Az indiai piacon forgalmazott Suzuki S-Presso NULLA csillagot kapott a Global NCAP legutóbbi töréstesztje alapján
2020.12.28
Az NCAP az elmúlt hetekben letesztelte az indiai piacon forgalmazott ötajtós, ferdehátú Suzuki S-Presso modellt, amely elkeserítő, NULLA csillagos biztonsági besorolást kapott az összesített értékelés alapján.
Az ügynökség az
S-Presso belépő szintű alapváltozatát tesztelte, amelyben csak a vezető oldalán található egyetlen légzsák. A magasabb felszereltségi változatban már az utasok számáta is biztosítva van ez a biztonsági berendezés.
A videóból megállapíthatjuk, hogy az eredmény valóban brutális volt. A meglévő légzsák ellenére is úgy tűnik, hogy a vezetőülésben ülő utas az ütközés után keményen a B-oszlopnak ütközik. Az érzékelők nagy terhelést mutattak az első ülésekben ülő mindkét próbababa mellkasán.
A
Global NCAP úgy ítélte meg, hogy az
S-Presso két csillagos gyermekbiztonsággal rendelkezik, ugyanakkor a teszt alapján azt is kimondták, hogy a gyermekeknek mindenképpen a hátsó ülésén kell elhelyezkedniük. Az ügynökség azt is megjegyezte, hogy az alapmodellben nem találhatóak ISOFIX horgonyok sem a kocsiban a gyermekbiztonsági rendszerhez.
"
Nagyon kiábrándító, hogy a Maruti Suzuki, mint az indiai piac egyik legnagyobb részesedésével rendelkező gyártó, ilyen alacsony szintű biztonsági védelmet kínál a fogyasztók számára. Az olyan hazai gyártók, mint a Mahindra, vagy a Tata, sokkal magasabb szintű biztonságot és védelmet nyújtanak az ügyfeleik számára, mindkét gyártó alapmodelljei 5 csillagos besorolást értek el. Itt az ideje, hogy a Maruti Suzuki megmutassa az elkötelezettségét a biztonság iránt az ügyfelei számára!"-
mondta David Ward, a Towards Zero Alapítvány elnöke az eredmény közzététele után.
Az
S-Presso töréstesztje a
Global NCAP #SaferCarsForIndia programjának is része. A legutóbbi értékelési fordulóban a
Hyundai Grand i10 Nios két, a
Kia Seltos pedig három csillagot kapott.
Jelenleg az NCAP ügynökség az indiai piacon forgalmazott járművekre vonatkozó értékelésre csak az első ülések védelmét ellenőrzi, és nem ad gyalogos védelmi értékelést sem. A szervezet a teszteket ezekkel az értékelésekkel később kívánja csak kiegészíteni.
Kapcsolódó videó:
Forrás: Global NCAP