Már alig vártuk az első tisztán elektromos Suzuki modellt
2024.11.25
Kicsit furcsa érzés is, hogy 2024 végén ez még csak az első ennél a márkánál, tekintve, hogy sok más márka már milyen messze jár a villamosítási stratégiáiban.
A Suzuki már korábban kijelentette, hogy ők
nem fognak kapkodni, ehelyett a Toyotával kötött partnerségre támaszkodnak, hogy full és plug-in hibrid modelleket kínáljanak, miközben a saját technológiájukat folyamatosan fejlesztik.
Nem meglepő, hogy
az új e-Vitara dizájnja az eVX koncepción alapul – egy kis méretű, ugyanakkor vaskos megjelenésű elektromos autó, amely először a 2023-as Tokiói Autószalonon debütált. Vaskos és terjedelmes a szokásos SUV modellekhez viszonyítva, rengeteg burkolattal és agresszív homlokráncokkal az orrán. Belül
az új e-Vitarában van egy jó pár képernyő a vezetői műszercsoport és az infotainment rendszer számára, valamint egy ésszerűen rendezett belső tér áll a rendelkezésre, amely magában foglalja a fizikai kapcsolóberendezéseket is.
Az érdekesebb darabok azonban a felszín alatt vannak.
A Suzuki lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorcsomagot használ – amelyről ismert, hogy olcsóbb és kevésbé támaszkodik a ritkaföldfémekre, mint a hagyományosabb lítium-mangán-kobalt keverék –, és a „
HEARTECT” platform akkumulátoros elektromos változatán működik. amely számtalan más modellben is felhasználásra került már.
Európában az e-Vitara jó néhány hajtáslánc változatban kapható lesz. A belépő szintű modell egy 49 kWh-s akkumulátort és egy e-motort tartalmaz az első tengelyen, amely 142 lóerős. A nagyobb, 61 kWh-s akkumulátorcsomaghoz két teljesítményváltozat is létezik: egy 172 lóerős első meghajtású vagy egy 236 lóerős összkerékhajtású modell.
Minden e-Vitara modellben található egy „e-tengely”, amely magában foglalja az elektromos motort és az invertert, az összkerékhajtású modell pedig Trail hajtásmóddal is rendelkezik az extra tapadás érdekében a terepeken. A hatótávolságot és a teljesítményadatokat még mindig nem közölték.
„
Számos lehetőséget kínálunk, beleértve a BEV-eket, a hibrid járműveket és az egyes régiókra szabott CNG-járműveket.” –
mondta Toshihiro Suzuki, a vállalat elnöke. „
Az e-Vitara piacra dobását követően tovább bővítjük majd a BEV-kínálatunkat.”
Az új e-Vitara 2025 nyarán kerül kereskedelmi forgalomba az európai piacon.
Itt válogathatsz a készleten lévő Suzuki modellek közül:
Forrás: Car Magazine