A Suzuki leckéket vesz a partner Toyotától, mivel szinte a semmiből kíván elektromos autót kifejleszteni.
2023.05.21
A japán Suzuki nagyvállalat azt tervezi, hogy megtanulja partnerétől a Toyotától az elektromos járművek gyártástechnológiáját, hogy ezeket a tapasztalatokat felhasználhassa kis méretű elektromos autók fejlesztéséhez és gyártásához.
A Suzuki szóvivője azt mondta, ezzel az együttműködéssel az a céljuk, hogy olyan autókat fejlesszenek ki, amelyek
jobban beilleszkedhetnek a saját portfóliójukba.
"
Az, hogy mikor vezetjük be az elektromos technológiát a kisautóinkban, azon múlik, mikor tanuljuk meg ezeket az ismereteket a Toyotától." -
mondták.
Az elektromos autók piacának lassú beindulása után a Toyota – amely 4,89 százalékos részesedéssel rendelkezik a Suzukiban –
az elektromos autók népszerűségének növekedése miatt fontolgatja az elektromos autók stratégiájának újraindítását.
A Toyota jelenleg csak egy teljesen elektromos járművet kínál, a
bZ4X crossovert, de 2026-ig további öt elektromos autót terveznek piacra dobni Európában a
bZ almárka elnevezés alatt.
A japán autóóriás tervei korábban azt feltételezték, hogy az elektromos járművek iránti kereslet még évtizedekig nem fog fellendülni, és
a hibrid technológiát részesítették előnyben.
Arra a kérdésre, hogy az Suzuki Motor Company fontolóra venné-e benzinmotoros platformokra épülő elektromos járművek piacra dobását, a Suzuki képviselője azt mondta, hogy
a vállalatnak a semmiből kell kifejlesztenie egy elektromos autót.
Az autógyártó az év eleji indiai Auto Show rendezvényen mutatta be a közepes méretű
eVX elektromos SUV koncepciót. Az autógyártó elnöke szerint a sorozatgyártásra tervezett autót 2025-ben mutatják be.
Az elektromos járművek piaca ázsiában lendületet kapott. Indiában pl. az elektromos autó-eladásokat meghatározó Tata, valamint a külföldi szereplők, a SAIC MG Motor, a Mercedes Benz és a Stellantis
sorra mutatják be az újabb és újabb elektromos modelljeiket..
Az elektromos járművek és akkumulátorok helyi gyártására tervezett 1,3 milliárd dolláros beruházással a Suzuki egyre mélyebbre tör Indiában, amely a japán autógyártó elektromos autóközpontjává válik.
A Suzuki az indiai Maruti cég többségi tulajdonosa, amely egyre növekvő versennyel szembesül a riválisok részéről, mivel a vásárlók nagyobb autókra, például SUV-okra váltanak, a szabályozó hatóságok pedig biztonságosabb és környezetbarátabb autókat követelnek, ami növeli a költségeket. Ezzel piaci részesedése 43 százalék alá süllyedt a 2019-es 50 százalék feletti arányhoz képest.
"
Az egyik oka annak, hogy nem tudtuk fenntartani az 50 százalékos piaci részesedést... az az, hogy késésben voltunk a SUV-ok piacra dobása terén." -
mondta Toshihiro Suzuki, a Suzuki Motor elnöke, hozzátéve, hogy a vállalat több SUV piacra dobásával próbálja visszaszerezni a piaci részesedését.
"
Látjuk a hosszú távú növekedés lehetőségét a kisautók szegmensében. Erőfeszítéseket kell tennünk a kompakt és kisautók értékesítésének további szélesítéséért Indiában." -
mondta, hozzátéve, hogy a Suzuki együttműködik a Marutival a piaci részesedés visszaszerzése érdekében.
A
Maruti kisméretű, alacsony költségű járműveivel uralja az autóeladásokat Indiában, így a dél-ázsiai ország az egyik legfontosabb piac lett a japán cég számára.
„
India 50-60 százalékos bevétellel járul hozzá a Suzuki globális bevételéhez, és ez az arány valószínűleg növekedni fog a jövőben.” –
mondta a Suzuki elnöke egy Újdelhiben tartott rendezvényen.
Itt válogathatsz a készleten lévő Suzuki modellek közül:
Forrás: AutoNEWS.