Hamarosan debütálhat az 5 ajtós Suzuki Jimny
2020.04.07
2021 elején kerülhet piacra az 5 ajtós Suzuki Jimny, amelyet az indiai Gujaratban található Hansalpur-i üzemben kezdenek meg gyártani 2020 végén.
A
Suzuki jó néhány
Jimny koncepcióval kápráztatott el bennünket az elmúlt egy év során. Az átalakított egyfülkés kisteherautó verzió nemrégiben vált elérhetővé Új-Zélandon, ám most, hogy bejelentették, a kis
Jimny terepjárót már nem csak Japánban, hanem Indiában is gyártani fogják, megszellőztették azt az információt is, hogy elsőként az indiai piacon lesz elérhető a
Jimny 5 ajtós változata.
A
Jimny iránti nemzetközi kereslet mindig is meghaladta a kínálatot, mivel a japán gyártó Shizuoka prefektúrájában működő koszia-i gyárának igen korlátozott a kapacitása.
Az elmúlt hónapokban másról nem szóltak a hírek, mint hogy a kis
Jimnyt sajnos ki kell vonni az európai piacról, mivel a
Suzuki-nak csökkentenie kell az átlagos CO2-kibocsátást a szigorú EU-célok teljesítése érdekében. Ettől függetlenül
az alap 3 ajtós terepjáró iránti kereslet továbbra is erős maradt világszerte, olyannyira, hogy ha a jelentések igazak, a
Suzuki indiai leányvállalata, a
Maruti-Suzuki hamarosan megkezdheti a 3 és 5 ajtós
Jimny modellek gyártását is a helyi és az exportpiac számára egyaránt.
Mindez azt sugallja, hogy az új
Jimnyk Indián kívül is elérhetőek lesznek, például a Dél-afrikai Köztársaságban is, ahol a helyi piacon a
Suzuki a legtöbb Indiában gyártott gépjárművet értékesíti és ez a jövőben még tovább bővülhet.
Gyökereiben a
Jimny egy
„Kei” autó (ez egy japán kategória, azokat a kocsikat nevezik így, amelyek megfelelnek a japán kis méretű járműosztály előírásainak). Indiában azonban nem kell megfelelni ezeknek a korlátozásoknak.
A
Suzuki nemrégiben indította el az
S-Presso nevű ferdehátút is Dél-Afrikában, sőt komoly hibridizációt hajt végre teljes személygépjármű-sorozatában, továbbá azt is tervezi, hogy a
Jimny-t jobb feltételekkel terítse Indiában és talán az egész világban!
Az
Autocar India jelentése szerint, amely azt állítja, hogy
„hivatalos információkkal rendelkezik az új Jimny projektről”, a három ajtós
Jimny gyártását 2020 közepén kezdhetik meg a
Maruti-Suzuki Gujaratban található, hansalpur-i üzemében - ezek a modellek első körben kizárólag exportra készülnek majd (még nem ismeretes, hogy az induló széria tartalmaz-e majd lágy-hibrid verziókat is).
6 hónappal később azonban a Suzuki el fogja kezdeni az 5 ajtós Jimny gyártását is ugyanebben az üzemben... az indiai és az exportpiac számára kijelölt mennyiségű termeléssel.
Mindez azt sugallja, hogy a
Jimny 5-ajtós változata, amely várhatóan alapvetően hasonló lesz a 3-ajtós változathoz, de hosszabb tengelytávval fog rendelkezni (látszólag a jelenlegi modell létra-keret alvázának adaptált változatán alapul majd) várhatóan 2021 elején debütálhat és természetesen
Indiában lesz elsőként elérhető.
És akkor a legfontosabb kérdés.
Hogyan is fog kinézni az 5 ajtós Jimny? Nos, a koncepció változat design terveit
Nikita Chuyko készítette (magánszorgalomból), azonban fontos kiemelni, hogy
nem a Suzuki megrendelésére, szóval ez még mindig eltérhet attól, ami a végleges verzió lesz néhány hónap múlva.
Egy másik indiai forrás szerint a
Jimny infotainment rendszere is frissítésre kerül, hogy kompatibilis legyen az Apple CarPlay / Android Auto rendszerekkel.
Mind a 3 ajtós, mind az 5 ajtós
Jimny-be a Suzuki az 1,5 literes K15B benzinmotort tervezi beépíteni, amelyhez vagy egy 5-sebességes manuális, vagy egy 4-sebességes automata váltó fog kapcsolódni. Ezzel a motorral találkozhatunk egyébként a
Suzuki Ciaz-ban, az
Ertiga-ban és a
Vitara Brezza-ban is.
Az szinte teljesen biztos, hogy a megnyújtott tengelytávval és az 5 ajtós kivitellel lehetővé válik a 7 üléses verzió megvalósítása is, így az új 5 ajtós
Jimny-vel a
Suzuki megtalálhatja a piaci rést az olcsóbb árfekvésű terepjárók, és a nagycsaládosok irányába, az igazi hétvégi kalandozásokhoz. A nagyobb kabin és a plusz hátsó ajtók (vagyis a hosszabb tengelytáv) miatt az 5 ajtós
Jimny tökéletesen alkalmassá válik a családi túrákra, de azt is érdemes szem előtt tartani, hogy a nyújtott méret befolyásolhatja a jármű menetstabilitását is, főleg kanyargós, rosszabb minőségű útviszonyok közepette.
Bevezetését követően az 5 ajtós
Jimny olyan versenytársakkal kerül szembe az indiai piacon, mint a
Force Gurkha, vagy a
Mahindra Thar.
Forrás: AutoCar India