Nagyító alatt az új Suzuki S-Cross

2021.12.22
Az új S-CROSS a több mint 50 éves Suzuki összkerékhajtású SUV-k legújabb, négy-kerékhajtású (4WD) modellje. „Merész, kifinomult, sokoldalú".

Az S-Cross életútja 2013-ban kezdődött, ám formavilága nem nyűgözte le a Suzuki elnökét, aki menesztette is a tervezőt, majd 2016-ban teljesen átdolgozták a modell karosszériáját, így az értékesítési adatok is javulni kezdtek világszerte, mi több, 2018-ban már az S-Cross majdnem utolérte a Vitara eladási adatait is.



A Suzuki úgy döntött, 3 év után éppen itt az ideje a modellfrissítésnek, miközben szép lassan eltűntek (átalakultak) a modellből a korábban ismert motorok is, így az 1,6-os benzines, az 1,6-os dízel, az 1,4-es benzines és az ezres háromhengeres turbós benzines is. Ha pontosabban akarunk fogalmazni, egyik-másik nem tűnt el végleg, csak kapott egy lágy-hibrid rásegítést is.

Az autó külseje

Úgy átdolgozták a karosszériát, hogy elsőre fel sem tűnik, tulajdonképpen alatta szinte ugyanazt az alvázat találjuk.Nem változtak meg az autó méretei sem, így a 4,3 m hossz, 1,78 m szélesség, 1,58 m magasság és 2,6 m tengelytáv is megmaradt. A csomagtartó mérete is azonos (430 literes).



Ennek ellenére mégis azt sugallja, mintha magassabb lenne elődjénél. Ezt az érzést optikai trükkökkel érte el a gyártó. Az egyik legérdekesebb húzás pl. az volt, hogy a „C” oszlopnál a kisablakot egyszerűen megfordították. Egy biztos szemre tetszetős, és minden bizonnyal több ember fogja megszeretni, mint eddig.

Az S-Cross al-verziói

Nem sok különbséget fedezhetünk fel az egyes al-verziók között sem, így a GL, GL+ és a GLX is majdnem ugyanúgy néz ki. A felniket leszámítva szinte csak a GL picit más mint a másik kettő. Hogy miért? Mert ott találunk kulcslyukat a vezetőoldali első ajtón, a többi változatnál meg ilyet nem találhatunk a kilincseken.

Minden változat alapfelszereltségként tartalmazza az első és hátsó ködlámpákat, a tolatókamerát, a közlekedési tábla felismerő rendszert, a vészfék asszisztenst, a sávtartó rendszert és a tempomatot is. Sőt a GLX verzióban már 4 kamerát helyeztek el. A GL-nek viszont elöl nincsenek parkoló szenzorai és hiányzik a tetősín is, továbbá manuális benne a klíma, nem bőrborítású a kormány, hátul nincsenek színezett üvegek és 6 helyett csak 4 hangszórót építettek bele.



Mit látunk az utastérben?

Ahogy azt már megemlítettük, a klíma csak a GL-től felfelé digitális. Az ülések, a kormány helyzete, állítási lehetősége stb. szinte teljesen megegyezik mindegyik változatnál. Hátul kellemesen nagy az ülések előtti szabad tér, de valljuk be, 3 felnőtt azért elég szűkösen fér el benne, mondjuk két felnőtt, vagy két felnőtt és egy gyermek számára még éppen kényelmes.

Az első ülések is teljesen egyformák, és a műszerfalat sem bonyolították túl, érződik rajta az egyszerűség. A műszer egység szép, az érintő képernyős kijelző viszont hatalmasat fejlődött, és már nem simul bele a műszerfalba, mint régen. A kijelző mérete a GLX változatban 9” méretű, a többi változat esetében pedig 7”-os. Csak a GLX tartalmazza a navigációt, a GL, GL+ változatok nem. Viszont mindegyik változatban van mobil kihangosítás.



Vezetéstámogató rendszerek

Az új S-Cross-ban van holttérfigyelő és keresztirányú forgalom figyelmeztető is, de csak a magasabb felszereltségű változatokban, míg az automata váltós GLX verzió radaros tempomatja segítségével képes az araszoló dugókban anélkül megállni és elindulni, hogy a lábunkkal bármit is tennénk. ESP (menetstabilizátor) pedig van mindegyik változatban.

Mit a helyzet a felnikkel?

Az S-Cross összes gyári szerelt felnije 17” méretű, könnyűfém felni (még a GL változaté is), a GLX-é pedig tüköresztergált Az alap felniket minden esetben alapozzák, festik, majd lakkozzák, míg a tüköresztergált felniket a festés után újra visszaviszik tüköresztergálásra. Ekkor levesznek egy réteget, majd ezután jöhet a lakkréteg.

Milyen motorral rendelhetjük meg?

Az 1,4-est már mindenki régóta ismeri, nagyon szeretjük. Ez még a 48V-os lágy-hibrid rendszer előtt is szuper jó volt, de most hogy a 10 kW-os villanymotortól is kap egy kis segítséget, egyenesen tökéletes. A 6 fokozatú váltót sokan szidják bejáratáskor, hogy pici rendellenességek érezhetőek, de a tapasztalatok szerint hamar bekopik az is.



Van összkerékhajtás?

Nos, 740 ezer Ft felárért jár az összkerékhajtás, ha automatával szeretnénk, az még plusz 600 ezer Ft. Igen, elérhető mindkettő, de csak GL+ változattól felfelé. Fronthajtással 10 másodperc alatt érjük el a 100 km/h-s tempót, és ez alig magasabb (10,2 mp) az összkerékhajtás esetén (mindkét váltó típussal). Viszont az S-Cross sajnos alulkormányzottságra hajlamos, mint általában a legtöbb japán gyártmányú SUV.

ÖsszefoglalásJó hír, hogy ezen sorok írásakor (2021. decemberben) Esztergomban már az új modelleket gyártják, így a Suzuki már el is készítette az új árlistáját. Azt tapasztalhatjuk, hogy úgy nagyjából 450-480 ezer forinttal lesznek drágábban az új S-Cross modellek a kifutó szériához képest, viszont kaphatunk árkedvezményt, ha belépünk a Suzuki hűségprogramba.



A tervek szerint 2022. nyarán érkezik meg majd a valódi full-hibrid hajtáslánc, előbb a Vitarába, később az S-Crossba is. Az eddigi információk alapján az látszik, hogy egy 1,5-ös benzinmotorra fog épülni az új rendszer.

Véleményünk szerint nagy dobás most ez a Suzukitól, hisz mindent tud, amit ma egy Suzukinak tudnia kell, akár 2 akár 4 kerék meghajtással. Igen, lehet vitatkozni, valóban ráfért volna a műszeregységre több frissítés, és a botantenna a jármű tetején is retronak számít ma már. Ezeket leszámítva nem lehetünk elégedetlenek, és vonzó és persze divatos, mert SUV. Az aktív biztonsági rendszere pedig verhetetlen, hiszen 6 millióért megkaphatjuk mindazt, amit Ford vagy Opel modellek esetén 7 millió alatt aligha tudnánk megvásárolni. És egy Dustert sem fogunk ilyen felszereltség mellett olcsóbban megvásárolni.

Kapcsolódó videók:





Itt válogathatsz az akciós Suzuki S-Cross modellek között...
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk