A Suzuki cég szóvivője is megerősítette, hogy 2025-re tervezik az első 100 %-ban elektromos Suzuki járművek piacra kerülését

2021.12.29
A Suzuki még nem közölt hivatalos részleteket az első új elektromos Suzuki modellről, de úgy tűnik, hogy a cég fel fogja használni a Toyotával megkötött műszaki partnerségét ehhez a projekthez.

A Suzuki megerősítette, hogy 2025-ben piacra dobja első, 100 %-ban tisztán elektromos járművét, így a Suzuki a következő gyártó, amely megkezdte lépéseit a zéró károsanyag-kibocsátású modellkínálat irányába.

Ezt a hírt hivatalosan Toshiro Suzuki, a Suzuki Motor Corporation elnöke jelentette be.



A Suzuki viszonylag későn lép be az elektromos technológiát alkalmazók táborába; eddig a cégnek ugyanis nem volt szüksége elektromos járművekre, hogy alacsonyan tartsa a flottája átlagos CO2-kibocsátási értékeit, mivel az általa gyártott autók többsége (főleg Japánban és Indiában) kis lökettérfogatú motorral és könnyű karosszériával rendelkezik.

Az Egyesült Királyságban a cég összes autója elérhető már legalább 48 V-os mild-hibrid technológiával, míg a Toyotával létrejött műszaki együttműködésnek köszönhetően (amely a Swace kombi és az Across SUV gyártására irányul), a Suzuki immár full hibrid és plug-in hibrid modelleket is kínál.

A Toyotával kötött műszaki együttműködést a Suzuki nagy valószínűség szerint hasznosítani fogja az új elektromos járműveiben is. Nem világos, hogy a két márka közötti műszaki együttműködés kiterjed-e a majd teljes elektromos jármű projectre is, de a Suzuki könnyen átveheti az elektromos motor- és akkumulátortechnológiát az új Toyota bZ4X SUV-ból is.



A Suzuki ugyanazt az utat járhatja be, mint a Subaru, amely nemrégiben bejelentette a bZ4X átcímkézett változatát, a Solterrát. Az autó stílusának nagy része a Toyota-jelvényes modellből származik, viszont alatta a két autó teljesen azonos.

Tekintettel a Suzuki és a Toyota együttműködésére, mely alapján a két újabb járművük (a Swace csak a Toyota Corolla kombi átformált változata, míg az Across lényegében a Toyota RAV4 átcímkézett változata), nagy a valószínűsége, hogy a japán márka kihasználja ezt a megállapodást.

A Toyotának viszont még tovább kell lépnie, mivel Európában minden szereplőnek, mint pl. a Suzukinak is, a teljes villamosítás felé kell fordulniuk, ennek pedig komoly fejlesztési költségei vannak.

Forrás: Auto Express
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk