Hamarosan megjelenhetnek a Suzuki 100 %-ban elektromos autói a kétsebességes Tranny JV váltónak köszönhetően

2023.01.21
A Suzuki mostanában rejtélyessé vált az autógyártásban. Míg az olyan tömeges autógyártók, mint a Ford, a Chevrolet, a Honda, a Hyundai és gyakorlatilag mindenki más, fejest ugrottak az elektromos járművek piacára, a Suzukinak még nem sikerült igazán meglépnie ezt.

Lehet, hogy az zavarja őket, dollármilliárdokba kerülne az üzemeik újraszerszámozása, esetleg nem illik az üzleti modelljükhöz, vagy teljesen elégedettek a lágy-hibrid, hibrid és PHEV kínálatukkal, illetve a motorkerékpárok, a terepjárók (ATV) és tengeri hajómotorok gyártása adta üzleti diverzifikációval. Ki tudja? Az is lehetséges, hogy a cég csak arra vár, lássa, életképes-e az elektromos járművek piaca. Jó üzletnek bizonyulhat, mivel az ipar dús ellátási láncban és ezzel párhuzamosan alkatrészhiányban is szenved.



Bármi is legyen az oka ennek a hezitálásnak, a cég, amely mindig is elsősorban a motorkerékpárok gyártására támaszkodott, most mégis azt tervezi, hogy végre belép a teljesen elektromos járművek piacára. Valójában 2022 közepe táján széles körben beszámoltak már arról, hogy a vállalat 2025-ig egy teljesen új, 100 %-ban elektromos járművet kíván piacra dobni.

Úgy tűnik, hogy ezek a tervek is alátámasztják, a vállalat most januárban bejelentette egy közös fejlesztési megállapodás hivatalossá tételét a kanadai (Ontario állambeli) székhelyű Inmotive Inc. nevű vállalattal. A megállapodás, bár nem részletezi, kétsebességes elektromos hajtású sebességváltó kifejlesztéséről szól egy jövőbeli Suzuki járműben való alkalmazásra.

A Paul Bottero vezérigazgató által irányított Inmotive Inc. a maga részéről egy környezettudatos szervezet, amely kifejlesztette és védjeggyel látta el az Ingear kétsebességes sebességváltót, amelyet az elektromos járművek teljesítményének növelésére terveztek. Még 2020-ban az Inmotive arról számolt be, hogy az Ingear sebességváltó a leghatékonyabb kétsebességes sebességváltó az elektromos járművek számára.

"Ez a következő generációs sebességváltó teljesen új megközelítést kínál az elektromos járművek többsebességes sebességváltóinak megvalósítására, és jelentős előnyöket is jelent más piaci szegmensek széles körére is." - mondta Bottero akkor. "Ez az első két sebességű átvitel a maga nemében ténylegesen készen áll a globális piaci bevezetésre."



A Suzuki, a világ 11. legnagyobb autógyártója úgy véli, hogy a kétsebességes váltótechnológia könnyű, kompakt és hatékony jellemzőivel kibővíti az elektromos járművek kínálatát. Ezenkívül a kisebb elektromos hajtáslánc alacsonyabb összköltséget jelent, és a közös fejlesztési megállapodás némi terhet vesz le a Suzukiról, és kutatás-fejlesztési időt takarít meg a folyamat során.

A Suzuki jelenleg nincs jelen a járművek piacán az Egyesült Államokban, de van néhány villamosított modellje a világ más részein. A Suzuki Across 2020 óta létezik, és az európai piacra korlátozódik. Az Across lényegében egy átkeresztelt Toyota RAV4, más karosszéria-kialakítással. Valójában a hibrid Acrosst ugyanabban a japán gyárban szerelik össze, ahol a RAV4 modellek is készülnek.

Itt válogathatsz a készleten lévő Suzuki modellek közül:


Forrás: Auto Evolution
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk