Elárulták az esztergomi Suzuki gyárban, hogy hat rájuk az autóipari válság

2020.02.15
Az interjúból megtudhattuk, hogy a közelgő autóipari válság küszöbén nem panaszkodhat a Suzuki, fizikai dolgozóból van elég, viszont mérnök és informatikus még elférne az üzemben.

2020-ban már közel tízezer embernek ad megélhetést az esztergomi Suzuki-gyár. A Pénzcentrum ezúttal Fejesné Gyurján Ildikóval készített egy interjút, amelyben arra próbálta megtalálni a választ, hogy a közelgő autóipari válság miképp hathat a Suzuki termelésére, illetve a gyár hogy készült fel az esetlegesen bekövetkező nehezebb időszakra.

Fejesné Gyurján Ildikó, a Suzuki HR-ért, a pénzügyekért és az informatikáért felelős operatív igazgatója az interjúban elmondta, hogy a gazdasági növekedés üteme Európa-szerte lassult az elmúlt időszakban, és a magyarországi autógyártók is csökkentették a termelési darabszámot, szűkítették, egyszerűsítették a kínálatukat.


Ugyanakkor az Esztergomban gyártott Suzuki modellek iránti kereslet egyre stabilabb és növekvő tendenciát mutat, most már negyedik éve vezetik a magyarországi újautó-értékesítéseket, és ennek a tendenciának a folytatására számítanak 2020-ban is.

A növekedés ütemét tekintve a Suzuki is mérséklődést vár, optimalizálják a folyamatokat és a gyártást, a hibrid modellek fejlesztésére összpontosítanak. Új munkahelyeket teremtett az alkatrészgyártási központ ide telepítése; a pán-európai alkatrészellátás biztosítása, valamint 80 új munkahelyet hoztak létre a tavaly vállalt feladatok teljesítése érdekében. A gyártás jelenleg két műszakban, heti öt munkanapon zajlik.

Arra a kérdésre, hogy milyen területekre keresnek még embert, a szakember elmondta, hogy a jelenlegi piaci körülmények között elegendő emberi erőforrás áll-e rendelkezésükre a fizikai munkakörökben. Az IT és mérnöki területen viszont még mindig vannak nyitott álláslehetőségeik.

Az elmúlt 3 évben átlagosan több mint 50 százalékkal növekedett a fizikai állomány alapbére, a teljes alkalmazotti átlagos alapbér növekedés pedig 140 százalékos volt.

Az operatív igazgató arra a hírre is reagált, hogy a Suzuki Vitara dízel modelljeinek motorvezérlő szoftverében "meg nem engedett emissziós szabályozást" fedeztek fel, amely a közúti forgalomban lehetővé teszi a jármű tesztelési körülményeknél magasabb nitrogén-oxid-kibocsátását.

Erre Fejesné Gurján Ildikó így reagált: "Vállalatunknak 2020 február közepéig kell válaszolnia a holland gépjármű-felügyelet által kiadott jelentésre, amellyel kapcsolatban jelenleg is zajlik a Suzuki által folytatott vizsgálat eredményeinek összegzése".

Kapcsolódó videó:




Forrás: Pénzcentrum
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk