A Suzuki egy 8000 dolláros szedánt készített, amely teljesítette a legszigorúbb törésteszteket is
2025.04.15
Az új 2025-ös Dzire nem fukarkodik a biztonsággal, öt csillagot kapott a Global NCAP töréstesztjén.
India az olcsó autók (talán) egyik utolsó bástyája. A Skoda nemrégiben itt piacra dobott egy 9300 dolláros crossovert, emellett a hagyományos szedán szegmens is nagyon jól lefedett,
a Suzuki pedig most dobja piacra a negyedik generációs Dzire-t (nem, ez nem elírás). 8000 dollárba kerül, vagyis nagyjából hatszor kevesebbe, mint ma pl. az Egyesült Államokban egy átlagos új autó.
Amikor az autógyártók ultraolcsó autókat fejlesztenek, le kell vágniuk a kanyarokat a költségek csökkentése érdekében. Az autógyártók jellemzően spórolnak a biztonsági funkciókkal, ami megdöbbentően rossz törésteszteket eredményez a feltörekvő piacokon forgalmazott autók esetében. Példaként említhető, hogy
a Suzuki Baleno ferdehátú 2021-ben nulla csillagot kapott a latin NCAP értékelésében. A kisebb Swift pl. csak egyetlen egy csillagot kapott a Global NCAP teszten egy évvel később. A Suzuki most megpróbálja bebizonyítani, hogy ennek nem feltétlenül kell így lennie, mivel
az új Dzire ezúttal teljes ötcsillagos minősítést kapott.
A Suzuki egyértelműen abban bízott, hogy apró szedánja sikeres lesz a törésteszten, mert önként adta a Global NCAP autókat, hogy azokat a tesztek során megsemmisítsék.
Még az alapkivitelű Dzire is hat légzsákkal, ESP-vel, emelkedőn elindulás segítővel, lejtmenet asszisztenssel és gyalogosvédelemmel is rendelkezik. Természetesen ezeket a funkciókat sokan magától értetődőnek tekintik 2024 óta, de elképzelhető, hogy 10 ezer dollár alatti autókért áldozatokat kell hozni. Amerika legolcsóbb autója pl. a Nissan Versa, ami 18 330 dollárnál kezdődik, ami több mint kétszerese egy alap Dzire indiai árának.
A Dzire még a legmagasabb felszereltségi szinten is csak körülbelül 12 ezer dollárba kerül.
Ez egy nagyon jó kis családi szedán, amely alapvető szállítási lehetőségeket kínál anélkül, hogy igazi halálcsapda lenne, még a töréstesztek szerint is. Nem fogja lángra lobbantani senkinek sem a szívét a szívó 1,2 literes gázmotor, amely mindössze 80 LE-s, vagy még ennél is alacsonyabb 69 LE-s, ha a sűrített földgázzal (CNG) működő modellt választja valaki. A meghajtást az első tengely kapja egy ötfokozatú kézi vagy egy automata manuális sebességváltón keresztül, azonos számú sebességfokozattal.
Az új
Dzire 14 hüvelykes acélból készült 165/80 R14-es abroncsokkal kerül felszerelésre az alapmodell esetében. A magasabb felszereltségű verziók már 15 hüvelykes ötvözött fémfelnit kapnak.
A csomagtartó űrtartalma 382 literes, ami nem is olyan rossz, tekintve, hogy milyen kicsi az autó.
A magasabb felszereltségi szintek olyan finomságokat kapnak, mint a 360 fokos kamera, az automata klíma, a hátsó szellőzőnyílások, a vezeték nélküli töltő, a kéttónusú kabin, vagy az elektromos napfénytető. A Suzuki emellett LED-es fényszórókat, csomagtartófedél légterelőt és abroncsnyomás-ellenőrző rendszert is beépített a modellbe. A 9 hüvelykes érintőképernyő támogatja a vezeték nélküli Android Auto és az Apple CarPlay rendszereket is, így nyugodtan kijelenthetjük, hogy ez nem egy fapados autó.
A Dzire már eddig is óriási kereskedelmi sikereket aratott Indiában, több mint 2,7 millió darabot adtak el belőle a 2008 márciusi bevezetése óta. A legújabb generáció már Indián kívül, így Afrikában, a Közel-Keleten, Latin-Amerikában és az ASEAN-régióban is elérhető lesz.
Itt válogathatsz a készleten lévő Suzuki modellek közül:
Forrás: Motor1