A Suzuki Swift vezeti jelenleg a hazai használt autó eladási listát
2021.04.22
A hasznaltauto.hu felmérése szerint 2020. március és 2021. március között kis mértékben tovább emelkedtek a használt autók átlagárai hazánkban. 2021. első negyedévében a Suzuki Swift listavezetővé vált.
A hazai autóállomány átlagéletkora még mindig elég magas, 14,7 év. Ez az átlag kor még úgyis nehezen tud csak megújulni, hogy a céges vásárlások évről-évre emelkedő tendenciát mutatnak. A
www.hasznaltauto.hu felmérése szerint az elmúlt 3 hónapban a magánvásárlók elsősorban
a Suzuki Swift márkára szűrtek a legtöbbet.
A hazai magánvásárlók még mindig a használt autókat részesítik előnyben az új gépjárművek helyett, s ennek a használt autó piacon folyamatos
árfelhajtó hatása van.
A 2020-as esztendő
átlagosan 25 %-os áremelkedést hozott a hazai használt autó piacon, ennek ellenére a kereslet folyamatosan bővült. Megdöbbentő, de az összes használt gépjármű hirdetési átlagára a 2020. decemberi 3,1 millió forintról 2021. márciusra 3,7 millió forintra nőtt, egy éves viszonylatban pedig 33,2 %-os volt a drágulás.
Az egyre dráguló alternatívák (itt most elsősorban az importból behozott és az új autókat értjük) és az egyre növekvő kereslet is folyamatosan feljebb tornássza a használt autók árait.
A pandémia sem okozott ezen a téren visszaesést, sőt, mivel az egyének mobilitása a home office-nak köszönhetően felértékelődött, új vevők is megjelentek az elmúlt egy év során a piacon.
A használt autót keresők többsége a mai napig az 1 millió Ft-os álomhatárt állítja be felső küszöbnek, ezt követi egy második csoport, 1,5 millióval, őket pedig a fél millió Ft értékig szűrők tábora követi.
Egy évvel ezelőtt, hosszú időn keresztül a
Skoda Octavia vezette a használt autó eladási listát,
idén azonban a Suzuki Swift átvette a stafétát az Ocavia-tól. Csak 2021. első 3 hónapjában 2,45 milliószor kerestek a
Suzuki Swift-re. Ezt a modellt követi átlag 2 milliós kereséssel a
Skoda Octavia és a
Ford Focus.
Az import az első 3 negyedévben 18 %-kal csökkent, a tulajdonosváltások száma szintén apadt 4,2 %-kal, amiből megállapítható hogy továbbra is a hazai választék alkotja a hazai magánvásárlók legfőbb célpontját.
Forrás: www.hasznaltauto.hu