Évértékelő – A 2019-es Suzuki Swift hatchback az elődje vonzerejére épült, ám mégsem tudta megbuktatni a szupermini kategória piacvezetőit...

2019.12.11
A szupermini kategóriában a Suzuki Swiftnél vannak sokkal jobban ismert nevek is a piacon, ennek ellenére az elmúlt évek során a modell mégis képes volt szép csendesen felépíteni egy hűséges rajongói bázist, akik szeretik a Swift másoktól megkülönböztető stílusát, a szórakoztató vezetési élményt, a kedvező működési költségeket és az alacsony árat.


A negyedik generációs modell elsődleges célja is ez volt: ezekre a tulajdonságokra fókuszálni, de mára már igazán nagy lett a verseny a piacon, és a kis Swiftnek olyan riválisokkal kell szembe néznie, mint a kiváló Ford Fiesta, a lenyűgöző Volkswagen Polo, a népszerű Opel Corsa, a vonzó Renault Clio, az elegáns Peugeot 208, vagy az előkelő SEAT Ibiza.

A Swiftnek mindemellett versenyeznie kell még olyan, picivel nagyobb modellekkel is, mint a Dacia Sandero, a Citroen C3, a Hyundai i20, vagy a Kia Rio. Szerencsére az új Suzuki Swift vitathatatlanul stílusosabb, mint az előző generáció elemeit tartalmazó kialakítás, de izmosabb megjelenésű lett az ajtók alsó részén és a kerékboltív körül, ami így sportosabb megjelenést biztosít a számára. Míg néhány rivális méretei az évek hosszú során szép lassan megduzzadtak, a Swift hű maradt a városi autókhoz méltó gyökereihez, így továbbra is könnyű vele parkolni és manőverezni.


Amikor elindulunk vele, a vezetőnek máris olyan benyomása van, hogy ezt a kocsit igen élvezetes vezetni, és pontosan ez a valódi Swift életérzés. Mint a régi modellek esetében már megszokhattuk, nagyon szórakoztató vezetni kanyargósabb utakon, és korlátozott erőbeli képességei ellenére mégis mosolyt tud varázsolni a lelkes sofőrök arcára.

Eközben a belső kialakítás és a kivitelezés sajnos elmarad a riválisokétól, nevezetesen elég pl. ha csak a Ford Fiesta, a Volkswagen Polo, a Renault Clio és a Peugeot 208 modelleket sorakoztatjuk fel példának. Viszont az tény, hogy a belső tér sokkal stílusosabb, mint amilyent a Swift korábbi modelljeinél megszokhattunk.


Az sem túl vonzó, hogy mindössze csak két benzinmotor közül választhatunk - egy 1,0 literes és egy 1,2 literes közül -, de hivatalosan legalább több mint 51 lóerőre képes, hogy valami pozitívat is mondjunk a motorról. Az 1.2-esből lány-hibrid verzió is készül, az úgynevezett SHVS. A benzines és az elektromos energia keveréke hozzájárul a kibocsátások csökkentéséhez, amelyek a választott verziótól függően már viszonylag alacsonyak, 115-136 g / km CO2-értéket adnak, miközben a teljesítmény is javult.

Ezen felül megrendelhetjük a kis Swiftet automata hatsebességes sebességváltóval, vagy az ALLGRIP négykerék-meghajtással is. A négykerék-meghajtású rendszer azonban nem változtatja át a kis Swiftet egy terepjáróvá, viszont mégis extra biztonságot nyújt a csúszós útfelületeken. Ez a lehetőség mindenképpen a Swift javára billenti a mérleget a piacon, hiszen ezt az opciót ebben a kategóriában egyik rivális sem kínálja a saját modelljéhez.


A Swift esetében már a belépő szintű autók is rendelkeznek légkondicionálóval, valamint Bluetooth-szal, LED-es futófényekkel és bőr kormánykerékkel, hogy még kellemesebb legyen a vezetési élmény. A köztes modellek vásárlói könnyűfém kerekeket és modernebb megjelenésű infotainment rendszert kapnak, amely kompatibilis az Apple CarPlay, a MirrorLink és az Android Auto alkalmazásokkal. Az extrák kínálata olyan opciókkal bővült, mint a távolságmérő, ami segíti a navigációt, és ez az egyetlen olyan Swift modell, amely önálló vészfékezést képes végrehajtani. Ez még kiegészíthető az aktív sebességtartó automatikával, a sávelhagyási figyelmeztetéssel és az automatikus fényszóró optimalizálással.

Érdemes még kiemelni azt a fontos tényt is, hogy ez a márka a 2019-es Driver Power vásárlói felmérésben a 30 résztvevő gyártó között a 8. helyen végzett.

Összességében az idei Swifttel valóban elérte a gyártó a célját, vagyis azt, hogy megőrizhessék a vásárlóikat, de sajnos nem vagyunk biztosak benne, hogy ez elég volt-e ahhoz, hogy a korábban más márkákhoz hű vásárlókat átcsábítsák. Ha a szórakoztatás az első számú prioritás, akkor a Suzuki rendkívül jó pontszámot mutat, de összességében a riválisok még mindig sokkal vonzóbb komplex, teljes csomagot kínálnak 2019 végén a márkakereskedőknél.

Kapcsolódó videó:




Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk