A Suzuki leckéket vesz a partner Toyotától, mivel szinte a semmiből kíván elektromos autót kifejleszteni.

2023.05.21
A japán Suzuki nagyvállalat azt tervezi, hogy megtanulja partnerétől a Toyotától az elektromos járművek gyártástechnológiáját, hogy ezeket a tapasztalatokat felhasználhassa kis méretű elektromos autók fejlesztéséhez és gyártásához.

A Suzuki szóvivője azt mondta, ezzel az együttműködéssel az a céljuk, hogy olyan autókat fejlesszenek ki, amelyek jobban beilleszkedhetnek a saját portfóliójukba.

"Az, hogy mikor vezetjük be az elektromos technológiát a kisautóinkban, azon múlik, mikor tanuljuk meg ezeket az ismereteket a Toyotától." - mondták.

Az elektromos autók piacának lassú beindulása után a Toyota – amely 4,89 százalékos részesedéssel rendelkezik a Suzukiban – az elektromos autók népszerűségének növekedése miatt fontolgatja az elektromos autók stratégiájának újraindítását.

A Toyota jelenleg csak egy teljesen elektromos járművet kínál, a bZ4X crossovert, de 2026-ig további öt elektromos autót terveznek piacra dobni Európában a bZ almárka elnevezés alatt.

A japán autóóriás tervei korábban azt feltételezték, hogy az elektromos járművek iránti kereslet még évtizedekig nem fog fellendülni, és a hibrid technológiát részesítették előnyben.

Arra a kérdésre, hogy az Suzuki Motor Company fontolóra venné-e benzinmotoros platformokra épülő elektromos járművek piacra dobását, a Suzuki képviselője azt mondta, hogy a vállalatnak a semmiből kell kifejlesztenie egy elektromos autót.

Az autógyártó az év eleji indiai Auto Show rendezvényen mutatta be a közepes méretű eVX elektromos SUV koncepciót. Az autógyártó elnöke szerint a sorozatgyártásra tervezett autót 2025-ben mutatják be.

Az elektromos járművek piaca ázsiában lendületet kapott. Indiában pl. az elektromos autó-eladásokat meghatározó Tata, valamint a külföldi szereplők, a SAIC MG Motor, a Mercedes Benz és a Stellantis sorra mutatják be az újabb és újabb elektromos modelljeiket..



Az elektromos járművek és akkumulátorok helyi gyártására tervezett 1,3 milliárd dolláros beruházással a Suzuki egyre mélyebbre tör Indiában, amely a japán autógyártó elektromos autóközpontjává válik.

A Suzuki az indiai Maruti cég többségi tulajdonosa, amely egyre növekvő versennyel szembesül a riválisok részéről, mivel a vásárlók nagyobb autókra, például SUV-okra váltanak, a szabályozó hatóságok pedig biztonságosabb és környezetbarátabb autókat követelnek, ami növeli a költségeket. Ezzel piaci részesedése 43 százalék alá süllyedt a 2019-es 50 százalék feletti arányhoz képest.

"Az egyik oka annak, hogy nem tudtuk fenntartani az 50 százalékos piaci részesedést... az az, hogy késésben voltunk a SUV-ok piacra dobása terén." - mondta Toshihiro Suzuki, a Suzuki Motor elnöke, hozzátéve, hogy a vállalat több SUV piacra dobásával próbálja visszaszerezni a piaci részesedését.

"Látjuk a hosszú távú növekedés lehetőségét a kisautók szegmensében. Erőfeszítéseket kell tennünk a kompakt és kisautók értékesítésének további szélesítéséért Indiában." - mondta, hozzátéve, hogy a Suzuki együttműködik a Marutival a piaci részesedés visszaszerzése érdekében.

A Maruti kisméretű, alacsony költségű járműveivel uralja az autóeladásokat Indiában, így a dél-ázsiai ország az egyik legfontosabb piac lett a japán cég számára.

India 50-60 százalékos bevétellel járul hozzá a Suzuki globális bevételéhez, és ez az arány valószínűleg növekedni fog a jövőben.” – mondta a Suzuki elnöke egy Újdelhiben tartott rendezvényen.

Itt válogathatsz a készleten lévő Suzuki modellek közül:


Forrás: AutoNEWS.
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk