Suzuki – az autózás jövője
2019.10.05
A hazai autóipar a világpiaci trendekhez igazodva nagy lépésekkel halad az energiahatékony közúti járművek használata felé. A Suzuki szerint az elektromos autók szélesebb körű elterjedésére azonban még várni kell, és az emberibb léptékű, ugyanakkor folyamatos fejlesztések jegyében egyéb alternatív megvalósításokban látja a fenntartható és egyben gazdaságos autózás jövőjét. Az érdeklődők egy szimulátor segítségével tesztelhetik a japán járműipari vállalat innovatív környezettudatos fejlesztését, a 12 Voltos hibrid rendszert az Automotive Hungary szakkiállításon.
Az nem kétséges, hogy az elektromos autózásé a jövő, ám ennek a jövőnek a kezdete távolabbi, mint hinnénk. Egy, az elektromos autózásra történő azonnali átállás ugyanis teljesíthetetlen kihívásokat róna az autóiparra. Ha az európai utakon futó autók felét egyik pillanatról a másikra villanyra cserélnék, az üzemeltetésükhöz 18 további atomerőmű létesítésére lenne szükség Európa szerte a jelenlegi 78 mellett.

A környezetbarát és fenntartható járműgyártási törekvések térhódításával összhangban, az emberibb léptékű, ugyanakkor folyamatos előrehaladás jegyében a Suzuki Motor Corporation a mild hibrid modellek fejlesztésére összpontosít. A járműipari vállalat által fejlesztett 12 Voltos integrált indító generátorral (ISG) felszerelt technológia csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást és javítja az üzemanyag-takarékosságot, ugyanakkor könnyebb és kisebb, mint más teljes hibrid, illetve plug-in hibrid rendszerek, így nemcsak gazdaságosabb, de fürge teljesítményt is biztosít. A Suzuki anyavállalata mindemellett együttműködést folytat a Toyotával az elektromos autóik bevezetésére Indiában. A két fél az autonóm vezetési rendszerek kifejlesztésén is dolgozik.

A japán hagyományokat is követő cégnél az innováció nem csak technológia, hanem a mindennapok újításait és a megfontolt fejlődést előtérbe helyező gondolkodásmód is egyben. Modern és újító szellemű vállalatként a Suzuki a fenntartható gyártás és üzemeltetés jegyében fejleszti és optimalizálja a termelését és a termékportfólióját, hogy minél több ember számára biztosíthassa a tudatos és biztonságos vezetés élményét.
Kapcsolódó videó: