Már a hazai kereskedők kínálatában a Suzuki vadonatúj plug-in hibrid családi autója

2021.03.17
Hosszú évek után végre visszatért a Suzuki kínálatába egy igazi családi kombi. Az újdonságot a Toyota gyártja Nagy-Britanniában, innen szállítják az európai piacra.

A Swace immáron a Suzuki második olyan modellje, amelyet a Toyota és a Suzuki közös együttműködésének keretében gyártanak. A Swace értékesítése már 2020 telén megkezdődött Európában, a hazai kereskedők kínálatában pedig 2021. első negyedévétől vásárolható meg.


A Swace külső megjelenése

A Swace rendkívül alacsony tömegközépponttal rendelkezik, széles testű, s ezeket a vonalakat rendkívüli módon kihangsúlyozza a hátsó íves vonalvezetése is, melyet LED-es fényszórók és nagy, méhsejtmintás hűtőrács tesz teljessé.

Elsőként az első lökhárító tűnhet fel, hiszen itt a Corollától eltérő levegőbeömlőt és ködlámpafészket találhatunk. A Suzuki emblémája a Toyotáéhoz képest picit feljebb van és azt ráragasztották az orrmaszkra.

A Swace 4655 mm hosszú, 1780 mm széles, és 1460 mm magas, vagyis a kombi Corolla nyújtott tengelytávját örökölte meg. 2700 milliméteres tengelytávolsága nagynak számít manapság az alsó középkategóriában, ez a méret pontosan akkora, mint például a Ford Focus kombié.

Hátul nem sok eltérést láthatunk az emblémán és a típusnéven túl. A kombi csomagtérajtaja műanyagból készült, ezt az összetett, fémből nehezen kipréselhető forma tehette szükségessé. Kerék az csak egyetlen típus áll rendelkezésre, ez pedig a 205/55 R16-os gumi, ami manapság egy ilyen kombihoz a leggazdaságosabb méret.

Rendkívüli stabilitása az alacsony karosszéria kialakításnak, továbbá a széles sárvédőknek köszönhető, ugyanakkor az ablakok és a hátsó, ívelt vonalvezetés sportos stílust ad a járműnek.

A nem szakavatottak első ránézésre akár azt is hihetnék, hogy egy átemblémázott Toyota Corollával állnak szemben, s ez az érzés nem meglepő, hiszen a Swace pontosan az aminek gondoljuk, egy átemblémázott Toyota Corolla...

A Swace hét különböző színben is elérhető: Titánium fehér, Törtjég fehér, Manhattan szürke metál, Párduc fekete, Bársony kék, Dió barna, valamint Olíva zöld metál.

A Swace belső tere

A Suzuki Swace belseje meglepően visszafogott, a mai kor elvárásainak megfelelően elegáns, ám mégis nagyon egyszerű, ugyanakkor tágas, a tervezők egyértelműen a kényelemre és a praktikumra törekedtek.

Az utastérben a széles műszerfal domináns szerepet tölt be, ezt egybefüggő vízszintes elemekkel díszítették.



A kormánykeréken látható márkajelzést leszámítva egyébként minden szinte megegyezik a Toyota Corolla verzióval. Elől gombnyomásra állítható a deréktámasz, a hátsó sorban pedig kényelmesen elfér 3 felnőtt.

A Swace multimédia rendszere

A középkonzolon egy 9 hüvelyk méretű érintőképernyőt helyeztek el, amely kompatibilis az Apple CarPlay, az Android Auto és a MirrorLink rendszerekkel is. Már csak hab a tortán az AM/FM/DAB rádió, valamint a Bluetooth® kapcsolat, ezek a kormánykeréken elhelyezkedő gombokkal vezérelhetőek.



Az első konzolban egy Qi vezeték nélküli töltőpadot találhatunk az okostelefonok töltéséhez, valamint elhelyeztek itt még két USB csatlakozót és egy AUX bemenetet is a vezető- és az utasoldalon utazók számára.

Az első ülések és a kormánykerék fűthető, a klímaberendezést az S-FLOW rendszer vezérli, amelynek az a különlegessége, hogy csak azokhoz az ülésekhez irányítja a befújt levegőt, amelyeken utasok ülnek.

Tágas csomagtér

Az 596 literes csomagtér bőségesen elég a különféle poggyászok és szabadidős felszerelések számára. A csomagtértálca magassága állítható a magasabb tárgyak szállításának megkönnyítéséhez. Nedves vagy szennyezett tárgyak tárolására is használhatjuk, hiszen a szőnyeg hátoldala műanyag burkolatot kapott így rendkívül könnyen tisztítható.



Az ülések döntésével a pakolásra alkalmas szabad tér 1606 literesre bővíthető. Méretével így a legjobbak közé tartozik az alsó-középkategóriában. Jók az oldalsó tárolók és a hátsó üléstámla mögötti rekeszek is. A háttámlák ledöntését egy kar segíti, hogy ne kelljen emiatt a hátsó üléseknél matatnunk. A támladöntést segítő rugók feszítése pont akkora, hogy ne kelljen nagy erő a támlák visszahajtásához.

A hibrid rendszer és a jármű teljesítménye

A Suzuki Swace hibrid rendszere egy 1,8 literes benzinmotort ötvöz egy elektromos motorral, amelyet kizárólag hibrid rendszer használatra terveztek.

A Swace belsőégésű motorja és az elektromos motor közötti optimális teljesítményelosztásnak köszönhetően rendkívül alacsony üzemanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátás érhető el.



A szívócső-befecskendezős, 1798 köbcentis benzinmotort egy 53 kW (72 LE) teljesítményű, 163 Nm nyomatékú villanymotor egészíti ki, plusz még emellett a hajtásrendszerben elhelyeztek egy másik villamos gépet is, amely egyben generátor és indítómotor is.

A Swace orrában jutott hely a 12 voltos akkumulátornak is, viszont az erősebbik hibridben a 12 voltos akku már hátul, a csomagtér padlója alatt helyezkedik el, így annak 596 helyett csak 584 literes a csomagtartója.

Ez utóbbi hibridben a könnyebb Li-Ion-akkumulátor lakik a hátsó üléspad alatt, nem a nikkel-fémhidrid. A Litium akkuk 16 kg-mal csökkentik a súlyt egy NiMH-akkuhoz képest. A nagyfeszültségű akkuk hűtését az utastéri levegő végzi, két szellőzőrácsa az üléspad szélén helyezkedik el.

Sebességváltó, üzemmódok

A Suzuki a Swace váltóját CVT-nek hívja, ezt ne értse félre senki, ez nem fokozatmentes sebességváltót jelent, hanem elektronikusan vezérelt, fokozatmentes erőátvitelt. A bolygóműves erőátvitelben ennél a hibridnél nincs sebességváltó, ugyanis az rontaná a motorok hatásfokát.



A nagy teljesítményű elektromotornak és a nagy akkumulátor-kapacitásnak köszönhetően a Swace négy féle üzemmóddal rendelkezik:
- EV üzemmódban a járművet kizárólag az akkumulátorból nyert áram hajtja. Ez a beállítás sajnos csak rövidebb távú vezetést tesz lehetővé, viszont nagyon jól jön ha kifogy a benzin, vagy ha olyan belvárosi régiókban autózunk, ahol tiltott a belsőégésű motorok használata.

- Normal üzemmód - Optimális egyensúlyt biztosít a menetkényelem, a stabilitás és az üzemanyag-takarékosság között. Normál vezetésre alkalmas.

- ECO üzemmód - Segíti a vezetőt a környezetbarát gyorsításban és fokozza az üzemanyag-takarékosságot fokozatosabb fojtószelep-válasz és minimális légkondicionáló használat mellett. Ez az üzemmód városi cirkálás közben ajánlott.

- Sport üzemmód - A hibrid rendszert úgy vezérli, hogy gyors és erőteljes gyorsulást biztosítson, így alkalmassá válik a dinamikus vezetési reakciókra, például kanyargós utakon.

Sport módba kapcsolva kék vagy zöld helyett pirosba vált át a műszerfal színezete. Eco módban nem bántóan lusta a Swace, Normál módban pedig harmonikus és élvezet vezetni.

Vezetni nagyon kényelmes

Az alacsonyan elhelyezkedő motorháztető, valamint az a tény, hogy a hibrid akkumulátort a hátsó ülések alatt helyezték el, csökkenti a karosszéria dőléseket, ezáltal javítja a menetstabilitást, és hozzájárul a simább és könnyebb vezetéshez. A MacPherson karosszériaelemek és a kettős keresztlengőkaros felfüggesztés is fokozzák a menetkényelmet.

A hibrid hátránya erős gázadáskor jön elő, észrevehetően felhangosodik az egyenletes fordulatszámmal zúgó motor. A gyorsulást ekkor már nem a felpörgés, hanem az egyre hosszabb áttétel kiválasztása biztosítja.

A hibridhajtás előnyét ezzel a járművel is ott élvezhetjük, ahol általában az elektromos autókét, városban. A mozgási energiát, amiből a nem hibrid autók hőt termelnek és ami elvész, azt a hibridek részben árammá képesek átalakítani. A gázelvételkor és fékezéskor visszatermelt áramból a Suzuki Swace szinte hangtalanul képes suhanni a sík utakon, de még az enyhébb emelkedőkön is lehet tartani vele az elektromos üzemet, ha elég szelíden nyomjuk a gázpedált.



A színes kijelzőről 5,0 és 5,6 liter/100 kilométer közötti átlagfogyasztási értékeket olvashatunk le.

Vezetést támogató rendszerek

A Swace számos vezetést támogató rendszerrel látták el. Az ütközés-megelőző rendszer (PCS) segít megakadályozni a más járművekkel, a gyalogosokkal és a kerékpárosokkal való ütközéseket azáltal, hogy egy radarral és kamerával folyamatosan figyeli az utat, és amennyiben veszélyt észlel, a fékasszisztens automatikusan lefékezi az autót.

A sávkövető asszisztens (LTA) automatikusan segíti a vezetőt a sávba való visszatérésben. A Swace a forgalmi jelzéseket is felismeri (RSA), és megjeleníti az adott jelzést a műszerfalon.

Az Adaptív tempomat (DRCC) bármilyen sebességnél képes követni az autó előtt haladó járművet, szükség esetén állóra fékezi azt, illetve ismét gyorsít, ha lehetséges.

A Holttérfigyelő (BSM) figyelmezteti a vezetőt a holtterekben található, vagy oda érkező járművekre.

A Hátsó keresztirányú forgalmi figyelmeztetés (RCTA) parkolóhelyről való kitolatás esetén segít elkerülni az ütközéseket. Hangjelzéssel és a jármű helyzetének megjelenítésével figyelmezteti a vezetőt az oldalról érkező járművekre.

Az eCall rendszer akkor hasznos, ha a jármű balesetet szenved, mivel ilyenkor azonnal értesíti a sürgősségi szolgálatokat a jármű pontos helyének megadásával.

Az Automatikus-féktartó rendszer akkor hasznos, amikor a jármű megáll egy lámpánál. Ekkor az elektromos rögzítőfék tartja a járművet, hogy megakadályozza a jármű előre-hátra gurulását, amíg a vezető nem nyomja meg a gázpedált.

Mennyi a mennyi?

Mennyibe kerül Magyarországon egy Swace? Nos, listaáron 9 millió 340ezer forintba kerül egy Suzuki Swace 1,8 Hybrid GL+ modell, a picit jobban felszerelt GLX listaára már több mint 10,5 millió. Mindkét összegből 900 ezer forint kedvezmény vehető igénybe állami támogatással.

Extraként metálfény választható 150 ezer forintért, a gyöngyház fényezés felára viszont már 250 ezer Ft. Kettős LED-fényszóróval, holttérfigyelővel, hátsó keresztirányú forgalomfigyeléssel, első-hátsó parkolóradarral és parkolórobottal nyújt többet a GLX. De a jól felszerelt GL+-ban szintén van vakító fényre elsötétedő belső tükör és elektromosan állítható deréktámasz.

A Suzuki a Swace hajtásláncának elemeire (benzinmotor, villanymotor, sebességváltó, hibrid rendszerkomponensek, hibrid akkumulátor zárlat garancia) összesen 10 év / 200 000 km garanciát vállal. A Suzuki nagy előnye a Toyotával szemben hazánkban a 78 márkakereskedésből álló országos hálózat, így mindenki találhat a lakóhelye közelében márkaszervízt.

Gyakran ismételt kérdések

Mi az a Suzuki Swace? A Suzuki Swace az E210 kódjelű Toyota Corolla kombi, amelyet 2020 óta gyártanak Angliában Suzuki márkajelzéssel, elsőkerék-hajtással, 1,8-as benzinmotorból és egy elektromos motorból álló hibrid hajtással, kizárólag kombi kivitelben, kizárólag az európai piacra.

Mit tud a Suzuki Swace? Rendkívül keveset fogyaszt, hosszabb a garanciája, mint a többi Suzuki járműnek, és valamivel kevesebbe kerül, mint egy hasonló felszereltségű Toyota Corolla Touring Sports.

Kinek ajánlható a Swace? Azoknak, akik az SX4-ről, vagy a Vitaráról feljebb szeretnének váltani. Azoknak is, akik takarékos és megbízható családi autót keresnek. Természetesen azoknak is, akik költséghatékony cégautót szeretnének vásárolni.


Összegzés

Nehéz a Suzuki Swace-t nem a Toyota Corollával összehasonlítva vizsgálni, egy embléma csere után, amely valljuk be, pontosan ugyanolyan autó. A Suzuki viszont határozottan olcsóbban kínálja ezt a modellt, és egyértelműen nem a Corolla vevőkörét kívánja elhappolni, sokkal inkább a Suzuki márkán belül kínál továbblépést azoknak, akik az SX4 S-Cross-nál vagy a Vitaránál nagyobb csomagterű autót keresnek, esetleg meglévő 48 voltos félhibrid helyett szívó benzinest és teljes hibridet szeretnének.

A jármű hivatalos specifikációi




*1 - NEDC kalkuláció alapján (New European Driving Cycle)
*2 - WLTP kalkuláció alapján (Worldwide harmonized Light-duty vehicles Test Cycle)
- Az adatok megfelelnek a WLTP (Könnyű Gépjárművek Világszerte Összehangolt Teszteljárása) követelményeinek. A WLTP szabvány célja, hogy világszerte összehasonlíthatók legyenek a károsanyag-, a CO2-kibocsátás és üzemanyag-fogyasztási adatok. A WLTP kalkulációval a CO2 és az üzemanyag-fogyasztást kétféleképpen tüntetik fel: "Low" (legalacsonyabb) és "High" (legmagasabb) érték.

Hogy juthatok hozzá?

A Suzuki Swace, valamint a Suzuki további modelljei online is megrendelhetőek Magyarország első új autó online márkakereskedésében, ahol egyidejűleg több márka közül is válogathatunk, s ezen belül több mint 500, valóban készleten lévő személyautó és haszongépjármű szerepel folyamatosan a kínálatban.



Kapcsolódó videó:



Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk