Ausztráliában is megjelenik a hosszabb tengelytávú Suzuki Jimny XL

2024.01.03
Az új ötajtós, hosszabb tengelytávú Jimny alig drágább, mint a régebbi háromajtós változat.

A SUZUKI Australia árlistáira 2023. végén már felkerült a nagyobb méretű Jimny XL. Az 5 ajtós változat picit drágább, mint a régebbi háromajtós modell, és közben a japán gyártó a rendkívüli kereslet miatti több hónapos szünet után ismét lehetővé tette a régebbi háromajtós változatok megrendelését is.



A vadonatúj Suzuki Jimny XL ára Ausztráliában 34 990 dollár az ötfokozatú kézi, és 36 490 dollár a négysebességes automata esetében, a műszaki adatok nagyrészt a régebbi háromajtós modell adataival egyeznek meg.

Ez azt jelenti, hogy az új Jimny XL jóval a riválisok árai alatt van. A Suzuki Australia vezérigazgatója, Michael Pachota a következőket mondta: „A kereskedők izgatottan várják a hosszabb tengelytávú változatot, és már én is alig várom, hogy az ügyfeleink is bepillantást nyerhessenek ebbe a modellbe, ami azt jelenti, hogy magát a terméket szeretnénk végre tesztelni, látva az értéket, majd látva, hogy az ár egálban van-e az értékkel.”.

Növekvő lehetőségeket látunk 2024-ben a készletezésben, ezért újra bekapcsoltuk a régebbi háromajtós automata Jimny értékesítését is.” – mondta Michael Pachota a Jimny XL bemutatásakor.



Az új XL modell a specifikációk és a hajtáslánc részleteit illetően nem tér el túlságosan a kisebb tengelytávú modelltől; még mindig ugyanaz az 1,5 literes négyhengeres motor van benne, mint a kisebb változatban, amely szerény 75 kW-ot és 130 Nm-t produkál, és minden eladott változat alacsony hatótávolságú osztóművel rendelkezik a terepen való közlekedéshez. A sebességváltók esetében az ügyfelek választhatnak az olcsóbb ötfokozatú kézi vagy az igényesebb négyfokozatú automata közül.

Meglepő módon a Jimny XL 5 ajtós hivatalos üzemanyag-fogyasztása megegyezik a régi háromajtóséval, 6,4 liter/100 km a manuális és 6,9 l/100 km az automata esetében és az üzemanyagtartály űrtartalma is azonos, 40 literes.



A Jimny XL 5 ajtós jóval hosszabb a régi háromajtóshoz képest, 3985 mm hosszú az orrától a hátsó részig, 2590 mm-es tengelytávval (ami 340 mm-rel hosszabb a korábbi változatnál). Magasságában (1720 mm) és szélességében (1645 mm) pedig megegyezik az előző változattal.

Az XL modell terepszögei alacsonyabbak, az áttörési szög (28 helyett 24 fok), a megközelítési szög (37 fok helyett 36 fok) és az indulási szög (49 helyett 47 fok), A megnövelt tengelytáv pedig azt jelenti, hogy a Jimny XL nem fürge a szűk fordulatokban, de még mindig van egy kicsi, 11,4 méteres fordulóköre (9,8 méter a régi változatnál). A minimális hasmagasság pedig 210 mm maradt.

A Jimny XL számára a hosszabb karosszéria és a tengelytáv mellett van néhány megkülönböztető jellemző is, köztük a krómozott hűtőrács, valamint van egy méretre nyíló oldalsó billenő csomagtérajtó is, teljes méretű pótkerékkel és burkolattal. Az 5 ajtós XL változat 15 colos könnyűfém keréktárcsákkal, projektor LED-es fényszórókkal és halogén nappali menetlámpákkal rendelkezik.



Belül egy új, 9,0 hüvelykes érintőképernyős médiarendszer található vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto rendszerrel, DAB rádióval és tolatókamerás kijelzővel, az ötajtós modell négyfejes hátsó parkolóérzékelővel és autonóm vészfékezőrendszerrel is rendelkezik. sztereó kamera beállítást használ, nem pedig a régebbi háromajtós modelleknél meglévő egykamerás rendszert.

A biztonság mindig fontos szempont az ügyfelek számára, mivel a Jimny XL valószínűleg nem ér el magasabb ANCAP minősítést, mint a régi háromajtós, amely 2018-ban három csillagot ért el. Ennek ellenére rendelkezik a fent említett AEB rendszerrel nappali és éjszakai gyalogos észleléssel, sávelhagyásra figyelmeztetéssel és sebességtartó automatikával is – alapfelszereltség az adaptív tempomat (sebességtartomány - 40 km/h és 130 km/h között).

Az ANCAP szóvivője azt mondta, hogy a biztonsági hatóságnak „át kell tekintenie a Suzuki műszaki bizonyítékait, hogy felmérje, a jelenlegi háromcsillagos besorolás kiterjeszthető-e az XL Jimnyre is”, utalva az oldalütközésben és a ferde oszlopban való teljesítménnyel kapcsolatos lehetséges megfontolásokra. A szóvivő elmondta, hogy az ANCAP felvette a kapcsolatot a Suzukival, és ez ügyben még válaszra vár.

2023 végéig egyébként a Suzuki 4673 Jimny modell rendelést regisztrált Ausztrália szerte, ami 11,5 százalékos visszaesést jelent 2022 azonos időszakához képest.

Az eladások visszaesésének oka a helyi piacon nagyon keresett automata változat szűkebb kínálata.

A Suzuki Australia összességében egyébként 21,6 százalékos visszaesést tapasztalt ezen a piacon az előző évhez képest, a Baleno olcsó ferdehátú elvesztése pedig egyértelműen befolyásolta az eladásokat, annak ellenére, hogy a Swift modellek eladásai 62 százalékkal nőttek itt tavalyhoz képest.

Itt válogathatsz a készleten lévő Suzuki modellek közül:


Forrás: GoAuto.com
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk