Lágy-hibrid vagy full hibrid? Melyiket válasszuk? A Suzuki hibrid technológiák összehasonlítása

2022.12.12
Nagyszerű üzemanyag-hatékonyságot és környezetbarát utazási módot keresel? Akkor jó helyen jársz. A Suzuki új, benzines-elektromos (hibrid) fejlett hajtásláncai csökkentik a CO2-kibocsátást és optimalizálják az üzemanyag-fogyasztást. Összeállításunkban áttekintjük és egymással összehasonlítjuk a jelenleg elérhető hibrid opciókat.

Mielőtt belemerülnénk a részletekben, fontos tisztázni, hogy a Suzuki esetében a hibrid használata nem jelenti azt, hogy spórolni fogunk a teljesítményen – éppen ellenkezőleg. A hibrid rendszerek könnyűek és kompaktak, és ha könnyű alvázzal és gyorsan reagáló, hatékony benzinmotorral kombináljuk, akkor fürge teljesítményre és jobb hatékonyságra számíthatunk!



Mi az a hibrid technológia? Hogy működik egy Suzuki hibrid autó?

Alapvetően minden hibrid technológia alapja, hogy egy elektromos motor segíti a benzinmotort, amelyet egy teljesen független, extra lítium-ion akkumulátor lát el energiával.



Az elektromos motor minden esetben növeli a motor maximális nyomatékát alacsony fordulatszámon (pl. a Swift Sport, Vitara és S-Cross modellek esetében), hogy jobban reagáljon a kocsi vezetéskor a járművezető mozdulataira.



A technológia körülbelül 10-15%-kal javítja az üzemanyag-hatékonyságot, miközben körülbelül 25%-kal csökkenti a CO2-kibocsátást a hivatalos WLTP kombinált üzemanyag-fogyasztási teszt szerint a nem hibrid Suzuki benzines modellekkel összehasonlítva.

Figyeljük meg, hogy a Suzuki minden esetben jobban reagál a HIBRID rendszerre, ha Swift Sportot, Vitarát vagy S-Crossot választunk a korábbi, ezzel a technológiával nem rendelkező modellekhez képest.

Full Hibrid VS lágy-hibrid. Mi a különbség e két technológia között? Nos, egyes Suzuki modellek esetében választhatunk a lágy-hibrid vagy full-hibrid hajtáslánc között. Most áttekintjük az egyes hibrid hajtásláncok közötti különbségeket.

Mi az a lágy-hibrid?

Az öntöltő lágy-hibrid rendszerek akkumulátoros támogatást nyújtanak, vagyis egy kis villanymotor támogatja a benzinmotort, amikor a legnagyobb szüksége van rá, például gyorsításkor vagy hegymenetben.

A lágy-hibrid alapfelszereltségű Suzuki modellek jelenleg a Suzuki Swift, a Suzuki Swift Sport, a Suzuki Ignis, a Suzuki Vitara és a Suzuki S-CROSS.

A 12 V-os lágy hibrid rendszer

A 12 voltos lágy-hibrid rendszer olyan helytakarékos, egyúttal könnyűsúlyú egység, amely magában foglalja a generátorként és indítómotorként egyaránt működő integrált indítógenerátort (más néven ISG-t). A motorhoz szíjjal kapcsolódó ISG a jármű elindulásakor és gyorsításakor segíti a motor működését, ezenkívül regeneratív fékezéssel áramot is fejleszt, ami hozzájárul az üzemanyag-takarékosság javításához és a szén-dioxid kibocsátás csökkentéséhez.



Az autókhoz kifejlesztett hibrid benzin-elektromos motorrendszer a vezető ülés alatt elhelyezett nagy teljesítményű, kompakt lítium-ion akkumulátor segítségével energiatárolásra is képes, emellett az integrált indítógenerátorral működtetett motorleállító funkciót (Start & Stop) is tartalmaz. A Suzuki Hibrid 12V rendszer csak az első hidegindításkor használja a motor hagyományos indítómotorját, minden egyéb körülmény esetén az ISG-egység segítségével teszi lehetővé a motor zökkenőmentes és csendes újraindítását.

A hibrid hajtáslánc gyorsulás közben biztosított energiarásegítése miatt nevezték el ezt a rendszert lágy-hibrid rendszernek, amely ideális a kompakt autókban történő alkalmazás szempontjából, és mindössze 6,2 kg-mal növeli a jármű összsúlyát.

A regeneratív fékezésnek köszönhetően, amelynek során a kinetikus energia villamos energiává alakul, az ISG a hagyományos generátoroknál nagyobb hatásfokkal termel áramot. Az ISG-egység azonnal érzékeli a fékpedál lenyomását, és egyaránt tölti a lítium-ion akkumulátort és a 12 voltos hagyományos akkumulátort is.

A 48V-os lágy-hibrid rendszer

A Suzuki könnyű és kompakt új 48V-os lágy-hibrid rendszere egy meghajtó funkcióval is ellátott Integrált Indítógenerátorból (ISG) és egy 48 voltos lítium-ion akkumulátorból, valamint egy 48-12 voltos DC/DC konverterből áll.

Az ISG lassításkor áramot fejleszt, amely az akkumulátorokban tárolódik. A rendkívül hatékony töltési folyamat gyakori motorrásegítést tesz lehetővé. A tárolt energiának köszönhetően a hibrid rendszer az utazósebesség elérése után minimalizálja az áramfelhasználás benzinmotorra háruló terhelését. Az automata Start/Stop rendszerrel megállított benzinmotort simábban és egyenletesebben újraindítja, míg az üzemanyagigényes gyorsítás során az ISG saját nyomatékát használó két funkciójával (nyomatéknövelés és nyomatékkiegyenlítés) tovább segíti annak működését.



Nyomatékkiegyenlítés: A nyomatékkiegyenlítés az ISG nyomatékát felhasználva rásegít a benzinmotor forgatónyomatékára, így kompenzálja a gyorsítási folyamat során fellépő késleltetett motorválaszt.

Nyomatéknövelés: A nyomatéknövelés zökkenőmentesebbé teszi a gyorsítást azáltal, hogy az ISG forgatónyomatékával támogatja a benzinmotor nyomatékát, amíg a turbófeltöltő a motorba nem juttatja a sűrített levegőt.

ISG alapjárati mód: Amikor a kuplungot kinyomjuk a lassításhoz, és a motor fordulatszáma az alapjárati fordulatig csökken, az ISG alapjáraton tartja a benzinmotort és leállítja az üzemanyag-felhasználást. Miután az alapjárat folytonos, a jármű igény szerint bármikor visszagyorsítható.



Mi az a full-hibrid?

Nos, az öntöltő full-hibrid hajtáslánc legnagyobb erénye, hogy kettős teljesítményt biztosít, válthatunk a benzinmotor és az elektromos motor között, de dönthetünk úgy is, hogy a kettő kombinációját használjuk a kerekek meghajtására.

Egy full hibrid hajtáslánc a következőket tartalmazza:
- Új 1,5-ös benzinmotor Suzuki által fejlesztett full-hibrid rendszerrel
- Nagyfeszültségű, 140 V-os lítium-ion akkumulátor
- Mind a hibrid, mind az EV (zéró emissziós) vezetés esetében a kombinált üzemanyag-fogyasztás 53,0 mpg
- 2WD és ALLGRIP 4WD opciók

A full-hibrid opciókkal jelenleg a következő Suzuki modellek rendelkeznek: a Suzuki Vitara, a Suzuki S-CROSS és a Suzuki SWACE.



Miben más a full-hibrid rendszer

A full-hibrid rendszerekben az elektromotor csendesen és zökkenőmentesen indítja be a járművet, és egyedül is képes azt hajtani, főként alacsony sebesség esetén.

Magasabb sebességen és intenzív gyorsuláskor az elektromotor és az erős, mégis nagymértékben üzemanyag-takarékos benzinmotor hajtja meg az autót, miközben szükség esetén a hibrid akkumulátor töltését is biztosítja.

Ha az akkumulátor töltöttségi állapota alacsony, a benzinmotor vezetés közben tölti az akkumulátort az inverteren keresztül, illetve az elektromotor a regeneratív fékezés során keletkező energiát használja áramgenerálásra és az akkumulátor töltésére.

Ha megállítjuk az autót, az összes egység leáll az energiaveszteség megakadályozása érdekében.

6 ok, hogy miért érdemes Suzuki hibrid modellt választani


1. ALACSONYABB ÜZEMELTETÉSI KÖLTSÉG
Egy hibridnek számos előnye van, de alapvetően a hibrid modellek üzemeltetési költségei mindig sokkal alacsonyabbak, mint a nem hibrid benzines modelleké.

A hivatalos WLTP szerinti kombinált üzemanyag-fogyasztási adatok alapján a hibridek folyamatosan 10-15%-kal javítják az üzemanyag-fogyasztást. Hogyan? Nos, a hibrid rendszer bizonyos körülmények között elektromos segítséget nyújt a benzinmotornak, így kevesebb üzemanyagra lesz szükség. A hibrid akkumulátor tárolja az energiát, amely normál esetben fékezéskor és lassításkor elveszne, így az újra felhasználható. Mindezt anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötnünk a vezetés során.



2. ALACSONYABB CO2-KIBOCSÁTÁS
A hibrid autók egyre népszerűbbek, ennek egyik fő oka az általuk kínált szén-dioxid-kibocsátás csökkenése. Az a villanymotor, amely a vezetés egy részét végzi, és így leveszi a terhelést a benzinmotorról, nagyobb hatékonyságot és kevesebb CO2-kibocsátást jelent.

A hivatalos WLTP kombinált üzemanyag-fogyasztási adatok alapján egy hibrid modell folyamatosan 10-15%-kal javítja az üzemanyag-fogyasztást, ami minden szabványhoz képest lenyűgöző csökkentés, de különösen lenyűgöző egy olyan rendszer esetében, amely nem igényel radikális változtatást a hajtásláncban.



3. NINCS SZÜKSÉG KÜLSŐ TÖLTÉSRE LÁGY VAGY FULL HIBRIDEKKEL
Aggódsz a töltések okozta procedúra miatt? Nem kell, hogy aggódj emiatt. A Suzuki hibridek esetén nincs szükség töltésre. Az autó maga tölti az akkumulátort úgy, hogy visszanyeri azt az energiát, amely normál esetben fékezéskor és lassításkor elveszne, és mindezt egy második akkumulátorban tárolja – így nem kell a külső töltésen gondolkodnod.

4. SIMA VEZETÉS
A hibrid rendszer nem csak a Suzuki hatékonyságát javítja, hanem a vezetés hatékonyságát is!

A rendszer tartalmaz egy integrált indítógenerátort (ISG), amely indítómotorként működik, amikor a motor automatikusan leáll (például közlekedési lámpánál). A motor újraindítása igy sokkal lágyabb és halkabb lesz, mint a hagyományos indítómotoros autóknál.

A Swift Sport, a Vitara és az S-Cross modelleken a hibrid rendszer a teljesítmény javítását is segíti azáltal, hogy növeli a motor nyomatékát alacsony fordulatszámon, felhasználva az ISG-t és a lítium-ion akkumulátorban tárolt energiát. Így simábbá és érzékenyebbé teszi a vezetési élményt.



5. SEMMIT NEM KELL VÁLTOZTATNOD A VEZETÉSI SZOKÁSAIDON!
A Suzuki hibrid modellek ugyanúgy működnek, mint egy hagyományos benzinmotoros autó, így nem kell megváltoztatnod a vezetési szokásaidat.
A Suzuki hibrid alkatrészei rendkívül kompaktak és könnyűek. Ez azt jelenti, hogy a Suzuki hibrid modelleket továbbra is könnyű és élvezetes vezetni, kompromisszumok nélkül.

6. KIVÁLÓ ÁR-ÉRTÉK ARÁNY!
SUZUKI IGNIS - 12V-os lágy-hibrid Ignis modellek felszereltség függvényében már 6-6,5 millió Forintért akár készletről elvihetőek.
SUZUKI SWIFT - Szintén 12V-os lágy-hibrid Swift modellek már 6,1-6,2 millió Forintért megvásárolhatóak.
SUZUKI VITARA - Lágy-hibrid Vitara modellek 1.4-es motorral a felszereltség függvényében már 7,1-9,2 millió Forint között rendelhetőek, a full-hibrid Vitara ára 1.5-ös motorral már megközelíti a 11 millió forintot.
SUZUKI S-CROSS - Lágy-hibrid S-Cross modellek 1.4-es motorral a felszereltség függvényében már 8,1-9,8 millió Forint között rendelhetőek, a full-hibrid S-Cross-t pedig 1.5-ös motorral már picivel több, mint 12 millió Ft-ért szerezhetjük meg akár készletről, azonnal.

Kapcsolódó videó:



Itt válogathatsz a készleten lévő Suzuki modellek közül:

Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk