A Suzuki indiai leányvállalata óriási export tervekkel kezdte meg a Suzuki elektromos járművek gyártását
2025.05.05
A Maruti Suzuki India, az e Vitara piacra dobásával párhuzamosan azt tervezi, hogy Indiát olyan gyártási központtá alakítja át, amely több, mint 100 országba lesz képes exportálni az elektromos Suzuki járműveket.
India lesz a japán Suzuki elektromos autóinak globális gyártási központja, és az elektromos járművek értékesítésének lassulása ellenére is elsősorban Japánba, valamint más piacokra, főleg Európába tervezi exportálni a járműveket – mondta a Suzuki elnöke. India a Suzuki legnagyobb piaca mind értékesítési eredmények és mind bevételek alapján.
A gyártó most új utat nyit, a piacvezető Maruti Suzukiban lévő többségi tulajdonrésze révén.
A Suzuki már január végén
piacra dobta első elektromos autóját – az e Vitarát – Indiában. Az e Vitara egy közepes méretű (B-szegmensű) SUV, amelyet már világszerte exportálnak, és a Suzuki fő partnerének, a Toyota Motor Corp-nak is szállítanak.
"
A Suzuki számára az indiai méretarány az erősségünk, és ezt az előnyt teljes mértékben kihasználjuk, hogy kiváló minőségű és vonzó termékeket szállítsunk különböző piacokra, például Európába, Japánba, a Közel-Keletre, Afrikába, Közép- és Dél-Amerikába." -
mondta Toshihiro Suzuki, a Suzuki Motor elnöke Újdelhiben.
"
Globálisan az elektromos járművek piaci növekedése most nagyon lassú, de úgy gondolom, hogy Indiában megvan a lehetőség, hogy az elektromos járművek eladása szép lassan növekedni fog." -
tette hozzá.
Indiában az elektromos járművek értékesítésének növekedése
tavaly 20%-ra lassult a 2023-as 115%-ról, de még mindig meghaladta az autópiac 4%-os növekedését, és a kormány ambiciózus célja, hogy piaci részesedésüket 2030-ra 30%-ra növeljék a tavalyi 4,3 millió eladott autóról (ami mindössze 2,5% volt).
A Suzuki a járműkínálattal és a töltési hálózattal kapcsolatos aggodalmakra reagálva
töltőket telepített a szervizközpontjaiban, és amint tökéletesítette a technológiát és a gyártást, kis elektromos járművekkel kezdi meg a terjeszkedést – mondta az autógyártó vezetője.
A Suzuki szerint más zöld technológiákat is fejlesztenek, például hibrideket, gáz- és hidrogén- üzemű járműveket. A Suzuki Motor újabb
közel 4 milliárd dollár befektetést tervez Indiában, hogy 2031-ig megduplázza az autógyártási kapacitást évi 4 millió darabra, és további új modelleket dobjon piacra, s ezzel így megvédje piaci részesedését.
A
Maruti Suzuki kis, megfizethető járműveivel
régóta uralja India autópiacát, de részesedése mára körülbelül 40%-ra csökkent a 2020-as 50%-ot meghaladó csúcsról, mivel a versenytársak, például a
Hyundai Motor és a
Tata Motors is új modellekkel jelentek meg a SUV-ok prémium piacára.
"
India a harmadik legnagyobb autópiac lett, s így ismét az egész világ fókuszában áll." -
mondta a Suzuki elnöke.. Azt is elmondta, hogy a Maruti Suzuki fő célja most az, hogy visszaszerezzék az 50%-os részesedésüket, de ennek végrehajtására még nem jelöltek ki határidőt.
Itt válogathatsz a készleten lévő Suzuki modellek közül:
Forrás: Reuters