Mi lenne, ha kereszteznénk a Suzuki Jimnyt egy Hummer H2-vel? Ez nagyon tetszik nekünk!

2025.01.20
A világ egyik legkisebb terepjárója a most érkezett fotón esztétikailag igen közel áll a nagy amerikai SUV-hoz.

Ha extrém méretű SUV-okról beszélünk, akkor ott van az egyik oldalon a kis Suzuki Jimny, a másikon pedig a masszív Hummer H2. Mi történne, ha kombinálnánk a megjelenésüket? A válasz az itt látható izgalmas képről leolvasható.



Mint látható, a hűtőrács, a hűtőrács burkolata, a mentőkampók, a kerekek és a narancssárga tetőlámpák mind az amerikai 4x4-esről származnak. Valójában ezek az elemek jól illeszkednének a Jimnyhez is, amely így még mindig megőrizhetné sikeres vintage stílusát is.

De ne aggódjon senki, ilyen Jimny-t nem fognak árulni a piacon. Csak szerettük volna az olvasóinkkal megosztani ezt a szemet gyönyörködtető alkotást, amelyet egyébként biztosan szívesen fogadnának a vásárlók. A rideg valóság azonban az, hogy a szokásos Jimny itt Európában már sajnos nem kapható.



Ahogy már korábban is említettük, a japán mini terepjáró már hónapok óta kikerült az európai forgalmazásból, de a felröppent hírek szerint hamarosan érkezhet az utódja. Most biztosan mindenki 100%-ban egy elektromos Jimnyre gondol, de abban már biztosak lehetünk, hogy nem az lesz, pedig a Suzuki eredeti tervei egy zéró emissziós Jimny modellre vonatkoztak.

A japán autógyártó mérnökei a jelek szerint egy új, bioüzemanyag-kompatibilis égésű Jimny-vel fognak megjelenni a piacon, amely még az évtized vége előtt piacra is kerülhet. Az persze szintén kérdés, hogy meg tudjuk-e majd kedvezőbb áron vásárolni ezeket a növényi alapú üzemanyagokat néhány éven belül? Ez a kulcskérdés, amire még szinte senki nem tudott eddig válaszolni.

Azt sem tudjuk, hogy a következő Jimny megtartja-e az 1,5 literes, 102 lóerős szívó benzinmotort, vagy egy másikra cserélik. A Suzuki mindig is kijelentette, hogy ebben az autóban helyhiány miatt nem lehetséges lágy-hibrid hajtáslánc beépítése.

A hagyományos hajtásláncok tehát úgy néz ki maradnak, vagyis például a kapcsolható összkerékhajtás redukciós sebességváltóval, a két merev tengely, a recirkulációs golyóscsapágyas kormányzás és a dombsüllyedés-vezérlés. Arra is érdemes emlékezni, hogy a Jimny-t gerenda és kereszttartós vázra fejlesztették ki, ami szintén megmarad a következő generációs modellnél is.



Az igazság az, hogy sokan visszasírják azokat a hónapokat (2018-ban), amikor a Jimny még 10 millió Ft körüli áron megrendelhető volt (igaz már csak haszongépjárműként). Emlékszik mindenki erre? Ez akkora felhajtást váltott ki, hogy a szállítás elhúzódott (több mint 12 hónapig), és a továbbértékesítéssel akár profitra is szert lehetett tenni, ugyanis a Suzuki hivatalos kikiáltási áránál jóval magasabb áron adták el sokan ezt a modellt magánszemélyeknek.

Itt válogathatsz a készleten lévő Suzuki modellek közül:


Forrás: Reddit
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk