Bemutatkozott az új Suzuki Vitara Brezza is a 2020-as indiai Auto Expo-n
2020.02.07
A 2020-as Vitara Brezza a figyelemre méltó formai frissítéseket mellett egy új, BSVI-kompatibilis 1,5 literes SHVS benzinmotort kapott.
A
Suzuki indiai divíziója által fejlesztett
Vitara Brezza 2016 eleji debütálása óta hatást gyakorolt az indiai piacon a kompakt SUV szegmensre. Az akkori
Ford EcoSport referenciaértékeinek túlszárnyalása után a
Vitara SUV folytatta dominanciáját, és sokáig maradt is az értékesítési listák csúcsán. Indiában rendszeresen szerezte meg az ország legkeresettebb SUV modellje címet.
Ugyanakkor, majdnem négy éves uralkodása után a
Suzuki helyi divíziójának határozottan szüksége volt az ötüléses jármű alapvető megújítására, mivel a verseny Indiában is újabb szintre emelkedett. A beépített autós kapcsolati rendszerekre épülő funkciókkal és széles erőátviteli választékkal rendelkező
Hyundai Venue tavaly már jó néhány alkalommal legyőzte a
Vitara Brezzát, és a közöttük kialakult harc még csak 2020-ban kezdődik igazán.
A
Vitara Brezza most végre hivatalosan is megmutatta az új arcát a 2020-as
Auto Expo-n, Új-Delhiben. Az elülső homlokzati rész sokkal stílusosabbá vált, és hátat fordított a SUV formatervezés megszokott arculatának. Az átalakított projektor fényszórók most integrált LED helyzetjelző lámpákat is kaptak.
Az elülső hűtőrács dinamikusabban néz ki, a krómot két rétegben, talán már egy kicsit túlzott mértékben használták, és persze a
Suzuki jelvény is hangsúlyosabban megjelenik. A kör alakú ködlámpák egyetlen fekete házban kerültek elhelyezésre. A jármű oldalán semmi sem változott, kivéve az újonnan tervezett, 16 hüvelykes, iker küllős könnyűfém felniket.
A
Vitara Brezza belsejében frissítették a 17,78 cm méretű SmartPlay érintőképernyős infotainment rendszert, amely most már kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto alkalmazásokkal is, sőt most már egy felhő rendszerhez is csatlakozik, lehetővé téve a folyamatos, élő térkép navigációt, a jármű riasztásait, és egyes online tartalmakhoz való hozzáférést is.
Az automatikus esőérzékelők és a sebességtartó automatika a fedélzeti technológiák sorát bővítik, míg a dupla első utasoldali légzsák, az EBD-vel felszerelt ABS, az emlékező első biztonsági öv, a hátsó parkolósegéd (az érzékelőkkel), valamint a nagy sebességű figyelmeztető riasztás alapvető biztonsági funkciók a
Vitara Brezzában.
A legnagyobb frissítés a motorháztető alatt történt, mivel a 2020-as
Vitara Brezza több motorral is rendelhető lesz. Az egyik a jól bevált és 1,3 literes DDiS 200 típusú négyhengeres dízelmotor. Ez a motor 90 lóerőt ad le és 200 Nm nyomatékra képes. Az új 1,5 literes K15B SHVS négyhengeres benzinmotor viszont jóval hatalmasabb, és a BSVI előírásoknak való megfelelés érdekében frissítették. Ugyanez a motor található meg az
Ertiga-ban és az
XL6-ban is, 104,7 lóerő teljesítményt szolgáltat 6000 fordulat / perc esetén és 138 Nm csúcsnyomatékot ad le 4400 fordulat / perc tartományban. A motorhoz egy ötfokozatú kézi vagy négyfokozatú automata nyomatékváltó választható.
A
Suzuki szerint a „következő generációs” SHVS rendszer Li-ion akkumulátorral és hegyi sebességtartó segéddel is felszerelésre kerül. A lágy-hibrid hajtás jobb üzemanyag-fogyasztást, alapjáraton történő indítást és leállást, nyomaték-segédfunkciókat és a fék energia-visszanyerését is nyújtja majd. Ezenkívül a
Vitara Brezza továbbfejlesztett személyre szabható csomagokat is kap - városi és sportos - olyan új lehetőségekkel, mint a tetőhosszabbítás, az oldalsó lépcső és a testkeret.
Sizzling Red (vörös test) -
éjfekete tető,
Torque Blue (kék test) -
éjfekete tető és
gránitszürke test -
őszi narancssárga tető kombináció a három színválaszték, amelyeket a frissített verzióval kapnak a leendő tulajdonosok.
A
Vitara Brezza a SUV szegmensben a leggyorsabb növekedést érte el Indiában, a
Maruti Suzuki szerint az ügyfelek 47%-a a modellt eddig is elsősorban a külleme miatt vásárolta meg.
Kapcsolódó videók: