A Suzuki S Cross szimpatikus kis terepjáróvá érett

2022.04.04
A Suzuki S Cross egy szemet gyönyörködtető kis SUV-vá érett, merész vonalakkal és kellemes, jól elrendezett belsővel.

Az új Suzuki S Cross sok tekintetben – különösen a megjelenésében – felnőtté és nagykorúvá vált, magabiztosabbnak és dinamikusabbnak látszik.



Merész hűtőrácsa, stílusos fényszórója és cizellált vonalai a kilépő modell kevésbé inspiráló íveit kissé elavulttá teszik.

Ez nem azt jelenti, hogy az előző verzió nem volt praktikus, masszív, értelmes és népszerű – csupán arról van szó, hogy a kívül-belül sokkal vonzóbb.

Hátulról is jobban néz ki, a frissített S Cross új fekete sávot kapott, amely teljes szélességben keresztben fut.



Amint beülünk, az elődjéhez képest jól láthatóak a belső fejlesztések is, és egy sokkal intelligensebb elrendezés látható az utastérben.

Az új, kilenc hüvelykes érintőképernyő kiemelkedő helyen, magasan, a műszerfal közepén helyezkedik el. Éles és könnyen elérhető, de nem annyira intuitív és érzékeny, mint néhány riválisáé.



Az utastér körüli anyagok egy részét is továbbfejlesztették, bár továbbra is találhatunk még néhány alacsonyabb minőségű anyagot, ha körülnézünk.

A kilátás a járműből elsőrangú, és az utastérben sem hiányzik semmi, ami azt jelenti, hogy az S Cross továbbra is rendkívül praktikus autó marad.



A felszereltség is bőséges választékot kínál, akármelyik verziót is választjuk, mivel a Suzuki felülvizsgálta a felszereltségi szinteket, és több extrát is átsorolt az alapfelszereltségbe.

Egy meglehetősen szép, egész hosszában nyíló napfénytető is választható, ami elárasztja el az utasteret fénnyel.

Az új modell piacra dobásakor a Suzuki új modell elnevezéseket és két fokozat struktúrát is bevezetett: Motion és Ultra, utóbbihoz pedig alapfelszereltségként jár az ALLGRIP négykerékhajtás is.

A kormányzás gyors és pontos, rendkívül könnyű vezetni. Természetesen érzékeny és könnyen manőverezhető.

A hajtáslánc meglehetősen lendületes gyorsulást lehetővé tesz, a hibrid hajtás szép egyensúlyt teremt a teljesítmény és a gazdaságosság között.

A specifikációkat tekintve egy 1,4 literes K14D turbófeltöltős benzinmotorról van szó, a Suzuki Boosterjet technológiájával, amely széles skálán kínálja az elérhető nyomatékot, 2000-től percenként, 235 Nm nyomatékkal.

A 48 V-os lágy-hibrid rendszer nem csak elektromos energiával hajtja az autót, hanem jelentős mennyiségű regeneratív fékezést is tartalmaz, hogy lassításkor tölteni tudja az akkumulátort.



Nem igazán vehető észre, hogy dolgozik, de segít csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást, mivel az S-Cross a hivatalos adatok szerint 47,8 mpg kombinált és 133 g/km károsanyag-kibocsátással rendelkezik.

Választható manuális vagy automatikus vezérlésű sebességváltó is, a hatfokozatú kézi sebességváltóval ennek az autónak a használata elég könnyűnek bizonyul, és viszonylag simán válthatunk az egyes fokozatok között.

Ha az út és a motor zajáról van szó, az utastér finomítása sajnos nem lett a legjobb a kategóriájában.

Az S Cross ennek ellenére egy mindenki számára tetszetős opció, jó megjelenéssel, tisztességes belsővel és kiváló motorral.

Itt válogathatsz a készleten lévő Suzuki modellek közül:


Forrás: The Telegraph
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk