Lágy-hibrid meghajtással érkezik a Suzuki Swift Sport is, viszont cserébe veszít az erejéből

2020.03.23
A japán gyártó a közeljövőben útjára indítja Európában a Suzuki Swift Sport modell hibrid változatát is, és azt mondhatjuk, hogy ez egy ragyogó hír most, ezekben a nehéz hetekben a rajongók számára.

És most egy kis kitérő. Sok helyen olvashattunk már az elmúlt hetekben a Suzuki Jimny 4x4 SUV szomorú európai sorsáról, hiszen ma már nem vesznek fel megrendelést Európában a Jimny-re. Ennek oka: a Jimny magasabb CO2 kibocsátása hátrányosan befolyásolja a Suzuki összesített kibocsátási értékeit Európában. Miért is említettük meg most ezt a példát? A válasz egyszerű, a Jimny a kis Swift-hez hasonlóan szintén óriási rajongótáborra rendelkezik Európa szerte.


Ebből pedig egyenesen következik, hogy a Suzuki számára elengedhetetlen volt a lépés az elektromosítás irányába, a törvényi keretek betartása érdekében. Most elmondhatjuk, hogy ezúttal a Suzuki csodálatos munkát végzett, hogy életre hívta a Swift Sport hibrid változatát is.


Az új Swift Sport továbbra is a megszokott 1,4 literes turbófeltöltésű négyhengeres motorral érkezik, azonban ezúttal ez kiegészül egy 48 voltos beépített indító-generátorral és egy kis méretű Li-ion akkumulátorral a lágy-hibrid hajtáslánc megvalósítása érdekében..

A módosítás ellenére azonban van egy szomorú hírünk is, az új Swift Sport Hybrid kb. 10 lóerővel kevesebb teljesítményre képes, mint az előző generációs tisztán benzinmotorral meghajtott Swift Sport, vagyis 127 lóerő áll a rendelkezésünkre. Ez azt is jelenti, hogy a hibrid változat egy picit lassabb is lett, 9,1 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a korábbi modell 8,1 másodperces szintidejéhez képest.


Mivel az indítómotor-generátor és a kompakt akkumulátor nem jelent komolyabb súlytöbbletet (15 kg), a hibrid Swift Sport meglehetősen karcsú lett. Az elektromos alkatrészek mind az első ülések alá kerültek beépítésre, a jobb súlyelosztás érdekében. Ez azt jelenti, hogy stabil marad az utakon, és kényelmesen vezethető.

És most következzen egy jó hír. A Swift Sport hibrid 127 g/km szén-dioxid-kibocsátással rendelkezik, a hagyományos Swift 135 g/km értékével szemben.


A hibrid rendszer egy rendkívül előnyös rendszer. Amellett, hogy teljesítménynövelést nyújt, amikor a turbófeltöltő nyugalmi állapotban van, lehetővé teszi pl. az autó számára, hogy elektromos energiát töltsön vissza az akkumulátorba a hosszú autópálya-szakaszokon. A rendszer a fékezésből és lassulásból kinyeri az energiát menet közben és ezt is az akkumulátor feltöltésére fordítja.


És most jön a legjobb hír! A Suzuki Swift Sport hibrid standard hatfokozatú manuális sebességváltóval rendelkezik. A Suzuki egy új váltómechanizmust és egy plusz fogaskereket dobott be a cél érdekében. A standard felszerelés 17 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákat, bőrborítású kormánykereket, automata klímaberendezést, LED-es fényszórókat, első ködlámpákat és hatcsatornás hangrendszert is tartalmaz. A biztonság kiegészítők között adaptív sebességtartó automata és sávmegtartó rendszer is szerepel.

A Suzuki az árképzést még nem tette közzé, de úgy tudjuk, hogy 6,8 millió forintnak megfelelő euróról (márc. 23-i árfolyam szerint) fog indulni az ára Európában.


Jó érzés látni, hogy a Suzuki hónapról-hónapra újabb hibrid modellekkel kápráztatja el a rajongóit. Sajnos azonban az EU-ban az év végétől elvárt 95 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás mértékét így sem tudja hozni az új Swift Sport, a gyári adatok szerinti 127 g/km ennek ellenére viszont mégis kb. 6% fogyasztás csökkenést eredményez.

Kapcsolódó videó:




Forrás: SlashGear.com
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk