Az új, tisztán elektromos Maruti-Suzuki Futuro-E már februárban debütálhat az Auto Expo-n
2020.01.21
Az indiai Maruti-Suzuki cég a múlt hónapban szabadalmi bejelentést nyújtott be a Futuro-E névre, ami azonnal elindította a spekulációkat, miszerint egy új, teljesen elektromos koncepcióval jelennek meg februárban a 2020-as Auto Expo-n Delhiben. A név teljesen összhangban áll a Future-S koncepcióval, amelynek többek között a nemrég bemutatott és azóta sikeresen bevezetett S-Presso SUV is az egyik tagja.
Nem titok, hogy a Maruti-Suzuki India szerte nyilvánosan tesztelte a JDM-specifikus Wagon-R kocsit, és a legújabban feltűnt kémfelvételek alapján is úgy tűnik, hogy a 2019. januárban az indiai piacon bevezetett harmadik generációs Wagon-R lesz a hamarosan bemutatásra kerülő elektromos jármű alapja. Ami a bevezetés várható idejét illeti, arra számíthatunk, hogy a zéró káros anyag kibocsátású ferdehátú 2020 végére vagy 2021 elejére érkezhet a kereskedőkhöz.
A gyártó egyelőre csak ezt a sejtelmes sziluettet mutatta be hivatalosan az új járműről. A kép alapján egyértelmű, hogy szabadidő-autóról beszélünk, amelynek hátrafelé meredeken emelkedik az övvonala és gömbölyű az orr-része. A sziluett alapján kimondhatjuk, hogy egyértelműen a ma meghatározó divatot követték a jármű tervezői.
Annak ellenére, hogy a gyártó egyelőre csak ezt a sejtelmes fotót osztotta meg a sajtóval, az Indiában gyakran feltűnő, és erősen álcázott tesztautó kémfotói alapján az SRK Designs előállította a kocsi egyik lehetséges renderelt digitális megjelenését.
Az alul elérhető videón láthatjuk, hogy a Futuro-E átvehette a standard Wagon R formáját, csak egy kicsit megváltoztatták az első homloklemezt. A hűtőrácsot és a fényszóró egyes szakaszait átalakították, a Suzuki jelvényt picit nagyobbra vették a régi hűtőrács eltávolításával.
A téglalap alakú fényszórókat élesebb vonalú formára szabták át, így az egyedi lámpatestek is fokozzák az új Futuro-E vonzerejét. Ezenkívül a ködlámpákat is áthelyezték, a lökhárító felületén pedig fekete betéteket helyeztek el. A vékony vízszintes csík, amely a szintén vékony LED DRL-ekhez vezet, emlékeztet a Futuro S koncepcióra is.
A korábban bemutatott teszt prototípusok már előre jelezték a megosztott fényszórós verziót, a függőlegesen elhelyezkedő hátsó LED lámpákat, és a feketére festett könnyűfém kerekeket is.
A kósza hírek szerint a gyártó opcionálisan DC gyors töltést kínálhat, amivel egy óra alatt az akkumulátort akár 80%-ra is újratölthetjük majd. A belső tér valószínűleg olyan előkelő felszereléseket fog tartalmazni, mint például a SmartPlay érintőképernyővel ellátott információs és szórakoztató rendszer Apple CarPlay és Android Auto csatlakozással és így tovább... Kíváncsian várjuk a fejleményeket, és azt, hogy mindebből Európában később mi valósulhat meg.
Kapcsolódó videó: