A Suzuki előrejelzése szerint várhatóan tovább csökkennek a Maruti-Suzuki értékesítések

2019.11.26
A japán Suzuki Motor Corporation korrigálta a Maruti Suzuki indiai leányvállalatának az értékesítési előrejelzéseit a 20%-os termelés visszafogást követően. Igaz októberben már csekély mértékű, mindössze 4%-os növekedést regisztráltak a kereskedők adatai alapján Ázsia harmadik legnagyobb autópiacán. Mint ismeretes, az első félévi teljesítmény nagyon lehangoló volt.

A Suzuki korábban bejelentette, hogy 25 %-kal csökkenti a Maruti-Suzuki termelési kapacitását. Ez a csökkentés szeptember hónapban már 17%-kal csökkentette a Suzuki globális eladásait, aminek következtében a japán autógyártó a teljes évre vetítve 13,2 %-os éves visszaesést prognosztizál, annak ellenére, hogy a Maruti Suzuki eladások októberben enyhén növekedésnek indultak.

A japán autógyártó ezzel párhuzamosan 10,3%-kal csökkentette jövedelmezőségi mutatóit, 39,4%-kal a tervezett működési bevételét és 30%-kal a tervezett nyereségét az eredetileg 2019-re prognosztizált adatokhoz képest.


Az SMC szerint a Suzukinál a gépjármű- és motorkerékpár-forgalom az előrejelzésekhez képest 14,7%-kal illetve 3%-kal csökkent. A Maruti Suzuki várhatóan alig több mint 1,5 millió járművet fog eladni 2020-ban, szemben az erre az évre előrejelzett több mint 2 millió járművel.

R. C. Bhargava, a Maruti Suzuki vezérigazgatója - egy az Economic Times-nak adott interjúban - azt mondta, hogy cégük számára kritikus lesz a BS-IV-ről áttérni a BS-VI kibocsátási normákra a következő hónapokban, és a járművek iránti kereslet volumene is rendkívül bizonytalan.

„Míg a Maruti Suzuki értékesítései októberben növekedést mutattak, ez azonban csak a nagykereskedők irányában volt kimutatható, a kiskereskedelmi piac nagy részén sajnos csökkentek az eladások. Eddig a pénzügyi év első hat hónapjában 25%-os visszaesést regisztráltunk, tehát nem bízhatunk abban, hogy a következő időszakban jelentős változás lenne várható, így a Suzuki India egészére vetítve éves szinten nem állunk messze a 20%-os visszaeséstől.”- tette hozzá Bhargava.

A Suzuki bejelentése ismét rávilágított az autógyártók azon intenzív küzdelmére, ami Indiában zajlik, annak ellenére, hogy az októberi nagykereskedelmi értékesítés alapján kicsit optimista hangulat uralkodott. A Maruti Suzuki számára viszont a legnagyobb csapás az, hogy a kenyéradó mini autó-szegmens értékesítési volumene közel 53%-kal esett vissza.

A dízelüzemű járművek gyártásának megszüntetésével a Maruti Suzukinak fel kell nőnie a feladathoz, hogy az elkövetkezendő 12-18 hónapban pótolni tudja a kieséseket. Ennek ellenére a piac bízik a térség piacvezető gyártójában. A Maruti Suzuki járműkészlete 38%-kal emelkedett az elmúlt három hónapban, míg az anyacég járműkészlete csak 28%-kal nőtt ugyanebben az időszakban.

Az indiai leányvállalat részesedése a Suzuki globális értékesítésén belül 47,94%-ra csökkent a harmadik negyedévben, szemben az előző évi 3. negyedévében mért 54,05%-kal.

Az SMC azt várja, hogy az Ázsiai kontinensen az összesen értékesített gépjárművek volumene a folyó pénzügyi évre 18,7%-kal csökkenni fog, ami jelentős, hiszen a globális (egész világra kiterjedő) autóipari forgalom mintegy 61%-át teszi ki.


Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk