Hamarosan érkezhet a hosszabb tengelytávú Suzuki Jimny
2021.04.08
A világ kedvenc kis terepjárója, a Suzuki Jimny hamarosan már többféle hosszúságban is megrendelhető lesz.
A globális változat (amely Japánban
Jimny Sierra néven ismert) 3550 milliméter hosszú, ugyanakkor az Indiában gyártott modell 3645 mm.
Ahogy korábban már felröppentek erről a hírek,
egy még hosszabb tengelytávú Jimny van készülőben, és már meg is érkeztek az első kémfotók erről a változatról.
Ha nem nézzük az első és a hátsó tengely közötti távolságot, azonnal szembetűnik, hogy a prototípus gyakorlatilag ugyanúgy néz ki, mint a rövidebb
Jimny változatok, kiegészítve a hátsó pótkerékkel, hasonlóan, mint azt a
Mercedes G-osztálynál már megszokhattuk.
Érdekes, hogy a korábbi pletykákkal ellentétben maradt a két ajtós verzió, bár
a Suzuki azt már korábban megerősítette, hogy napirenden van egy praktikusabb négyajtós karosszéria is, hogy megkönnyítsék a hátsó ülésre az utasok be- és kiszállását.
A hosszabb tengelytávú konfiguráció sokkal kényelmesebbé teszi az utazást a hátsó üléseken, és kissé tágasabb rakteret is biztosít a jármű tulajdonosa számára.
Arról
nincs semmilyen információnk, hogy vajon a Suzuki tervez-e a jövőben pickupot is, mindenesetre pár évvel ezelőtt, a tokiói autószalonon volt erre egy apró hivatkozás. A meghosszabbított tengelytáv mellett a hátsó ülések esetleges megszüntetése teret adhat egy kisteherautó változat megjelenésének, de úgy tűnik, hogy erre még várnunk kell.
Sokkal
húsbavágóbb kérdés a Jimny európai helyzete, mert
a Suzuki arra kényszerült, hogy 2020-ban a jelenlegi modellt kétüléses haszongépjárművé változtassa, annak elősegítése érdekében, hogy a vállalat flottája elérje az előírt CO2-kibocsátási értéket. A Jimny haszongépjárműként való elismerése azt jelenti, hogy a személygépkocsik 95 g/km előírt értéke helyett sokkal kevésbé szigorúak az uniós határértékek, s így beleférnek a 147 g/km tartományba.
Ideális esetben a Jimny LWB hatékonyabb (és erőteljesebb) motorral rendelkezik, mint az 1,5 literes szívómotoros változat, a 100 lóerejével. Egy takarékos motor, esetleg lágy-hibrid hajtáslánccal és turbófeltöltővel visszahozhatná Európába a személyszállító változatot, de ez ebben a pillanatban sajnos csak remény marad.
A Suzuki várhatóan még ebben az évben bemutatja a kibővített tengelytávú Jimnyt, és ekkor már valószínűleg a négyajtós változat is csatlakozhat majd a palettához. Amit eddig hallottunk, az az, hogy a hátsó ajtókkal ellátott változat Indiában készül majd, de Japánból importált alkatrésztek felhasználásával.
Reméljük, hogy az autógyártó globális tervei világszerte megoldást kínálnak majd a jövőben arra, hogy a családbarát Jimny Európában is köztünk maradhasson.
Forrás: Auto Media