A Suzuki közvetetten részt vesz a 2024-es Dakaron egy új hidrogénmotoros járművel
2023.11.10
A Suzuki saját HySE (Hydrogen Small Mobility & Engine Technology) kutatószövetsége az új hidrogénmotoros járművét, a HySE-X1-et nevezi be a Szaúd-Arábiában megrendezésre kerülő „Dakar 2024 - Mission 1000” Challenge elnevezésű terepversenyre, amely 2024. január 5-19. között kerül megrendezésre.
A Mission 1000 a Dakar Future Program egy új része, amely arra irányul, hogy az autógyártókat olyan - következő generációs - szén-dioxid-semleges hajtáslánc-technológiák fejlesztésére ösztönözze, mint a hidrogénmotorok és az elektromos vagy bioüzemanyaggal működő hibridek.
A HySE a Mission 1000 küldetést a
hidrogénmotorral felszerelt HySE-X1 modellel szeretné teljesíteni. Az új kísérleti modellt a világ legkeményebb motorsport terepének számító Dakar rallyn a legzordabb környezeti körülmények között hajtják majd, így kiváló alkalom nyílik arra, hogy megvizsgálják, hogyan teljesít a hidrogénmotor ilyen körülmények között.
Ez lehetővé teszi a Suzuki számára is, hogy könnyen azonosítsák a kis mobilitású lehetséges problémákat, amelyek még nem ismertek, és felgyorsíthatják a hidrogénmotorok alaptechnológiájának kialakítását.
Ezen túlmenően a világhírű Dakar Rallyn való részvétellel
elősegítik a HySE jelenlétét és kezdeményezéseit, ezáltal egy globális és iparágak közötti hálózat továbbépítésén dolgozhatnak a kompakt hidrogénmobilitás megvalósítására.
A versenyen részt vevő HySE-X1 modell a HySE partnercége, az
Overdrive Racing (Belgium) által épített alvázára épül, amelynek módosított elrendezése a hidrogén-üzemanyag-tartály és az üzemanyag-ellátó rendszer elhelyezésére szolgál. Meghajtását a hidrogénüzemű motorkerékpárok motorja biztosítja, amelyet a HySE jelenleg is használ kutatási tevékenységei során. A hidrogén utántöltést és karbantartást az Overdrive Racing végzi.
A HySE a szén-dioxid-semleges társadalom megteremtésére törekvő egyesületként a kis hidrogénmotorok kutatásával foglalkozik, és ezt partnercégeikkel együtt tervezik folytatni, közös kutatásokat végezve a kis hidrogénmotorok bevezetése és népszerűsítése érdekében.
Kenji Komatsu, a HySE elnöke és a Yamaha Motor Co. Ltd. Műszaki Kutatási és Fejlesztési Központjának ügyvezető igazgatója így nyilatkozott: „
Úgy döntöttünk, hogy részt veszünk a Dakar Rallyn, amelyről tudjuk, hogy gazdag történelme és hagyományai vannak. Részvételünk fő indoka, hogy lehetőséget adjunk arra, hogy kutatásunk eredményeit könnyen érthető módon közöljük. Emellett a rendezvényen való részvétellel azonosítani tudjuk a potenciális problémákat és finomítani tudjuk technológiánkat, hogy mielőbb megoldjuk a hidrogén kismobilitások kialakításához szükséges műszaki témákat. Reméljük mindenki keres majd minket ott és szurkol nekünk!”
A HySE-X1 hidrogénmotoros jármű főbb adatai
- Teljes hossz × szélesség × magasság: 3530 mm × 2070 mm × 1700 mm;
- Tömeg: kb. 1500 kg
- Motor típusa / szelepsor: folyadékhűtéses, 4 ütemű, soros négyes kompresszoros motor / DOHC 16 szelepes;
- Hengerűrtartalom: 998 cm3
Itt válogathatsz a készleten lévő Suzuki modellek közül:
Forrás: Suzuki Global News