Az indiai piacon forgalmazott Suzuki S-Presso NULLA csillagot kapott a Global NCAP legutóbbi töréstesztje alapján

2020.12.28
Az NCAP az elmúlt hetekben letesztelte az indiai piacon forgalmazott ötajtós, ferdehátú Suzuki S-Presso modellt, amely elkeserítő, NULLA csillagos biztonsági besorolást kapott az összesített értékelés alapján.

Az ügynökség az S-Presso belépő szintű alapváltozatát tesztelte, amelyben csak a vezető oldalán található egyetlen légzsák. A magasabb felszereltségi változatban már az utasok számáta is biztosítva van ez a biztonsági berendezés.

A videóból megállapíthatjuk, hogy az eredmény valóban brutális volt. A meglévő légzsák ellenére is úgy tűnik, hogy a vezetőülésben ülő utas az ütközés után keményen a B-oszlopnak ütközik. Az érzékelők nagy terhelést mutattak az első ülésekben ülő mindkét próbababa mellkasán.



A Global NCAP úgy ítélte meg, hogy az S-Presso két csillagos gyermekbiztonsággal rendelkezik, ugyanakkor a teszt alapján azt is kimondták, hogy a gyermekeknek mindenképpen a hátsó ülésén kell elhelyezkedniük. Az ügynökség azt is megjegyezte, hogy az alapmodellben nem találhatóak ISOFIX horgonyok sem a kocsiban a gyermekbiztonsági rendszerhez.

"Nagyon kiábrándító, hogy a Maruti Suzuki, mint az indiai piac egyik legnagyobb részesedésével rendelkező gyártó, ilyen alacsony szintű biztonsági védelmet kínál a fogyasztók számára. Az olyan hazai gyártók, mint a Mahindra, vagy a Tata, sokkal magasabb szintű biztonságot és védelmet nyújtanak az ügyfeleik számára, mindkét gyártó alapmodelljei 5 csillagos besorolást értek el. Itt az ideje, hogy a Maruti Suzuki megmutassa az elkötelezettségét a biztonság iránt az ügyfelei számára!"- mondta David Ward, a Towards Zero Alapítvány elnöke az eredmény közzététele után.

Az S-Presso töréstesztje a Global NCAP #SaferCarsForIndia programjának is része. A legutóbbi értékelési fordulóban a Hyundai Grand i10 Nios két, a Kia Seltos pedig három csillagot kapott.

Jelenleg az NCAP ügynökség az indiai piacon forgalmazott járművekre vonatkozó értékelésre csak az első ülések védelmét ellenőrzi, és nem ad gyalogos védelmi értékelést sem. A szervezet a teszteket ezekkel az értékelésekkel később kívánja csak kiegészíteni.

Kapcsolódó videó:



Forrás: Global NCAP

Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk