A Suzuki is hátat fordít a dízel motorok gyártásának?
2018.05.11
A Suzuki eddig sem volt híres arról, hogy komoly hangsúlyt fektettek volna a dízelmotorok fejlesztésbe, amit eddig is kínáltak, azt ők is vásárolták vagy licencben gyártották – pl. a Fiattól jöttek az 1,6 literes motorok, illetve az 1,3 literes dízel tervei – így ez a döntés valószínűleg nem jelent olyan nagy veszteséget a cég számára.
Tudomásul kell venni, hogy a dízelmotorok eltüntetése az európai kínálatból nem alapvetően a Suzuki vezetőségének elhatározása volt: nyilvánvalóan az látszik, hogy a Suzuki nem tudja teljesíteni az új Euro6d-Temp káros anyag kibocsátási normát anélkül, hogy ne költene egy kalap pénzt az új dízel-modellek fejlesztésére. Így a csökkenő keresletre tekintettel inkább lemondtak erről.
De vigyázzunk ám! Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy ne készülnének a jövőben dízel-Suzukik. Valószínű, hogy Indiában, ahol alacsony fogyasztásuk miatt kelendőek, folytatódik a gyártás. Ám Európában az szinte borítékolható, hogy a továbbiakban csak benzines modellekkel fognak megjelenni a piacon.
A Suzuki kisebb típusai, mint például a Baleno vagy a Swift már most is elérhetőek az SHVS hibrid rendszerrel, és nem kizárt, hogy később a nagyobb Suzukikban is felbukkan egy hasonló megoldás. Véleményünk szerint a jövőben ezek tölthetik majd be a kis fogyasztású modellek szerepét a cég európai kínálatában.