A Suzuki bemutatta első elektromos járművét, az e-VITARA-t
2024.11.04
A Suzuki Motor Corporation Milánóban mutatta be első sorozatgyártású akkumulátoros elektromos járművét, az e-VITARA-t. A modellt 2025 tavaszán kezdik el gyártani Indiában, a Suzuki Motor Gujarat gyárában, és várhatóan jövő nyáron kerül majd piacra Európában, Indiában és Japánban.
Az e-VITARA az „eVX” nevű koncepciómodell alapján készült, amelyet először a 2023 januárjában megrendezett indiai Auto Expon mutattak be, majd ugyanebben az évben a JAPAN MOBILITY SHOW-n is debütált.
Az e-VITARA a Suzuki első globális elektromos (BEV) modellje, mely stratégiai jelentőségű a vállalat számára.
Az e-VITARA az „Élménydús és Sokoldalú Terepjáró” (Emotional Versatile Cruiser) koncepció mentén készült.
A legújabb technológiákat ötvözi az erőteljes megjelenéssel.
Az autó lendületes vezetési élményt kínál, amit az „
ALLGRIP-e” elektromos 4WD rendszer tesz teljessé. Ez a rendszer nemcsak a már jól bevált terepjáró képességeket, hanem kivételes teljesítményt is biztosít a modellnek. Az új „HEARTECT-e” platformot kifejezetten elektromos járművekhez fejlesztették ki.
Az e-VITARA főbb jellemzői
1. Modern elektromos autó (BEV) és SUV erejének kombinációja
A „High-Tech és Kaland” (High-Tech & Adventure) elv mentén történő tervezés ötvözi a modern elektromos autó megjelenést az SUV-ok robusztusságával, kalandvágyat ébresztve az autózás iránt. A modellt nagy átmérőjű gumiabroncsok és hosszú tengelytáv jellemzi, míg a belső térben a „High-Tech és Kaland” tematikát tükröző korszerű kijelző és robusztus megjelenésű panelek, valamint középkonzol találhatók.
2. Hatékony elektromos hajtáslánc eAxle és lítium-vas-foszfát akkumulátorral
Az elektromos hajtáslánc magában foglalja az eAxle-t, amely egyesíti a motort és az invertert, a lítium-vas-foszfát akkumulátorok pedig megbízhatóságot és biztonságot nyújtanak. Ez teszi lehetővé az élénk gyorsulást álló helyzetből, valamint a lendületes gyorsítást előzés közben.
3. Két független eAxle tengellyel működő „ALLGRIP-e” elektromos 4WD rendszer
Az „ALLGRIP-e” egy elektromos összkerékhajtási rendszer, amely a Suzuki négykerékhajtási technológiában szerzett szakértelmét ötvözi az első és hátsó egymástól független eAxle tengellyel. Ez a rendszer nemcsak nagy teljesítményt nyújt, hanem gyors reakciókat és pontos irányíthatóságot is lehetővé tesz. A „Trail” üzemmód megkönnyíti a nehéz terepen való haladást a kipörgő kerekek fékezésével és a nyomaték elosztásával.
4. Kifejezetten elektromos járművekhez tervezett „HEARTECT-e” platform
Az új platformot könnyű szerkezetű kialakítással, nagyfeszültség-védelemmel látták el, mely mindemellett tágas belső teret is kínál. Az akkumulátor kapacitásának maximalizálása érdekében az alsó padlólemezről elhagyták az alsó merevítő elemeket.
A Suzuki elnökének nyilatkozata
„
Az e-VITARA az első elektromos modellünk, amelyet körültekintő fejlesztés során hoztunk létre annak érdekében, hogy könnyen használható elektromos járművet biztosítsunk vásárlóink számára. A karbonsemleges társadalom felé vezető úton a vásárlói igényekhez igazodva különféle megoldásokat kínálunk, ideértve azakkumulátoros elektromos járműveket (BEV), a hibrid járműveket és a sűrített földgáz (CNG) meghajtású járműveket. Az e- VITARA bevezetése jelentős mérföldkövet jelent a karbonsemlegesség eléréséhez. Az új modellünk bevezetését követően az egyes országok és régiók igényeihez igazítva tovább bővítjük elektromos modellkínálatunkat és mobilitási szolgáltatásainkat.”
Műszaki adatok
A neve ellenére az új Suzuki e-Vitara nem sokban fog hasonlítani a már kapható benzinmotoros Vitarához. Ez egy teljesen új modell.
Az e Vitara hosszabb, szélesebb, mint a benzines Vitara, 4275 mm hosszú – nagyjából ugyanannyi, mint egy Peugeot E-2008 vagy egy Smart #1 és nagyobb a tömege is.
Három akkumulátor- és motorkonfiguráció közül választhatunk majd. Az alapmodellek 49 kWh-s akkumulátort és elöl szerelt motort kapnak, ami 142 lóerős. A gyártó kínál majd 61 kWh-s akkumulátort szintén elöl szerelt motorral, 172 lóerős teljesítménnyel. És lesz egy 181 lóerős, kétmotoros négykerék-hajtású modell is, szintén 61 kWh-s akkumulátorral.
A Suzuki „Allgrip-e” négykerék-hajtási rendszere erőteljes teljesítményt nyújt, ugyanakkor lehetővé teszi a precíz vezérlést és kiváló reakciókészséget. Sőt, a „Trail” módban van néhány terepjáró funkció is. Ez a fékezéskor elosztja az erőt a bal és a jobb kerekek között, így könnyebben lehet navigálni a csúszós terepeken.
Mennyibe fog kerülni a Suzuki e Vitara és mikor vásárolhatjuk meg?
A Suzuki e Vitara hivatalos árát a gyártó még nem erősítette meg, így nem szeretnénk találgatásokba bocsátkozni.
A gyártás 2025 elején kezdődik, az európai első szállításokat 2025 nyarára tervezik.
Itt válogathatsz a készleten lévő Suzuki modellek közül:
Forrás: Suzuki Global News