Az új 1.2-es Swift alapmotorral is a teljességre törekszik

2017.06.05
A Genfi Autószalonon mutatkozott be először az új Swift, és sokan már akkor dörzsölték a tenyerüket, ezt nem lehet nem megszeretni. A 2005-ben megjelent első széria jópofa kisautó volt, korrekt motorokkal és megfelelő színválasztékkal. Azóta viszont mindennapos része lett a hazai utcaképnek. A 2010-es ráncfelvarrás nem hozott annyi újítást, ami megdobogtatta volna az átlagemberek szívét. Most azonban valami történt!


Az alapkoncepció ezúttal is változatlan, viszont az összkép nem kelt olyan benyomást, mintha megint ugyanazt szeretnék ránk erőltetni. Az első fényszórók csücskösebbek lettek, szögletesebbek, amitől picit komolyabb lett a pofija, ezt hangsúlyozza a nagy, fordos beütésű hűtőmaszk, és a lökhárítókon végigfutó fekete betét is.

A sziluetten nem sok változást érzékelhetünk, talán az ajtók domborítása, vagy a hátsó kilincsek térnek el ici-picit az elődeihez képest. Az ívelt küllős felnik első ránézésre dísztárcsának tűnnek.


A beltér sem tartalmaz sok újítást, viszont a műszer panelek lenyűgözőek. Nagy méretű, ezüst keretes csövek végén számol a fordulatszámmérő és a kilométeróra is – ez a piros-szürke-ezüst összeállítás igazán dizájnos.


A kocsi rendkívül csendes, ha beindítjuk, az utastérben szinte nem hallani semmit. Az 1,2 literes négyhengeres, többpontos befecskendezővel felszerelt motor 90 lóerőt és 120 newtonmétert tud.


Az új Swiftnek van azonban egy elég rossz tulajdonsága is, ez pedig: az ára, amire talán a Japánba visszaköltöztetett gyártás, és az így megdráguló szállítás adhat magyarázatot. Az ún. mezítlábas 1,2-es (GL felszereltség) listaáron kb. 3,9 millió forint, és ennyiért már alsó hangon egy Ford Focust is megvásárolhatunk. Ennek ellenére az új Suzukit kíváncsian várjuk, az életteli motor és a jópofa forma nagyon is versenyképessé teheti.
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk