Hamarosan megjelenhetnek a Suzuki 100 %-ban elektromos autói a kétsebességes Tranny JV váltónak köszönhetően
2023.01.21
A Suzuki mostanában rejtélyessé vált az autógyártásban. Míg az olyan tömeges autógyártók, mint a Ford, a Chevrolet, a Honda, a Hyundai és gyakorlatilag mindenki más, fejest ugrottak az elektromos járművek piacára, a Suzukinak még nem sikerült igazán meglépnie ezt.
Lehet, hogy az zavarja őket, dollármilliárdokba kerülne az üzemeik újraszerszámozása, esetleg nem illik az üzleti modelljükhöz, vagy teljesen elégedettek a lágy-hibrid, hibrid és PHEV kínálatukkal, illetve a motorkerékpárok, a terepjárók (ATV) és tengeri hajómotorok gyártása adta üzleti diverzifikációval. Ki tudja?
Az is lehetséges, hogy a cég csak arra vár, lássa, életképes-e az elektromos járművek piaca. Jó üzletnek bizonyulhat, mivel az ipar dús ellátási láncban és ezzel párhuzamosan alkatrészhiányban is szenved.
Bármi is legyen az oka ennek a hezitálásnak, a cég, amely mindig is elsősorban a motorkerékpárok gyártására támaszkodott, most
mégis azt tervezi, hogy végre belép a teljesen elektromos járművek piacára. Valójában 2022 közepe táján széles körben beszámoltak már arról, hogy a vállalat 2025-ig egy teljesen új, 100 %-ban elektromos járművet kíván piacra dobni.
Úgy tűnik, hogy ezek a tervek is alátámasztják, a vállalat most januárban bejelentette egy közös fejlesztési megállapodás hivatalossá tételét a kanadai (Ontario állambeli) székhelyű
Inmotive Inc. nevű vállalattal. A megállapodás, bár nem részletezi, kétsebességes elektromos hajtású sebességváltó kifejlesztéséről szól egy jövőbeli Suzuki járműben való alkalmazásra.
A
Paul Bottero vezérigazgató által irányított
Inmotive Inc. a maga részéről egy környezettudatos szervezet, amely kifejlesztette és védjeggyel látta el az
Ingear kétsebességes sebességváltót, amelyet az elektromos járművek teljesítményének növelésére terveztek. Még 2020-ban az Inmotive arról számolt be, hogy
az Ingear sebességváltó a leghatékonyabb kétsebességes sebességváltó az elektromos járművek számára.
"
Ez a következő generációs sebességváltó teljesen új megközelítést kínál az elektromos járművek többsebességes sebességváltóinak megvalósítására, és jelentős előnyöket is jelent más piaci szegmensek széles körére is." -
mondta Bottero akkor. "
Ez az első két sebességű átvitel a maga nemében ténylegesen készen áll a globális piaci bevezetésre."
A Suzuki, a világ 11. legnagyobb autógyártója úgy véli, hogy a kétsebességes váltótechnológia könnyű, kompakt és hatékony jellemzőivel kibővíti az elektromos járművek kínálatát. Ezenkívül a kisebb elektromos hajtáslánc alacsonyabb összköltséget jelent, és a közös fejlesztési megállapodás némi terhet vesz le a Suzukiról, és kutatás-fejlesztési időt takarít meg a folyamat során.
A Suzuki jelenleg nincs jelen a járművek piacán az Egyesült Államokban, de van néhány villamosított modellje a világ más részein.
A Suzuki Across 2020 óta létezik, és az európai piacra korlátozódik. Az Across lényegében egy átkeresztelt
Toyota RAV4, más karosszéria-kialakítással. Valójában a hibrid Acrosst ugyanabban a japán gyárban szerelik össze, ahol a RAV4 modellek is készülnek.
Itt válogathatsz a készleten lévő Suzuki modellek közül:
Forrás: Auto Evolution