A Suzukinak az a célja, hogy 2026 végére az első számú elektromos autó-gyártó legyen Indiában
2025.02.01
A vállalat azt tervezi, hogy az e-Vitarát nem csak az indiai piacon értékesíti, hanem további 100 országba exportálja, köztük Japánba és Európába is.
A Suzuki indiai leányvállalata ambiciózus célt tűzött ki,
elhatározták, hogy 2026 végére az ország vezető elektromos autógyártójává válnak, bár a Suzuki egy kicsit későn lépett ebbe az irányba.
2024-ben a Tata Motors lett az ország vezető elektromos autó gyártója 68 980 eladott darabbal.
„
2026 végére mi leszünk az elektromos járművek legnagyobb gyártója.” –
mondta Partha Banerjee, az MSIL marketingért és értékesítésért felelős vezető tisztviselője az Újdelhiben megrendezésre került Bharat Mobility Global Show weboldalán, ahol a vállalat elsőként mutatta be elektromos járművét, az e-Vitara-t.
A vállalat azt tervezi, hogy az e-Vitarát nem csak a hazai piacon értékesíti,
további 100 országba exportálja, köztük Japánba és Európába.
„
Ez a modell tisztán elektromos jármű platformon alapul, amelyet a globális piacra terveztek. Hatalmas tengelytávja van, amely segít nagyobb lábteret biztosítani a csúsztatható hátsó üléseknek köszönhetően, ami az első ilyen megoldás a saját szegmensében..........” –
mondta Banerjee.
A vállalat felmérést végzett, mielőtt elindult volna az elektromos járművekkel, hogy megbizonyosodjon az ügyfelek aggodalmairól. „
Az ügyfelek egyik aggálya a távolság volt. Ezt próbáltuk kezelni. Az e-Vitara egy feltöltéssel 500 km-t képes megtenni.” –
mondta.
„
Egy másik visszajelzésünk az volt, hogy az autó futásteljesítménye eltérő a különböző éghajlati viszonyok között. Ezt a járművet hóban és sivatagi körülmények között is tesztelték, -30 fokon és +60 fokos hőmérsékleten is. Átment a tűzpróbán, a vízpróbán és az összes többi szigorú teszten.”
A megcélzott vásárlók a helyi piacon a fiatal indiaiak, akik prémium járművekre vágynak. A cég ezért úgy döntött, hogy prémium értékesítési csatornáján,
a Nexán keresztül értékesíti ezt a modellt.
„
Mi cégként nem csak termékeket értékesítünk. Megpróbáljuk megérteni az ügyfelek igényeit, majd megpróbáljuk kielégíteni azokat. Ma azt próbáljuk kideríteni, hogy az ügyfél miért nem vált elektromos járművekre”.
„
Megpróbáljuk kezelni ezeket az aggodalmakat. 1000 városban lesz elektromos jármű-értékesítés utáni szolgáltatásunk és töltőállomásaink.” –
mondta.
Az e-Vitarát a gudzsaráti gyár dedikált elektromos járműsorában gyártják, amelynek kapacitása évi ezer jármű. A cég azt is bejelentette, hogy 2030-ig összesen hat elektromos autót fog piacra dobni.
Itt válogathatsz a készleten lévő Suzuki modellek közül:
Forrás: Telepgraph India