Mérföldkő a Suzuki történetében – Már 2 millió, Indiában gyártott új Suzuki járművet szállítottak le az export piacokra

2021.03.22
A Maruti Suzuki India Limited nemrégiben jelentette be, hogy eddig már több, mint 2 millió járművet exportáltak Indiából. Elsősorban S-Pressót, Swiftet és Vitara Brezzát szállítottak a dél-Afrikai piacra., de jelentős piaci részesedést szerzett a cég már Chilében, Indonéziában és Srí Lankán is.

A bejelentést kommentálva Kenichi Ayukawa úr, a Maruti Suzuki India Limited ügyvezető igazgatója és vezérigazgatója elmondta: „A Társaság elkötelezett a cég jövőképével kapcsolatban az Indiában gyártott járművek és a kétmillió db. export teljesítése mellett. A Maruti Suzuki pontosan ennek a tanúbizonysága. A Maruti Suzuki az elmúlt 34 évben rengeteg járművet exportált, mindemellett az Indiai piacon jelentős szereplővé is vált a globális autóiparban, és ez a korai globális expozíció elősegítette a minőség javulását és a globális referenciaértékek elérését is. Jelenleg 14 modellt és közel 150 változatot exportálunk több mint 100 országba. Az indiai létesítményeinkben gyártott járműveknek a globális minőségi, biztonsági, formatervezési és technológiai előírásoknak köszönhetően világszerte magas az elfogadottságuk."



Ayukawa úr hozzátette: „A továbbiakban a társaság igazodik az afrikai és latin-amerikai nemzetek ügyfeleinek változó igényeihez. Az új modellek sokaságával a Maruti Suzuki teljesen új szegmensekben is vonzza az ügyfeleket, hogy a Társaság sokkal nagyobb ütemben hajthasson végre még ennél is nagyobb mérföldköveket.

Ez év januárjában a társaság megkezdte a Suzuki kompakt terepjárójának, a Jimny-nek a gyártását és exportját is Indiából. Indiával kiegészítve a Jimny gyártási bázisaként, a Suzuki célja, hogy kihasználja a Maruti Suzuki globális termelési státusát, amely csak a 2019/20-as pénzügyi évben 1 563 000 legyártott gépjárművet jelent.

A Suzuki indiai márkakereskedői hálózata is tovább növekszik

A Maruti Suzuki India bejelentette, hogy szervizhálózata már több, mint 4000 szervízpontból áll az ország egész területén, 1989 városban, ezáltal ez a legszélesebb szervizhálózat, amelyet az ország bármely autómárkája kínál. Az ügyfélközpontúságot szem előtt tartva, a Maruti Suzuki 208 új szervizműhellyel bővült csak 2020 és 2021 között, még a COVID-19 járvány miatti nehéz körülmények ellenére is.

Partho Banerjee, az indiai Maruti Suzuki ügyvezető igazgató (szerviz) elmondta: „Az elmúlt három évtizedben nagy megbízhatóságú kapcsolatot alakítottunk ki az ügyfelekkel. A több mint 4000 szervízpont létrehozása tanúsítja elkötelezettségünket az Ügyfelek kényelme és az Első igazán ügyfélbarát megközelítés iránt. Több olyan újítást is hoztunk, mint például a Gyorsreagálású csapat, vagy a Szervíz 4 keréken szolgáltatás, hogy megfeleljünk az ügyfelek különböző igényeinek. Ezek az erőfeszítések különösen a világjárvány rendkívüli időszakaiban segítettek minket abban, hogy kiszolgáljuk az ügyfelek igényeit.

A Maruti Suzuki Service által kínált számos új innovatív szolgáltatás:

Szervíz 4 keréken: Intelligens műhelykocsik az utakon, melyek felkínálják az ügyfeleknek a lehetőséget, hogy a Maruti Suzuki szolgáltatást akár a házuk előtt is igénybe tudják venni. A műhelykocsis szerviz minden modern eszközzel és technológiával felszerelt, hogy a szerelők bárhol elvégezhessenek komolyabb szervizelést, javítást és egyéb kapcsolódó munkákat is, minden Maruti Suzuki személygépjármű esetében. A műhelykocsis szervizelés már több mint 200 járművet tartalmazó flottából áll, és 124 városban vehető igénybe.



Átláthatóság digitális kommunikáción keresztül: A javítási becslésekkel, a jármű szervizelésére fordított idővel stb. kapcsolatos minden kommunikáció digitálisan történik. Az ügyfelek minden olyan új javításról, amelyről eddig nem volt tudomásuk, értesítést kapnak, és a szervíz engedélyt kér a munka folytatásához. Ez a szolgáltatás átláthatóságot, megbízhatóságot ad és gyorsítja a jóváhagyási folyamatot is.

Gyorsreagálású csapat (QRT): Annak érdekében, hogy a Suzuki gyorsabb közúti segítséget nyújtson az ügyfelek műszakilag meghibásodott járműveivel kapcsolatban, a cég 249 városban indított el egy ilyen jellegű integrált szolgáltatási kezdeményezést, motorkerékpáros gyorsreagálású csapat (QRT) bevonásával. Jelenleg a Maruti Suzukinak több mint 780 segélymotoros járműparkja van Indiában, szakértő technikusokkal.

Forrás: AutoCAR
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk