Picit gyengébb, picit lomhább, de zöldebb, turbós és hibrid a megújult Suzuki Swift

2020.12.11
A Swift Sport harmadik generációs kiadása a 2017-ben bemutatott, majd nemrég felfrissített Swift-re épül, igazán sportos és élvezet vezetni, kedvezménnyel már 7 millió alatt elvihető, de valahogy hiányzik belőle az erő.

2020. október elején már hazánkban is elérhetővé vált a megújult hibrid Swift, és csak néhány hetet kellett várni a harmadik generációs, megújult sport változatra. Ahogy az várható volt, az alap Swift-hez hasonlóan a Sport változat is érezhetően veszített az erejéből, romlott a gyorsulása, nem is keveset, egy teljes másodpercet, míg elérjük vele a 100 km/h-s tempót. Amit viszont cserébe kaphatunk, az a 48V-s lágy-hibrid rendszer, aminek pedig igen jótékony hatása lesz a pénztárcánkra. A kérdés persze az, akkor most mit keres a „Sport” szó a jármű nevében?



A megújult Swift Sport kivitele

A jármű hossza 3890 mm, szélessége 1735 mm, magassága pedig 1495 mm. Emellé 2450 mm tengelytáv párosul. Jól láthatóan igen zömök, nagyon jó megjelenésű a kis Suzuki, igaz a sportosság még igen messze áll tőle. Szemből nézve azonnal feltűnhet, hogy a hűtőrács mintázata teljesen más, mint a hagyományos Swift-eknél megszokott, talán a jármű oldalán látható karbonminta a küszöbborításon adhat némi sportos jegyeket, vagy hátul a dupla, ezüst kipufogók.

Ja igen, elhelyeztek még rajta szolid tetőspoilert, és a Sport feliratot hátul, ha nem lenne egyértelmű, hogy ez a Swift a Sport változat!

És ami belül van

Ha beülünk a kocsiba, igen nehéz kiszúrni, mit is változtattak rajta az előző generációs modell belső teréhez képest. A már jól megszokott fekete alapba süllyesztett piros betétek jelennek meg, a nagyobb felületek minősége sem javult, olcsó, kemény műanyag borítás, viszont az üléseken, a kormányon és a váltószoknyán megjelent vörös színű díszvarrás kifejezetten elegánsra sikerült.



A sportos ülések tartása megfelelő oldalirányban is. A kormánya alul lapított formájú, számtalan gombot elhelyeztek rajta, amelyeket előbb-utóbb vakon is képesek leszünk kezelni. A műszerfalon két db. jó nagy méretű, kerek, műszert találunk, ezek szintén vörös színű betéteket kaptak. Itt a számlapba integrálva olvashatjuk le a hűtőfolyadék hőmérsékletét vagy az üzemanyagszint mértékét. Ezek közöt pedig egy színes kijelzőt találhatunk, ahol igen sok minden megjelenik, pl. sebesség, töltés, stb.



Kényelem, csomagtér

A kocsi pici méretei ellenére meglepően nagy hely van az utasoknak a második sorban is. Még egy 190 cm, magas utas sem fogja hátul ülve kényelmetlenül érezni magát. A hátsó üléstámla elég merev, de legalább az utas térde vagy a feje nincs beszorítva utazás közben, ugyanakkor a beszállás nehézkes, a szűk ajtónyilás miatt.

A Swift Sport csomagtartója 265 literes, ami a hátsó ülések lehajthatóságával előbb 579 literre, majd maximálisan 947 literre bővíthető. Sajnos ugyanakkor a háttámlák lehajtása után nem lesz teljesen sík a felület, amire pakolhatnánk a nagyobb méretű, pl. hosszabb tárgyakat.

Mi duruzsol a motorháztető alatt?

Sajnos nincs nagy motorválaszték a Swift Sport esetében. Csak az 1.4 literes, 4 hengeres, 130 lóerős turbómotor választható, ezt már megismerhettük korábban a Vitarában, vagy az S-Crossban is. A motor kódjele K14D, 10 kW-os 48V-os hibrid rendszerrel párosul, ami 53 Nm nyomaték leadását biztosítja. Ez utóbbi a jobb első ülés alatt elhelyezett Li-Ion akkuból nyeri az energiát. A lágy-hibrid technológia révén pl. fékezéskor nyer energiát, de az így visszanyert energia a motor gyorsításába is besegít, de sok plusz lóerőt nem kapunk tőle. Kapunk viszont megtakarított forintokat, a fogyasztás csökkenése révén.



Az 1.4-es benzinmotor gyengébb lett, 140 helyett 130 lóerős, romlott a gyorsulás, 8.1 helyett 9.1 másodperc kell a 100 km/h tempóra gyorsuláshoz, és a jármű tömege is nőtt 15 kg-mal, a 48 V-os lágy-hibrid rendszer következtében.

Vezetési tulajdonságok

Igaz lomhább lett, mint az elődje, de mégis sokkal élvezetesebb vezetni. Nem fürge, de pl. városban a piros lámpáknál úgy érezhetjük, nem akad ellenfelünk. Ez a kis tömegnek és magas nyomatékú rendszernek köszönhető.

Elöl a futómű MacPherson, hátul lengőkaros, így nehezen tolerálja a rossz minőségű utakat, nem csak a kocsi, hanem a bent ülők is. Keményen jelzi a fenekünkön a kátyúkat. Kanyarokban viszont igen stabil, még télies útviszonyok közepette is.

Váltó, kormányzás

Manuális 6 fokozatú kézi váltója rendkívül precíz, a kormányzásra viszont ráfért volna némi fejlesztés. Cserébe viszont igen halk a motor járása, vagy a váltó kezelése. Autópályán nagyobb a szél zaja mint a kocsié, max. azt vehetjük észre, ha levesszük a lábunkat a gázpedálról, hogy lassulunk. A Start/Stop rendszer indítási/leállási zajszintje is rendkívül alacsony. Piros lámpa előtt, lelassulva már 16 km/h-nál leáll a motor.



Vezetéstámogató rendszerek

Az ütközésre figyelmeztető rendszer rendkívül hasznos, hasonlóképpen a sávelhagyásra figyelmeztető és sávban tartó automatika is. Megtalálható benne az adaptív, távolságtartó tempomat is, ráadásul a balesetmentes parkolást segítheti az igen jó felbontású kamerarendszer képe is.

Fogyasztás

A gyári adatok szerint a Swift Sport fogyasztása 5,6-6,5 liter / 100 kilométer. Az első érték a kombinált, a második érték a városi használat mellett mért átlag értékeket jelenti.



Mennyi a mennyi?

A márkakereskedők kínálatában jelenleg 7.290.000 forintos listaáron kapható a Suzuki Swift Sport, amihez azonnal igénybe vehető a kedvezmény is, aminek figyelembe vételével már akár 6.790.000 forinttól hazavihetjük. 70 ezer Ft-ba kerül a kéttónusú fényezés felára, mást nem is találunk az árlistán, ugyanis a Swift Sportban alapáron minden más benne van, így pl. a LED-es fényszóró, az elektromosan állítható és fűthető külső tükör, a kulcs nélküli ajtónyitás, a motorindítás, és a sportülés is.

Összefoglalás

A Swift Sport a hibrid hajtáslánccal, a korábbi generációs modellhez képest érezhetően gyengébb lett, viszont élvezetes vezetést kínál, miközben rendkívül takarékos, fürge, szemrevaló kisautó. Ami igazán dicséretes, alapáron ezernyi extrát tartalmaz.

Kapcsolódó videó:



Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk