Jövőre már az esztergomi Suzuki gyárban is hibrid autók készülnek

2019.10.15
Nem kétséges, hogy a Suzukinak is csökkentenie kell az autói szén-dioxid-kibocsátását, így az esztergomi Suzuki gyár is áttér a hibrid rendszerek gyártására a Magyarországon készülő modelljeinél, első körben az SX4 S-Crossnál és a Vitaránál.


Ismert, hogy a Suzuki 109 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási flottaátlaga még mindig a tisztább gyártók közé tartozik Európában, ahol a piaci átlag ennél sokkal magasabb (120 g/km), viszont 2020-tól már 95 g/km lesz az előírás az EU-ban, és ez nem vicc, aki ezt figyelmen kívül hagyja, annak súlyos bírságokat kell majd fizetnie. Mennyi is az a mennyi? ,Autónként és grammonként 95 euró, a 95 grammon felüli részre.

Teljesen érthető, hogy ezek után mindezt a Suzuki is szeretné elkerülni, amire a legjobb mód a kibocsátás csökkentése, ez pedig csak a hibrid technológia bevezetésével orvosolható.

Úgy tűnik, hogy az olcsó Suzuki autók árába csak az ún. „lágy-hibrid” technológia fog beleférni, amely úgy működik, hogy egy megerősített indítómotor-generátor rásegít a benzinmotor hajtásrendszerére, plusz fékezéskor áramot termel vissza az akkumulátorba.


Az SX4 S-Cross és a Vitara jelenleg 1,0 és 1,4 literes benzines turbómotorokkal kapható a márkakereskedőknél, a hírek szerint az új fogyasztáscsökkentő technológia valószínűleg ezekhez a márkákhoz kapcsolódik majd.

A magyarok körében jelenleg a legkedveltebb márka a Suzuki. Tóth Péter, a Magyar Suzuki Zrt. értékesítési igazgatója kifejtette, hogy a szokatlanul nagy szeptemberi visszaesés ellenére sikerült az összes nagy autógyártó értékesítési adatait túlszárnyalniuk, így idén január és szeptember között összesen 20 391 járművet értékesítettek, a piaci részesedésük pedig 17 százalékra nőtt. Ezzel a Suzuki maga mögé utasította a Fordot (10 342 darabos értékesítéssel), az Opelt (9446 darabos értékesítéssel), valamint a Skodát is (9133 darabos értékesítéssel).

Kapcsolódó videó:



Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk