A Suzuki indiai leányvállalatát is érinti, hogy keresztülhúzták a Tesla indiai terveit, mivel a közlekedési miniszter kizárja az adók és vámok csökkentését az import autókra

2021.09.09
A Tesla most arra kéri Indiát, hogy tegye lehetővé az autók olcsóbb importálását, mielőtt aláírnák, hogy gyárat létesítenek az országban.

India közlekedési minisztere bejelentette, hogy nem tervezik az elektromos járművekre kivetett importvámok csökkentését, hetekkel azután, hogy a Tesla az indiai kormányhoz fordult, hogy csökkentse az adókat, Elon Musk pedig felvetette egy helyi Tesla gyár megépítésének a lehetőségét is, nem sokkal azután, amint elkezdik eladni autóikat a világ második legnépesebb országában.

"Ilyen javaslatot jelenleg nem vizsgálnak a Nehézipari Minisztériumban" - mondta Krishan Pal Gurjar junior miniszter hétfőn a parlamentnek, utalva az autóiparra vonatkozó politikák kidolgozásáért felelős minisztériumra. Hozzátette: „A kormány ennek ellenére lépéseket tesz az elektromos autók használatának előmozdítására a hazai adók csökkentésével és töltőállomások létesítésével”.



A törvényhozóknak adott válasz a Narendra Modi miniszterelnök kormányának a helyi gyártást fellendíteni kívánó kormányzása és a Tesla között húzódó kötélhúzás részeként fogható fel, amely arra szólítja fel Indiát, hogy engedje meg, hogy olcsóbban importáljon autókat, mielőtt elkötelezi magát egy gyár építése iránt az országban. A Tesla a múlt hónapban levelet írt a közlekedési és ipari minisztériumnak, amelyben azt kérte, hogy 40 százalékkal csökkentsék az elektromos autók behozatali vámját a jelenlegi 60 százalékról 100 százalékra.

Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója egy későbbi tweetjében azt mondta, hogy egy Tesla -gyár Indiában „elég valószínű”, ha az elektromos autógyártó először importált járművekkel kezdheti meg az értékesítést. Musk évek óta bizonyítja, hogy szívesen belép a világ egyik legígéretesebb autópiacára, de ugyanakkor panaszkodott is, hogy az indiai szabályok megtiltják neki, hogy először a behozatallal tesztelje a piacot, mivel a magas vámok „megfizethetetlenné teszik” a Tesla autókat.

A Tesla megpróbál bejutni Ázsia harmadik legnagyobb gazdaságába, ahol az elektromos járművek az éves autóeladások kevesebb mint 1 százalékát teszik ki, míg Kínában ez körülbelül 5 százalék. A gyér töltési infrastruktúra és a drága költségek elriasztották az elektromos járművek széles körű alkalmazását Indiában, ellentétben Kínával, ahol a Tesla az Egyesült Államokon kívüli első gyárát építette fel, és jelenleg az elektromos autók értékesítését az egész országban uralja.

Ezekkel a hatásokkal kapcsolatban a Suzuki indiai leányvállalatának, a Maruti Suzuki India Ltd.-nek a vezérigazgatója is borúlátó.

Sajnos a jelenleg rendelkezésre álló technológia ahhoz vezet, hogy az elektromos autókat sokkal magasabb áron gyártják, mint a hagyományos autókat.” - mondta a Maruti elnöke, R.C.Bhargava a társaság éves jelentésében. "Ez a töltési infrastruktúra hiányával együtt nagyon megnehezíti az elektromos autók eladását olyan embereknek, akik csak kisautókat engedhetnek meg maguknak."

Az elektromos járművek piaci penetrációja „nagyon kicsi” lesz, tekintettel arra, hogy az Indiában értékesített autók mindössze 5 százaléka 1,5 millió rúpia (20 169 dollár) felett van. - mondta Bhargava, aki a japán Suzuki Motor Corp. helyi egységét vezeti. Indiában csak 2000 dollár - 5 %-a Európában és Japánban, ami miatt a drága elektromos autók a legtöbb fogyasztó számára elérhetetlenek. - tette hozzá.

Az ilyen statisztikák aggodalmat keltettek abban, hogy a szegényebb országok útjainak tisztításában elért haladás nélkül a globális felmelegedést nem tartják veszélyes szint alatt, még akkor sem, ha a gazdagabb országok a belsőégésű motorokkal hajtott járművek fokozatos megszüntetését tervezik az éghajlatváltozás leküzdése érdekében. A legtöbb elektromos autót az Egyesült Államokban, Kínában és Európában értékesítik, ahol az államilag támogatott vásárlási ösztönzők és a töltési infrastruktúrába történő beruházások megkönnyítik az ügyfelek számára, hogy búcsúőt mondjanak a belsőégésű motorokkal felszerelt autóknak.

A nettó nulla kibocsátás elérése érdekében a Suzuki Indiában hibrid modelleken dolgozik, javítja a sűrített földgázzal működő autók technológiáját, és a bioüzemanyagokat vizsgálja. - mondta Bhargava. "A hidrogén használata szintén érdekes alternatíva, és kifejezetten megfontolandó a lítiumimporttól való függőség csökkentése érdekében."

Forrás: AutoNews
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk