A Suzuki profitja világszerte csökken a vírushelyzet miatt

2021.05.25
A Suzuki Motor legfrissebb előrejelzése szerint az üzemi nyereség a 2021. március 31-ét megelőző teljes évben 1,53 milliárd dollárral csökkent, ezen belül is a legutóbbi negyedév profitja esett vissza a legnagyobb mértékben.

Az autógyártó jármű-értékesítése - ideértve a legfontosabb indiai piacot is - a koronavírus-járvány miatt zsugorodik – állapította meg a Reuters.



India adja a Suzuki globális autóeladásának alig több mint a felét. Az indiai Maruti Suzuki többségi részesedésével a társaság az országban eladott minden második autó eladásából részesedik.

Indiában és más piacokon, így pl. Japánban, Indonéziában és Európában az eladások csökkentek, mivel az emberek személyesen nem keresték fel a márkakereskedéseket.



A Suzuki indiai autóeladásai 2021 első negyedévében 36 százalékkal csökkentek.

"Nem tudjuk, hogy milyen lesz a következő hónapokban Indiában a koronavírus helyzet, vagy milyen intézkedéseket fog végrehajtani az indiai kormány, így a járműpiacot is nehéz megjósolni." - mondta konferenciahívásában a Suzuki elnöke, Toshihiro Suzuki.



A tavalyi üzleti évben a Maruti Suzuki 38,2 milliárd rúpiát fizetett a Suzukinak jogdíjként, vagyis a bevételeinek mintegy 5 százalékát.

Az idei teljes üzleti évre a Suzuki 2,38 millió autó eladását várja világszerte, 17 százalékkal kevesebbet, mint az előző év tizenkét hónapjában.

Forrás: Automotive News

Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk