Az első benyomások az új Suzuki Swift-ről – Ezt az autót továbbra is szórakoztató vezetni, és relatíve olcsón lehet megvásárolni

2024.03.27
Miközben a nagyobb márkák sorra vonják ki a piacról a kínálataikból a szupermini járműveiket, azt gondolhatnánk, hogy ezek az autók egyre népszerűtlenebbek. A Suzuki ezt továbbra is megcáfolja, hiszen piacra dobta a Swift legújabb generációját.



A kisautók piacáról általánosságban

A Suzuki Swift legújabb generációja nem egy ráncfelvarrás, ez most tényleg teljesen új. A kis méretű autók jelenleg egyik piacon sem számítanak felkapottnak. Minden bizonnyal ez a véleménye azoknak az autógyártóknak is, akik mostanában inkább más projektekre fókuszálnak, egyes gyártók inkább a SUV-ok által kínált nagy nyereségre mennek rá, míg mások az elektromos autókat részesítik előnyben. A Suzuki nem ezt teszi.

A japán cég vezetése úgy érzi, továbbra is nagy szükség van kicsi, könnyű, hatékony és megfelelő árú kisautókra, és mivel az olyan riválisok, mint a Ford, a Kia és a Nissan is elengedték ezt a piacot, úgy gondolják, hogy ezek a gyártók cserben hagyták az ügyfeleiket. Becslések szerint csak Nagy-Britanniában mintegy 250 ezren vásároltak szuperminit az elmúlt három évben, de a kínálat megfogyatkozása miatt képtelenek most egy újat venni. A Suzuki ezt a piaci rést megcélozva most piacra dobta a vadonatúj Swiftet, hogy meg tudja szólítani ezt a meglehetősen jelentős csoportot.



Mik a legújabb Swift újdonságai?

A dizájn, a belső tér és a motor mind teljesen új lett. A Suzuki szó szerint újratervezte a Swiftet. Ez most valóban egy teljesen új szupermini. Míg egyes autógyártók állandóan csak módosítják a régebbi modelljeiket, hogy fenntartható állapotban tartsák meg őket, míg valamikor a jövőben el nem érkezik az ideje az elektromos cserének, a Suzuki egy teljesen új Swift-tel jelent meg a piacon.

A dizájn, bár hasonló a korábbi Swiftekhez, mégis teljesen új. A belső tér is teljesen újratervezett, és éppen akkor, amikor az autógyártók általában lemondják az új benzinmotorok fejlesztését, a Suzuki egy teljesen új benzinmotorral rukkolt elő. Valójában csak a platform nem lett új, mivel ez az a régi modell továbbfejlesztése.



Mit találunk a motorháztető alatt?

Az új Swift egy 1,2 literes háromhengeres benzinmotorral érkezik, amely 12 V-os lágy-hibrid rendszert kapott. Az új 1,2 literes, háromhengeres motor, a régi négyhengerest váltotta fel, a 81 lóerős teljesítménye és 112 Nm nyomatéka teljesen korrekt. Alapfelszereltségként ötfokozatú kézi sebességváltóval lett felszerelve – igen, nem elírás –, persze némi felárért CVT automatával is megkaphatjuk.



A motorhoz egy 12 V-os lágy-hibrid rendszer kapcsolódik, amely segíti a motor hatékonyságát – a 64,2 mpg-s értékével (az üzemanyag-takarékosság szempontjából) jelenleg a lista tetején áll, vagyis a legtisztább jármű a kategóriájában, mivel mindössze 99 g/km a CO2 kibocsátása. A Suzuki hamarosan négykerék-meghajtású változatot is kínálni fog a Swift-ből - 25 mm-rel megnövelt menetmagassággal – ez szintén még az idén megérkezik a márkakereskedésekbe.

Környezetvédelmi szempontból is előrébb lépett a Swift, hatékonyabb lett az égés, átdolgozott a kipufogógáz-visszavezetés, modernebbek a katalizátorok és egy részecskeszűrő is bekerült az új generációs modellbe.A jármű 12,5 perc alatt képes felgyorsulni a 100 km/h sebességre. Végsebessége 170 km/h.



Milyen vezetni?

A Swift mindig is szórakoztató autó volt, és ez alól ez az új modell sem kivétel. A Suzuki bizonyára jól tudja, hogyan kell motorokat építeni, hiszen a kis 1.2-es motorja nagyon csendesen pörög, és annak ellenére, hogy a háromhengeres egységekre jellemzőbb az egyenetlen járás, itt ezt nem tapasztaljuk. A fordulatszám-tartomány alsó részén is szépen ketyeg, ami azt jelenti, hogy ideális vezetni a városban is, a sebességváltónak pedig könnyű és precíz a használata.

A régi Swift változatok felfüggesztése mindig kissé túlzottan szilárd volt, és bár vonzó volt a vezetéshez, egy Fiesta mindig felülmúlta. Ez az új felfüggesztés sokkal halkabb menet közben, valamivel puhább és jobban bírja az ütődéseket és a kátyúkat is. Mivel a Fiesta közben már kidőlt a sorból, a Swift vitathatatlanul osztályelső lett a kezelhetőség terén. Az a tény, hogy az autó nagyon könnyű (1000 kg-nál alacsonyabb súlyú) biztosan sokat is segít ebben. Nagyon élvezetes ezt az autó vezetni, és remek a kontraszt a gyakran túlságosan nehéz elektromos autókkal szemben.



Hogy néz ki az új Swift?

A dizájn teljesen új, de van néhány dolog, amit egyértelműen átvettek a korábbi Swiftekből, mint például a „lebegő” tető, a magas első fényszórók és a szép hátsó rész. Vannak azonban nagyon észrevehető különbségek, mint például a széles, tátott szájú hűtőmaszk (most már Suzuki-jelvény nélkül), és az egész autót körülölelő „ránc”.

Ezt a vonalat leginkább elöl lehet észrevenni, mivel ez képezi a kagylós motorháztető elülső élét, de sajnálatos módon úgy néz ki, mintha a motorháztető nem lenne megfelelően bezárva. Ennek ellenére még mindig jóképű ez az autó, és jól néz ki a riválisai között is.

Az új Swift 13 féle fényezéssel érhető el: 9 egyszínű és 4 kéttónusú.

Milyen lett belül az új Swift?

Az új Swift belseje is teljesen megújult, és ez a modell már kilenc hüvelykes érintőképernyős infotainment rendszerrel rendelkezik. Beleülve láthatjuk, hova tűnt el a korábbi nagyobb súly egy része, mert a belső teret üreges, olcsó tapintású műanyag borítja. Egy Renault Clio vagy egy Skoda Fabia belső kárpit borításának, a műszerfalnak, vagy az ajtóbetéteknek sokkal „tapinthatóbb” anyaga van, ez vitathatatlan, viszont a Swift belseje meg jól összeszerelt, jól néz ki, és fogadni mernénk, hogy soha nem is fog szétesni.



A magasra szerelt, kilenc hüvelykes érintőképernyőn igaz nem a legvonzóbb szoftver található, de mivel a vezeték nélküli Apple CarPlay és az Android Auto itt már alapfelszereltség, nem is fogjuk annyira használni. A Suzuki nem követte néhány vetélytársát azzal, hogy az érintőképernyőbe integrálta be a légkondi kezelőszerveit (itt erre szerencsére van egy sor fizikai gomb), és itt megvan még a jó öreg megszokott karos kézifék is.



Hátul elég jó a hely, megfelelő a fej- és térd számára, két ember pedig kényelmesen elfér hátul. A 265 literes (lehajtott ülésekkel 980 literre bővíthető) csomagtér is nagyjából megfelelő. Ebbe nem szeretnénk belekötni.



Milyen az új Swift specifikációja?

Az új Swift nagyon jól felszerelt, és mindössze három felszereltségi szinttel lesz kapható. Az alap Comfort verzió már kínál Smart Entry-t (kulcsnélküli ajtónyitás), multimédiás rendszert 9 hüvelykes kijelzővel, légkondicionálót, elektromos ablakokat elöl és hátul is, vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay csatlakozást, GPS navigációt, fűthető külső tükröket, mindenhol LED-es világítást. és a Suzuki Safety System Pro rendszerét is. Ez utóbbi magában foglalja az adaptív sebességtartó automatikát, a holttér-érzékelést, az aktív sávváltó asszisztenst, a közlekedési táblák felismerését és a hátsó keresztirányú forgalmi figyelmeztetést.



A magasabb felszereltségi szinten lévő Select modellek már 16 hüvelykes infotainment képernyőt, fejlettebb audiorendszert, bőrborítású és króm díszítésű kormánykereket, sötétített üvegezést, minőségibb üléskárpitot, több pozícióban állítható vezetőülést és további USB-csatlakozókat is tartalmaznak.

A felső kategóriás Style modellek a fentieken túl tartalmaznak még 16 hüvelyk méretű fényezett könnyűfém keréktárcsákat, automata klímát, elektromosan behajtható oldalsó tükröket és még több ezüst színű díszítést az utastérben.

Láthatjuk, hogy a Suzuki Swift új generációs változata már az alapváltozattól kezdve elég jól felszerelt. A kézi váltóval szerelt 1.2-es benzinmotor 12,5 másodperc alatt repíti a járművet a 100 km/órás tempóra, a végsebessége pedig 165 km/óra. A gyártó ugyan még nem árulta el az új modell átlagfogyasztását, de azt már tudjuk, hogy a kézi váltóval szerelt Swift 1.2-es átlagosan 98 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként.

Kedvező európai árak

Ha a versenytársait nézzük, elsősorban magasabb árakat látunk. A Volkswagen Polo például Hollandiában 26 990 eurótól kapható. Ennyi pénzért már kaphatunk egy 80 LE-s 1.0 MPI-t lágy-hibrid támogatás nélkül. A Peugeot 208 75 lóerős és nem lágy-hibrid benzinmotorral, alapfelszereléssel 24 750 eurótól indul, a hasonló motoros Opel Corsa 24 149 eurótól kapható. A Hyundai i20 23 995 eurós alapára egy 84 lóerős i-Motion i20-ért (nem lágy-hibrid 1.2-es) szintén drágább, mint a Swift. Feltűnő, hogy az új Suzuki Swift a Select és Style változatokban is több száz euróval olcsóbb, mint a kifutó generációs Swift modellek hasonló felszereltségű változatai.



Árak Suzuki Swift – Hollandia - 2024. március


SebességváltóMeghajtásVerzióListaár
1.2 Smart HybridKézi sebességváltó, 5 fokozatElsőComfort21 695 €
1,2 Smart HybridKézi sebességváltó, 5 fokozatElsőSelect23 795 €
1.2 Smart Hybrid CVT AutomaticCVTElsőSelect26 145 €
1,2 Smart Hybrid AllGripKézi sebességváltó, 5 fokozatElső + hátsóSelect27 095 €
1,2 Smart HybridKézi sebességváltó, 5 fokozatElsőStyle25 345 €
1.2 Smart Hybrid CVT AutomaticCVTElsőStyle27 695 €
1,2 Smart Hybrid AllGripKézi sebességváltó, 5 fokozatElső + hátsóStyle28 645 €


Az új Suzuki Swift hazai árazását ezen sorok írásakor még nem jelentették be.

Összefoglalás, értékelés

Az új Swift egy nagyon jól sikerült kisautó, amelynek feltételezhetően sok vásárlót kell majd megnyernie. Humorosnak tűnhet 2024-ben egy vadonatúj szupermini benzinmotorral és kézi sebességváltóval, de a Swift nagy valószínűséggel óriási siker lesz Európában.

A kiváló árazása és a takarékos üzemeltetési lehetősége elég lesz ahhoz, hogy megnyerjék vele a legtöbb vásárlót.

Itt válogathatsz a készleten lévő Suzuki modellek közül:

Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk