A Suzuki Indiában az eddigi legnagyobb termékoffenzíváját tervezi a piaci részesedés visszaszerzésére érdekében
2022.05.10
A vállalat Indiában új – 4 méter alatti és 4 méteres hosszúságú – SUV modellek kínálatával kívánja visszaszerezni elvesztett piaci részesedését.
A
Suzuki most azon a pályán halad, hogy az idei pénzügyi évben végrehajtsa egyik legnagyobb termékoffenzíváját, amely arra irányul, hogy a jelenlegi üzleti környezet bizonytalanságai ellenére
szerezze vissza piaci részesedését Indiában.
„
Az összes bizonytalanság mellett biztosíthatom Önöket, hogy a Suzuki 2022-2023-as pénzügyi éve sokkal izgalmasabb lesz.” –
mondta Hisashi Takeuchi, a Suzuki indiai leányvállalatának ügyvezető igazgatója.
„
Azzal a céllal, hogy a mobilitás örömét kínáljuk az ügyfeleinknek, folyamatosan új modelleket és frissítéseket fogunk hozni a különböző szegmensekben.”. -
folytatta.
Mint ismert, a Suzuki Indiában 2022. április végén dobta piacra a vadonatúj
XL6 modellt, egy prémium kategóriás, többcélú járművet (MPV).
A Toyotával közösen kifejlesztett, YFG kódnéven futó SUV
a szegmensvezető Hyundai Creta ellen lépett pályára, míg
a vadonatúj Suzuki Jimny várhatóan a Mahindra Thar-t fogja kihívni az indiai piacon. A tervezett
Suzuki Baleno alapú crossover, valamint a
Suzuki Ertiga és a
Suzuki WagonR arculatfelújítása szintén előkészületben van.
Mr. Takeuchi elmondta, hogy az üzleti valóság folyamatosan fejlődik. „
Nem lehet pontosan meghatározni, milyen kihívások merülnek fel ezután, és milyen hatással lesznek működésünkre.” –
mondta. „
Izgatott vagyok, hogy ilyenkor a vezetőülésben irányíthatom a társaságot. A kihívások próbára teszik a vezetők szívósságát és elszántságát. A csapatommal együtt vállaljuk ezeket a kihívásokat.”
Amíg a személygépjárművek iránti kereslet erős volt a helyi piacon, az iparág ellenszelekkel szembesült a félvezetők globális hiánya, a magas nyersanyagárak, legutóbb pedig az ellátási lánc megszakadása miatt (az ukrajnai orosz invázió és a Covid járvány újbóli ázsiai terjedése következtében).
A Suzuki részesedése Indiában 43,4%-ra csökkent az előző évi 47,7%-ról. A vállalat 23%-os részesedéssel vezeti a belépő SUV szegmenst. A középkategóriás SUV-szegmensben azonban szerény jelenléte van, mintegy 4-5%-os részesedéssel.
Shashank Srivastava, a Maruti Suzuki vezető ügyvezető igazgatója szerint azonban a vállalat 67%-os piaci részesedéssel rendelkezik a nem SUV-kategóriákban, ami a valaha volt legmagasabb a helyi piacon.
Mr. Srivastava elmondta, hogy a vállalat 345 ezer darabos rendelést kapott, ami a valaha volt legmagasabb.
Mr. Takeuchi elmondta, hogy a Maruti Suzuki „
jó időket és kihívásokkal teli helyzeteket vitorlázott át...”, és az évek során megőrizte vezető szerepét a hazai piacon. „
Fokozatosan megerősítettük az exportunkat is, és új magasságokba emeltük. Mindez az ügyfelekre és az ő törekvéseikre való folyamatos összpontosításunknak köszönhető.” –
tette hozzá.
Itt válogathatsz a készleten lévő Suzuki modellek közül:
Forrás: Auto Economic Times