A Suzuki egy imádnivaló Jimny kisteherautót kezdett értékesíteni az új-zélandi piacon

2020.03.19
Világszerte óriási a szimpátia a Suzuki Jimny modellek iránt. Néhányan közülünk soha nem akarjuk beismerni, de alapvetően a legaranyosabb SUV a kategóriájában. Lehet, hogy azért, mert benne van a vagány terepjáró képesség, vagy talán a funky színek miatt, de vitathatatlanul elbűvölő jármű.

Habár a Suzuki Jimnyt eddig főként plató nélküli terepjáróként szerettük meg, azért nem kell azonnal hálálkodni, hiszen nem minden az aminek látszik, a platós Jimny mégsem alkalmas óriási méretű tárgyak vagy felszerelések szállítására.


Új-Zélandon ezt persze tökéletesen tudják, és talán ezért döntött úgy a helyi Suzuki importőr, hogy az egyik Suzuki kereskedővel közösen elkezdik az eredeti Jimnyket platós kivitelre átalakítani.


Lehet, hogy az átalakított Jimny semmi olyat nem nyújt, ami különleges lenne más, egyfülkés-versenytársakkal összevetve, mégis azt mondhatjuk, hogy az átalakított Jimny kisplatós megoldása egyedülállónak tűnik. Megőrizték a Jimny összes előnyös formai tulajdonságának nagy részét.


A hátsó rész lényegében teljesen letisztult. Gyártásuk nem túl bonyolult, legalábbis papíron. Az autó hátsó felét levágják, ezzel teljesen eltávolítva a hátsó üléssort, és helyére egy alumínium ágyat helyeznek, ami nem túl nagy, de elfér benne néhány dolog. Természetesen a kettő közé egy elválasztófal kerül és ennyi. A belső tér még az első ülések mögött is szőnyegpadlóval rendelkezik. A haszongépjármű elv hangulatának átadása érdekében a Jimny kisteherautónak csak egyetlen egyféle változata lesz.


Az átalakított Jimny a Suzuki JX alapú platformjára épült, és olyan elemekkel ruházták fel, mint a LED-es fényszórók, amelyeket halogén izzókkal ötvöztek és fekete acél karosszériatestet kapott.

A Jimny kisteherautót egy 5 sebességes kézi váltóval szállítják, átlagos rádiót kapott Bluetooth támogatással. Az érintőképernyőt elvették, nincs klíma, nincsenek függönylégzsákok (erre figyelmeztetnek is) és a bőrborítású kormánykerék is elmaradt, de továbbra is megmaradtak a szükséges vezérlő gombok a kormányoszlopon.


A motorháztető alatt ugyanaz az 1,5 literes négyhengeres, 100 lóerős motor található, mint amit már korábbról megismerhettünk. A Jimny mini-teherautó az átalakítás költségével együtt átszámítva valamivel több, mint 7 millió forintért érhető el a helyi piacon, nem lehet azt mondani, hogy nagyon olcsó lenne, viszont bőven megfér Új-Zélandon a kisebb méretű, hasonló kategóriás haszongépjárművek között.

Forrás: Driven.co.nz
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk