A Suzuki hat akkumulátoros elektromos járművet tervez piacra dobni 2030-ig.
2023.02.14
A japán Suzuki Motor Corporation bejelentette, hogy növekedési stratégiája részeként hat akkumulátoros elektromos járművet vezetnek be 2030-ig, és Európában 2050-re elérik a teljes szén-dioxid-semlegességet a kitűzött céljaiknak megfelelően.
A Suzuki Motor Corporation (SMC) közölte, hogy nemcsak akkumulátoros elektromos járműveket, hanem
szén-dioxid-semleges belsőégésű motoros járműveket is szállítanak CNG-vel, biogázzal és etanollal keverve azokra a piacokra, ahol az elektromos járművek elterjedése és a szén-dioxid semlegességgel összefüggő célkitűzés csak később prognosztizálható.
Az akkumulátoros EV bevezetési tervében az SMC azt mondta: "
A 2024-es üzleti évben indítjuk az ázsiai 2023-as Auto Expón már bejelentésre került SUV-akkumulátoros EV-ket, amelyen belül hat modellt fogunk piacra dobni 2030-ig".
A 2030-as pénzügyi évre a vállalat azt közölte, hogy teljes termékportfóliójának 15 százalékát az akkumulátoros elektromos járművek teszik majd ki, míg a belső égésű motoros járművek a portfolió 60 százalékát, a hibrid elektromos járművek pedig a 25 százalékát.
A cég egyik legnagyobb leányvállalata, a Maruti Suzuki India az eladások alapján a legnagyobb személygépjármű-gyártó Indiában. A január elején megrendezett Auto Expo 2023 kiállításon az SMC már
bemutatta az eVX koncepciójú elektromos SUV-ot, amely a tervek szerint 2025-re jelenhet meg a piacon.
"
Bár arra számítunk, hogy a piacaink a 2030-as pénzügyi év felé növekedni fognak, arra is számítunk, hogy a teljes szén-dioxid-kibocsátás növekedése elkerülhetetlen, függetlenül a termékek CO2-kibocsátásának csökkenésétől. Megpróbáljuk megtalálni az egyensúlyt az értékesítési egységek növelése és az összkibocsátás csökkentése között.” –
áll a közleményben.
A japán autógyártó cég azt is elmondta, hogy
befektetett a Fujisan Asagiri Biomass LLC-be is, amely tehéntrágyából nyert biogázból termel áramot Japánban, és megkezdi ennek a technológiának a tanulmányozását.
„
Úgy gondoljuk, hogy a biogázüzletág nemcsak a szén-dioxid-semlegességhez járul hozzá, hanem elősegíti a gazdasági növekedést azokon a piacokon, ahol erre nagy szükség van, pl. Induiában.” –
tette hozzá.
A vállalat azt is fontolóra veszi, hogy a jövőben kiterjeszti biogáz tevékenységét más régiókban, köztük Afrikában, az ASEAN országoban és Japánban is.
"
A Suzuki hozzájárul a szén-dioxid-semlegességhez és a feltörekvő országok gazdasági növekedéséhez, összhangban van a Párizsi Megállapodás szándékával, amely a fejlett országok és a feltörekvő országok közötti összhangot követeli meg a CO2-kibocsátás csökkentése érdekében" .
A 2030-as pénzügyi év főbb kezdeményezései között a szén-dioxid-semlegesség az SMC napirendjének élén áll.
"
Az egyes kormányok által kitűzött céldátumok alapján a Suzuki 2050-re Japánban és Európában, Indiában pedig 2070-re kíván szén-dioxid-semlegességet elérni" -
közölte a vállalat.
Ami a kutatást és fejlesztést illeti, a vállalat azt mondta, hogy
a Suzuki központja, a Yokohama Lab, a Suzuki R&D Center és a Maruti Suzuki mind együttműködnek a hatékony fejlesztés érdekében, megosztva a jövőbeli technológiák, a fejlett technológiák és a tömeggyártási technológiák egyes területein végzett fejlesztéseket.
"
A Suzuki Innovációs Központ emellett új kapcsolatokat és innovációkat is kutat." -
tette hozzá.
A vállalat azt is közölte, hogy növelni fogja gyártási erejét külső partnerekkel, köztük startup cégekkel, a Suzuki Beszállítói Szövetséggel, valamint a japán és indiai egyetemekkel való együttműködéssel.
Itt válogathatsz a készleten lévő Suzuki modellek közül:
Forrás: The Week