Hamarosan debütálhat az 5 ajtós Suzuki Jimny

2020.04.07
2021 elején kerülhet piacra az 5 ajtós Suzuki Jimny, amelyet az indiai Gujaratban található Hansalpur-i üzemben kezdenek meg gyártani 2020 végén.

A Suzuki jó néhány Jimny koncepcióval kápráztatott el bennünket az elmúlt egy év során. Az átalakított egyfülkés kisteherautó verzió nemrégiben vált elérhetővé Új-Zélandon, ám most, hogy bejelentették, a kis Jimny terepjárót már nem csak Japánban, hanem Indiában is gyártani fogják, megszellőztették azt az információt is, hogy elsőként az indiai piacon lesz elérhető a Jimny 5 ajtós változata.

A Jimny iránti nemzetközi kereslet mindig is meghaladta a kínálatot, mivel a japán gyártó Shizuoka prefektúrájában működő koszia-i gyárának igen korlátozott a kapacitása.


Az elmúlt hónapokban másról nem szóltak a hírek, mint hogy a kis Jimnyt sajnos ki kell vonni az európai piacról, mivel a Suzuki-nak csökkentenie kell az átlagos CO2-kibocsátást a szigorú EU-célok teljesítése érdekében. Ettől függetlenül az alap 3 ajtós terepjáró iránti kereslet továbbra is erős maradt világszerte, olyannyira, hogy ha a jelentések igazak, a Suzuki indiai leányvállalata, a Maruti-Suzuki hamarosan megkezdheti a 3 és 5 ajtós Jimny modellek gyártását is a helyi és az exportpiac számára egyaránt.

Mindez azt sugallja, hogy az új Jimnyk Indián kívül is elérhetőek lesznek, például a Dél-afrikai Köztársaságban is, ahol a helyi piacon a Suzuki a legtöbb Indiában gyártott gépjárművet értékesíti és ez a jövőben még tovább bővülhet.


Gyökereiben a Jimny egy „Kei” autó (ez egy japán kategória, azokat a kocsikat nevezik így, amelyek megfelelnek a japán kis méretű járműosztály előírásainak). Indiában azonban nem kell megfelelni ezeknek a korlátozásoknak.

A Suzuki nemrégiben indította el az S-Presso nevű ferdehátút is Dél-Afrikában, sőt komoly hibridizációt hajt végre teljes személygépjármű-sorozatában, továbbá azt is tervezi, hogy a Jimny-t jobb feltételekkel terítse Indiában és talán az egész világban!

Az Autocar India jelentése szerint, amely azt állítja, hogy „hivatalos információkkal rendelkezik az új Jimny projektről”, a három ajtós Jimny gyártását 2020 közepén kezdhetik meg a Maruti-Suzuki Gujaratban található, hansalpur-i üzemében - ezek a modellek első körben kizárólag exportra készülnek majd (még nem ismeretes, hogy az induló széria tartalmaz-e majd lágy-hibrid verziókat is).


6 hónappal később azonban a Suzuki el fogja kezdeni az 5 ajtós Jimny gyártását is ugyanebben az üzemben... az indiai és az exportpiac számára kijelölt mennyiségű termeléssel.

Mindez azt sugallja, hogy a Jimny 5-ajtós változata, amely várhatóan alapvetően hasonló lesz a 3-ajtós változathoz, de hosszabb tengelytávval fog rendelkezni (látszólag a jelenlegi modell létra-keret alvázának adaptált változatán alapul majd) várhatóan 2021 elején debütálhat és természetesen Indiában lesz elsőként elérhető.

És akkor a legfontosabb kérdés. Hogyan is fog kinézni az 5 ajtós Jimny? Nos, a koncepció változat design terveit Nikita Chuyko készítette (magánszorgalomból), azonban fontos kiemelni, hogy nem a Suzuki megrendelésére, szóval ez még mindig eltérhet attól, ami a végleges verzió lesz néhány hónap múlva.

Egy másik indiai forrás szerint a Jimny infotainment rendszere is frissítésre kerül, hogy kompatibilis legyen az Apple CarPlay / Android Auto rendszerekkel.

Mind a 3 ajtós, mind az 5 ajtós Jimny-be a Suzuki az 1,5 literes K15B benzinmotort tervezi beépíteni, amelyhez vagy egy 5-sebességes manuális, vagy egy 4-sebességes automata váltó fog kapcsolódni. Ezzel a motorral találkozhatunk egyébként a Suzuki Ciaz-ban, az Ertiga-ban és a Vitara Brezza-ban is.


Az szinte teljesen biztos, hogy a megnyújtott tengelytávval és az 5 ajtós kivitellel lehetővé válik a 7 üléses verzió megvalósítása is, így az új 5 ajtós Jimny-vel a Suzuki megtalálhatja a piaci rést az olcsóbb árfekvésű terepjárók, és a nagycsaládosok irányába, az igazi hétvégi kalandozásokhoz. A nagyobb kabin és a plusz hátsó ajtók (vagyis a hosszabb tengelytáv) miatt az 5 ajtós Jimny tökéletesen alkalmassá válik a családi túrákra, de azt is érdemes szem előtt tartani, hogy a nyújtott méret befolyásolhatja a jármű menetstabilitását is, főleg kanyargós, rosszabb minőségű útviszonyok közepette.

Bevezetését követően az 5 ajtós Jimny olyan versenytársakkal kerül szembe az indiai piacon, mint a Force Gurkha, vagy a Mahindra Thar.

Forrás: AutoCar India
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk