alkalmazása, amelyek elnyelik az ütközés energiáját. Mindezt segíti a becsapódási energiát hatékonyan szétosztó keretmerevítés és a merev utasfülke-struktúra is.
Kétkamerás megfigyelő rendszer (csak a GLX szériában alapfelszerelés)
A járműre telepített kamerák az emberi szemhez hasonlóan figyelik az autó környezetét. Észlelik az útburkolati jeleket, az autó előtt lévő objektumokat, és azok távolságát is. A méret és forma alapján különbséget tesznek gyalogos és másik autó között. Ezek a képességek teszik lehetővé a következő három biztonsági funkciót::
Kétkamerás fék-asszisztens (Dual Camera Brake Support - DCBS): Ha 5 km/óránál gyorsabban haladunk, a sztereó kamerák figyelik az autó előtt lévő járműveket és a gyalogosokat is. Segítik az ütközések elkerülését és minimalizálják az esetleges sérülések előfordulását figyelmeztetésekkel vagy automatikus fékezéssel.
Sávelhagyásra figyelmeztető funkció: Ha 60 km/óra sebességnél gyorsabban haladunk, és irányjelző használata nélkül átlépjük a forgalmi sáv határát, a rendszer megrezegteti a kormánykeret és figyelmeztető fényjelzést ad a kilométerórán keresztül, felhívva a figyelmet a sáv indokolatlan elhagyására, ami figyelmetlenségből történhetett (csak a GLX szériában alapfelszerelés).
Sávtartásra figyelmeztető funkció: Ha 60 km/óra sebességnél gyorsabban haladunk, és a sávon belül jobbra-balra ingázunk, a rendszer figyelmeztető hangjelzést ad. Ez felhívja a vezető figyelmét a sávtartásra, ami fáradtság vagy más tényező miatt maradhatott el.
A kétkamerás fék-asszisztens riasztási szintjei
Alap figyelmeztetés:
Amikor a rendszer ütközés veszélyét észleli, csipogó jelzést ad, és a műszerfalon fényjelzés is jelez.
Automatikus enyhe fékezés:
Ha fokozódik az ütközés veszélye, az autó automatikusan enyhén fékezni kezd a figyelmeztetések mellett, hogy a vezetőt segítse az ütközés elkerülésében
Fékrásegítés:
Ha a vezető a fékre lép, miközben működik a figyelmeztető fék funkció, akkor a rásegítő funkció még erősebben fog fékezni.
Automatikus fék:
Amikor a rendszer azt észleli, hogy elkerülhetetlen az ütközés, és a mi beavatkozásunk nélkül megy tovább a kocsi, akkor a rendszer automatikusan erősen fékezni kezd, hogy megelőzze az ütközést vagy enyhítse a károkat.
Visszagurulás- és legurulás gátló
Minden
Ignisbe beépítettek egy visszagurulás-gátló rendszert, amely megakadályozza (akár 2 mp-ig) az autó hátragurulását, amikor emelkedőn a vezető leveszi a lábát a fékről és utána átteszi azt a gázpedálra. Ez a funkció minden
Ignisben alapfelszerelés.
A meredek lejtőkön, amikor az autó azt észleli, hogy a motorfék lassítása önmagában nem elég, a legurulás gátló automatikusan működtetni kezdi a féket is a sebesség csökkentésére. Ezzel a fékre lépés nélkül szabályozhatjuk a sebességet, hogy jobban figyelhessünk a kormányzásra. A legurulás gátló csak az AllGrip modellekben felszereltség.
További biztonsági berendezések
A további biztonsági berendezések sorába tartoznak: az
ESP menetstabilizáló rendszer, valamint az elülső, oldal- és függönylégzsákok, amelyek frontális és oldalról történő ütközés esetén is védik az autó utasait.
Ötcsillagos törésteszt
Öt csillagot kapott a biztonsági extrákkal felszerelt
Suzuki Ignis az
Euro NCAP töréstesztjén. Az
Ignis esetében az alapfelszereltségű (három csillagot szerzett) és az extrákkal ellátott modellek közötti különbség elsősorban a Két-kamerás fék-asszisztens technológiának köszönhető.
Összefoglalás, konklúzió
Átlag használat mellett 6.0-6,2 literes fogyasztás a jellemző 100 km-en. Viszont kizárólag városi forgalomban ez bőven 4 liter alá szorítható. Tehát ha vegyesen használjuk a kocsit városban és országúton, egy kb. 4.0-5.0 liter / 100 km körüli fogyasztással kalkulálhatunk. A nagy sebesség nem barátja az
Ignisnek, főleg autópályán erős a motorzaj, ami 3500-as fordulat felett már zavaró, de egy sima országúton, 90-es tempónál teljesen rendben lesz minden.
Ha az autókereskedésekben rápillantunk a modell 3,6 milliós alapárára, nem kell felsziszegnünk, hiszen valljuk be őszintén, már az alapfelszereltségben is igen sok értékes extra jár az Ignis mellé. Viszont ha pl. a
Suzuki Ignis Allgrid Hybrid GLX modellt választjuk, amely már tartalmaz ülésfűtést, Tempomatot (sebességtartó automatikát) és kettős kamera vezérlés alapú vezetéstámogató rendszert is, ez esetben már kb. 4,6 millió forintot elkérnek érte. Így talán nem véletlen, hogy inkább az alacsonyabb árfekvésú GL széria lehet a legnépszerűbb a vásárlók körében hazánkban, hiszen az alapfelszereltség már itt is biztosít hat légzsákot, ESP-t, Bluetooth-os hifit és manuális klímát, persze csak akkor, ha azon szerencsések közé tartozunk, akiknek sikerül rendelnie belőle, hiszen - mint ahogy azt már cikkünk elején megemlítettük - jelenleg mindössze évi 600 db. a magyarországi kontingens.
Összesített előnyök: Véleményünk szerint az új lágy-hibrid
Suzuki Ignis legfőbb előnyei közé tartozik a praktikum, a kis helyigény, a kiváló vezethetőség, az ideális manőverezhetőség, a jó fordulékonyság, valamint az egyedi forma- és stílusvilág.
Összesített hátrányok: Semmi sem lehet tökéletes. A hátrányok közé tartozik az utastérben néhol előtűnő illesztési problémák, a karosszéria magas felépítményéből adódó szélérzékenység és instabilitás, továbbá a főként autópályákon, 100 km/óra tempó felett tapasztalható egyre kellemetlenebb és zavaró zaj.
Összességében úgy véljük, ma Magyarországon a lágy-hibrid Ignis kiváló és gazdaságos választás lehet egy kisebb (akár több gyermekes) család számára, ahol a városi közlekedés, iskolába vagy munkába járás más közlekedési eszközökkel nem, vagy csak nehezen oldható meg. Kialakításának köszönhetően az új Ignis bármilyen városi szituációban megállja a helyét.
Letöltések
Műszaki adatok letöltése | |
Felszereltségi lista letöltése | |
Kapcsolódó videók: