Megjelent a Suzuki Baleno legújabb generációja

2022.03.16
Ránézésre teljesen ú j design, igaz belül egyértelműen az előző generációra épül a Suzuki Baleno 2022-es új generációja, amely már három kontinensen elérhető.



A japán Suzuki a Baleno modell új generációjának fejlesztése során ugyanazt a stratégiát alkalmazta, mint amit a Suzuki S-Cross SUV esetében már megtapasztalhattunk. Minden, amit a szemlélődő kívülről láthat az teljesen megújult, a jármű alapjai azonban tökéletesen megegyeznek az eredetileg 2015-ben megjelent változattal. Teljesen azonos pl. a tengelytáv (2520 mm) és a szélesség (1745 mm) is, a karosszéria hossza igaz 5 mm-rel csökkent (3990 mm), ami annak köszönhető, hogy a lökhárítót újratervezték.




Az autó formáját is teljesen átrajzolták a tervezőasztalon. A korábbi változathoz képest sokkal masszívabb, dinamikusabb lett a megjelenése. A szélesebb, krómozott hűtőmaszk LED-es nappali fényszegélyeket kapott, és hátul is LED-es izzók világítanak..

Az utastérben is sokkal igényesebb lett a megjelenés, a korábbiakban is alkalmazott fekete és sötétkék színek világát ezúttal a műszerfal és a kormánykerék selyemszínű ezüst betétei emelik még jobban ki.




A megújult infotainment rendszer már okostelefon-integrációval szerelt. Ennek 9” méretű érintőképernyőjén olyan funkciókat használhatunk, mint pl. a 360 fokos panorámakamera vagy az új generációs Suzuki Connect telematikai rendszer.

Új elem a műszerfalon a head-up kijelző, amelyről a menetsebesség, a fordulatszám, az üzemanyag-fogyasztás és további fontos információk is leolvashatóak.

A Baleno sajnos nem lett tágasabb, mégis kényelmesebb a hátsó ülésen utazó utasoknak, mivel picit módosításra került az ülőlap szivacsozása és formája is, így jobb a derék megtámasztása. Szintén új ebben a modellben a hátsó légbevezető nyílások kialakítása és a nagy teljesítményű USB-töltőcsatlakozók beépítése.



Motorból két félét választhatunk, egy 1,2 literes, start-stopos benzinmotort (ami az előző modellnél is ismert volt már), valamint egy modernebb 1,5 literes négyhengerest. Ez utóbbi motor megegyezik azzal, mint amit az új full-hybrid Suzuki Vitara és az S-Cross modellek hajtásláncában is alkalmazni fognak.



A lágy-hibrid rendszerrel is összekapcsolható erőforrás legnagyobb teljesítménye 106 lóerő. Mindkét motornál választható a mechanikus, ötfokozatú kézi, illetve az automatizált, de ugyancsak manuális sebességváltó.

A Suzuki ezt a modellt egyelőre csak az ázsiai, az afrikai és a dél-amerikai piacokon fogja értékesíteni.

Itt válogathatsz a készleten lévő Suzuki modellek közül:


Forrás: Car & Bike
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk