Az elektromos "mini Jimny" - 4 milió Ft alatti árfekvésben – tökéletes lehet a városi forgalomban
2025.01.25
A vietnámi gyártású VinFast VF3 pontosan úgy néz ki, mint egy kisebb méretű Suzuki Jimny, amivel egy városban szinte bárhol le lehet parkolni.
Egy olyan piacon, ahol az árak emelkednek, ahol bármely hibrid városi SUV körülbelül 15 millió forintba kerül, vagy egy olyan nem prémium márkás SUV, mint például a Toyota Land Cruiser, már több, mint 30 millió forintért érhető el, azt gondoljuk, az a mini elektromos SUV, amit most bemutatunk, Európában is
pozitív fogadtatásban részesülne.
A VinFast VF3 (2025) egy SUV megjelenésű modell, amely teljesen úgy néz ki, mint egy lekicsinyített Suzuki Jimny. Ez egy vietnámi modell, amely szemet gyönyörködtető, és rendkívül olcsón lehet hozzájutni (egyelőre azonban sajnos nem Európában).
És ami a leglényegesebb,
100 %-ban elektromos, ami kétségtelenül kinyitná előtte az európai nagyvárosok kapuit, hiszen a VinFast VF3 a 3,2 méternél rövidebb hosszával
megoldaná a parkolási problémákat a nagyvárosokban.
Olcsó elektromos autó terepjáró kialakítással
Több ázsiai országban, mint például a helyi vietnámi piacon és a Fülöp-szigeteken
már elindult a VF3 értékesítése, a vietnámi piacon 240 millió vietnami dongért árulják, ami körülbelül
3,75 millió forintnak felel meg.
Miért ilyen olcsó?
Mert a fogyasztók alacsonyabb árat fizetnek a járműért, mivel az akkumulátor értékét havi előfizetési csomagba foglalják. Azok számára, akik szívesebben vásárolják meg az autóval együtt az akkumulátort is, a VF3 modell ára
5 millió forint körül mozog, ami még mindig
nagyon jó ár egy elektromos modellért.
A terepjáró kialakítása ellenére
a VF3 egy tiszta városi autó, egy kis háromajtós SUV öt személy számára kialakított ülésekkel és nagyon kompakt méretekkel, így teljesen ideális a városi mobilitáshoz.
Robusztus kialakításán és modern megjelenésén túl pedig
a belső térről is beszéljünk egy kicsit. Egyszerű, funkcionális, és központi érintőképernyővel vezérelhetjük benne a jármű fő funkcióit. A csomagtartó 285 literes, ami a hátsó ülések lehajtásával még tovább bővíthető.
Ami a teljesítményt illeti, a VF3 eléri a 100 km/órás sebességet, és egy 43 LE-s villanymotor hajtja, amelyet lítium-ferrofoszfát (LFP) akkumulátor hajt, amely a gyártó szerint akár
215 km-es hatótávolságot is biztosíthat.
Az akkumulátor körülbelül 36 perc alatt tölthető fel 10%-ról 70%-ra, vagyis nagyok jók a kondíiuók a városi autózáshoz, bár össze kell vetni őket az európai WLTP-értékekkel, mielőtt következtetéseket vonnánk le.
Itt válogathatsz a készleten lévő Suzuki modellek közül:
Forrás: Motor1