Eldőlt – a Suzuki lágy hibrid rendszere a jövőben sokkal hatékonyabb lesz

2019.12.16
Eddig is találkozhattunk már hibrid modellekkel a Suzuki kínálatában, de azok 12 Volt feszültségű alrendszerrel működtek. A Suzuki fejlesztői most továbbléptek, az 1.4 literes BoosterJet turbómotorok mellé már 48 Volt feszültségű hibrid rendszer lesz elérhető.


Az új hajtásrendszer a K14D nevet kapta, s ez mindenhol felváltja majd a jelenlegi négy hengeres turbómotorral kombinált lágy hibrid rendszert. Ha hinni lehet az előzetes információknak, akkor az új hibrid kiegészítés tömege nem lesz több 15 kg-nál, viszont ezért cserébe a kocsi CO2 kibocsátási értéke 20 %-kal csökkenhet, sőt alacsonyabb fordulatszám tartományokon a nyomaték is megnő.


Az elektromos hajtás főként kis sebesség esetén lép a benzinmotor helyébe, és ha az akku töltöttsége megfelelő szintű, úgy 15 km/h sebességig teljesen átveszi a hajtást a benzinmotortól.


A Suzuki egyelőre nem tette közzé további technikai adatokat, ám azt ígérték, hogy 2020 márciusáig lehull a lepel a részletekről is. Reméljük, hogy ekkorra már az 1,4 literes turbós modellek (úgy mint a Vitara, az S-Cross és a Swift Sport) is elérhetőek lesznek lágy-hibrid hajtással.



Kapcsolódó videók:



Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk