Suzuki Across áttekintő - A hibrid SUV a platformmegosztási partnerségből merít energiát

2022.02.25
A Toyota RAV4 PHEV Suzuki változata olyan választékkal, minőséggel és specifikációkkal rendelkezik, hogy felveszi a versenyt a Ford Kuga, az Opel Grandland X, a Mitsubishi Outlander, vagy a Land Rover Discovery Sport hibridekkel is, ám ennek megvan az ára.

Ha hunyorogva nézünk egy Suzuki Acrossra, lehet, hogy megbocsátja a Suzuki nekünk, hogy azt gondoljuk, hogy egy másik autót látunk.



Rendben van, még ha három méterrel odébb állunk, és alaposan megnézzük, jogunkban áll megkérdezni, hogy valójában véletlenül nem egy Toyotát látunk-e?

A látomás egyszerű. A Suzuki jelvény mögött valójában egy Toyota lapul. Egészen pontosan a japán márka népszerű RAV4 modellje. Ez egy olyan partnerség részeként alakult így, amely során a két márka megosztja egymással a másik fél modelljeit, hogy javíthassa jelenlétét a világ különböző, eltérő piacain.



Így Európában a RAV4-ből lett az Across, a Corollából pedig a meglehetősen tisztességes megjelenésű Swace.

A Swace-től eltérően, ahol szó szerint az egyetlen különbség a jelvény, az Across-nál a Suzuki finoman módosította az autó elejét is, mivel más hűtőrácsot, lökhárítót és lámpákat is kapott. Egyszerű, de hatékony volt ez a módosítás, mivel így az Across sokkal jobban néz ki, mint az S-Cross nevű modelltársa vagy akár az eredeti modell, a RAV4. Az új arc mögött az autó többi része viszont teljesen megegyezik a RAV4-gyel, négyzetes műanyag borítású íveivel és szögletes hátuljával, amelyek kiemelik a C-SUV szegmensbeli riválisai közül.

Motor és teljesítmény

Az Across mechanikailag is megegyezik a Toyotával, ugyanazt a plug-in hibrid hajtásláncot használja, bár a RAV4-gyel ellentétben nincs „rendes” hibrid opció. A PHEV középpontjában egy 2,5 literes benzinmotor és két villanymotor található - egy-egy tengelyen, amelyek között az autó összkerékhajtási rendszere működik.



A 301 lóerős összteljesítményével a hibrid elrendezés igazán gyorssá teszi az Acrosst egyenesben, mindössze hat másodperc alatt 100 km/h-s sebességre. Ésszerűbb megközelítés azonban, ha hagyjuk, hogy a rendszer nyugodtan vezesse az autót. Így nem terheljük meg a motort vagy a zajos CVT sebességváltót. Az Across az állandó cirkálásban is a leginkább otthon érzi magát, simán és kifinomultan halad, de ha szükségünk van rá, bő morgással is járathatjuk.

Bánjunk kedvesen a rendszerrel, és akár 70-80 km elektromos hatótávot is elérhetünk, bár ezt az időjárás és a vezetési stílusunk is befolyásolja. Ezzel megelőzi minden konnektoros riválisát a kategóriájában, beleértve a Ford Kugát, a Peugeot 3008-ast, a Mitsubishi Outlandert és az Opel Grandland X-et is.

ű


A belső tér

A Swace-hoz hasonlóan az Across is gyakorlatilag változatlan formában tartalmazza a Toyota belső terét. Ez egy igen fontos szempont a javára. A Suzuki belső terei általában takarékoskodnak az esztétikával és az anyagminőséggel, így a RAV4 masszív utastere üdvözlendő változás. A vaskos külső stílusnak megfelelően mindent nagy, könnyen használható kapcsolók és tárcsák vezérelnek, valamint tapadós, gumírozott felületű olyan elemeket, mint pl. a fűtésvezérlők vagy a fogantyúk.



Azonban nem csak ez a legszembetűnőbb a belső térben – a C5 Aircrosshoz vagy a Peugeot 3008-hoz hasonlóan sokkal stílusosabb –, de jól áttekinthető elrendezésű, jól megszerkesztett és tele van praktikus elemekkel, beleértve a sok tárolóhelyet és a 220 V-os csatlakozóaljzatot a szokásos USB-kínálat mellett. Az utastér meglehetősen lenyűgöző. A Honda CR-V igaz tágasabb, de az Across olyan szinten van, mint a Kuga, és ez azt jelenti, hogy az utasok nem fognak a vállterületért küzdeni. A 490 literes csomagtér is bőven elegendő, de ez már nem olyan jó, mint amit sok riválisa kínál.



Ár és specifikációk

A vásárlási lehetőségek egyszerűek: egyetlen felszereltségi szint és hajtáslánc áll rendelkezésre, melynek alapára kb 20,3 millió Ft. Ebből egymillió Ft a kedvezmény, tehát a 19,3 millió forintot érdemes összegyűjteni ha hitel nélkül akarunk hozzájutni. Ez az összeg egy Suzukiért elég meredeken hangzik, de egy szinten van a többi ekkora PHEV-vel, és elég átfogó a felszereltségi szintje is.



A bőrkárpitozás alapfelszereltség, csakúgy, mint az első és hátsó ülések és a kormány fűtése. Alap a digitális kétzónás klímaberendezés, a kilenc hüvelykes érintőképernyő okostelefon tükrözéssel, az automatikusan tompított LED-es fényszórók, az adaptív sebességtartó automatika, a motoros-távirányítású csomagtérajtó és a kulcsnélküli ajtónyitás is. A biztonsági funkciók teljes készlete magában foglalja az autonóm vészfékezést, a sávtartó asszisztenst és a hátsó keresztirányú forgalomra való figyelmeztetést.



Összefoglalás

A Swace-hoz hasonlóan az Across is azt mutatja, hogy a Suzuki sokat profitál a Toyotával kötött partnerségből. Az Across egy praktikus és nagy teljesítményű SUV masszív, tágas utastérrel és megfelelő teljesítménnyel a plug-in hajtásláncnak köszönhetően. Az igazi probléma viszont abból ered, hogy ha hajlandóak vagyunk lemondani néhány divatos extráról, akkor a Toyota sokkal olcsóbban elad nekünk egy igazi RAV4-est.



Itt válogathatsz a készleten lévő Suzuki modellek közül:


Forrás: Auto Express / Suzukiblog.hu
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk