Néhány napon belül a hazai kereskedőknél lehetnek az új hibrid Vitarák

2020.01.19
Múlt év októberben számoltunk be arról először, hogy hamarosan Esztergomban is elkezdődik több Suzuki modell, így pl. a Vitara felszerelése és gyártása lágy-hibrid hajtáslánccal. Az akkori bejelentésből mára valóság lett, az új Vitarák napokon belül a márkakereskedőknél lehetnek.

A hazai piac egyik legnépszerűbb Suzuki modellje teljesen megújult, s mostantól már kizárólag csak lágy-hibrid hajtással készül. Ez a technológia, valamint a magasabb alapfelszereltség azonban egy picit feljebb löki a modellek árát is a piacon, emellett továbbra se keressünk automata váltót az új modellekben, és arról is mondjunk le, hogy ha lágy-hibrid Vitarára váltunk, csatlakozhatunk a zöld rendszámosok egyre népesebb táborához.


Miért? Mert egyrészt nem éri el a 25 km-es minimális e-hatótávot, másrészt külsőleg nem tölthető az akkumulátora. Ezek ugyanis a legalapvetőbb kritériumai a zöld rendszám igénylésének. A lágy-hibrid Vitara külső áramforrásról nem tölthető, és kis teljesítményű villanymotorja sem képes az autó önálló mozgatására.

A Suzuki negyedik generációs modelljei először 2014-ben gurultak le a gyártószalagokról, majd ezt követően komolyabb változás nem is történt a modellel egészen 2018-ig. Most viszont alig 2 év elteltével elég komoly módosításokat eszközölt a gyártó a modellcsaládon. A legnagyobb változás a lágy-hibrid hajtás, hiszen a Suzukinak is teljesítenie kell az EU-ban folyamatosan szigorodó környezetvédelmi előírásokat.

Az új Suzuki Vitara külsején a legszembetűnőbb változás a korábbi modellekhez képest a fényszóró. Más jellemzőbb változást nem vettünk észre a kocsi karosszériáján. Az 1,4 literes, 140 lóerős turbós benzinmotort váltó lágy-hibrid hajtás alig 15 kg-mal növeli csak meg a kocsi tömegét. A korábbi K14C típusú motort felváltó új K14D benzinmotor lágy-hibrid hajtással kiegészített nyomatéka 235 NM-re nőtt a korábbi 220 NM-ről, ezt úgy 2-3 ezer közötti fordulatszám tartományban tudjuk kicsikarni belőle. Az új motor sűrítési arányát 9:9-ről 10:9-re növelték meg, igaz ezzel szólóban a benzinmotor teljesítménye picit csökkent 130 lóerőre, de emiatt ne aggódjunk, mert az első ülések alatt rejtőző Li-Ion akkuk rásegítenek a hajtásra, s így összességében ezek a modellek 15 %-kal kevesebbet fognak fogyasztani, mint az előző generáció.

Mint említettük, továbbra sincs automata váltós opció, az új Vitarák csak manuális váltóval lesznek felszerelve, azonban a gyártó azt ígéri, hogy 2020 végére már bővül a paletta a választható automata váltóval is. Erre azonban a Suzuki illetékesei nem tudtak most még konkrét dátummal szolgálni.

Mennyi is a mennyi?


Átlagosan fél millióval fognak többe kerülni az új modellek, mint a korábbiak. A GL alapmodell ára 4,99 millió Ft-tól fog indulni, a GL+ alapára 5,36 millió lesz.

A 2 kerék meghajtású GLX típus alapára 5,96 millió forint lesz, pontosan annyi, mint az összkerékhajtású GL+ 4WD változat.

Ha a GLX modell mellett döntenénk, és azt tele szeretnénk pakoltatni mindenféle extrával, és ezzel összkerékmeghajtással szeretnénk majd kigurulni a kereskedő telephelyéről, akkor kb. 6,5 millió forintot kell majd magunkkal vinnünk a pénztárcánkban.


De lesz még ennél is drágább verzió. Ha ugyanezt az összkerékmeghajtású lágy-hibrid GLX Vitarát kéttónusú fényezéssel kérnénk, és még napfénytetőt is szeretnénk bele, akkor 7 millió Ft felé kúszik a modell ára.

Ezek az árak már induló akciós árak, minimum 1 millióval kevesebbről beszéltünk most, mint a listaár, és minden felsorolt típus 6 fokozatú manuális váltóval kerül felszerelésre. Mint említettük, az automata váltós Vitarák talán év végére érkezhetnek.

140 ezer forintért metál-, 200 ezerért már kéttónúsú fényezést is kérhetünk.

Az új Vitarák fogyasztása százon 5,6-6,2 liter között kalkulálható, a CO2 kibocsátás mértéke pedig kilométerenként 104-110 gramm.

Minden új Vitara modellre érvényes a 3 év teljes körű garancia 100 ezer kilométer korlátozással, illetve csak a motorra, a turbó rendszerre és a sebességváltóra kapunk plusz 7 év garanciát, mindezt 200 ezer kilométer korlátozással.

Az új hibrid Vitarák gyártása éjjel-nappal folyik Esztergomban, és az első szállítmányok is elhagyták már az esztergomi gyártelepet, útban a kereskedők telephelyei felé. Így várhatóan a 2020. január 20-án kezdődő héttől elindulhat a márkakereskedőknél a rendelések feldolgozása, az érdeklődők pedig testközelben megszemlélhetik és ki is próbálhatják az új Vitarákat.

Kapcsolódó videó:




Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk