A Suzuki arra törekszik, hogy az elektromos autóit könnyebbé, biztonságosabbá és olcsóbbá tegye
2024.08.21
A japán autógyártó úgy látja, hogy a könnyebb járművek kulcsfontosságúak a megfizethető elektromos modellek számára a következő évtizedben, de ígéri, hogy a biztonságot garantálni fogja.
A Suzuki bejelentette, hogy a villamosításra irányuló „technológiai stratégiája” részeként akár 100 kg-mal csökkenti autói és SUV-jai súlyát – miközben növeli a biztonságot.
A japán autógyártó közölte, hogy a
Suzuki Alto következő generációja – a belépő szintű városi autó, a jelenlegi 680 kg-ról 620 kg-ra csökken, sőt 2034-re akár 100 kg-os csökkentést is megcéloznak.
A Suzuki már most is gyárt kicsi, alacsony költségű és üzemanyag-hatékony benzines járműveket, és ugyanezt a megközelítést tervezik alkalmazni a villamosítás során is, lehetővé téve, hogy
az akkumulátorok kisebbek legyenek ugyanazon a hatótávon, miközben csökkentik a gyártási költségeket – és a bemutatótermek árait.
„
Ha egy jármű nehéz, ez azért van, mert az akkumulátort és a motort is nagyobbra tervezzük, hogy nagyobb hatótávolságot és jó teljesítményt érjünk el.” –
mondta a Suzuki autóipari technológiai főnöke, Tatsuya Matsushita a Reuters-nek.
A Suzuki 2025-ben dobja piacra első akkumulátoros elektromos járművét, amely a 2023-ban Delhiben megrendezésre került Auto Expón bemutatott
EVX koncepciójára épül.
Az autógyártó elismerte, hogy
jelenlegi járműkínálatuk már a japán, az indiai és az európai átlag alatt van.
A három régióban a Suzuki szerint a járműveik
átlagosan 1012 kg-ot nyomnak, szemben az összes többi autógyártó 1306 kg értékével.
A jelenleg Ázsián kívül kapható
legkönnyebb Suzuki a benzinmotoros Ignis ultrakompakt SUV, 820 kg-os saját tömeggel a kézi sebességváltós változatban.
A Suzuki szerint a 200 kg-os tömegcsökkentés hat százalékos üzemanyag-/energia-megtakarítást eredményez vezetés közben, miközben kevesebb anyagra van szükség a jármű összeszereléséhez– csökkentve az üzemeltetési és gyártási költségeket.
A csökkentett végső tömeg elérése érdekében a könnyű karosszéria „
lean-battery” technológiával párosul az elektromos és hibrid elektromos járművekhez egyaránt.
A „nagy hatásfokú” benzines belső égésű motorokra is összpontosítanak majd – például az új Swift városi autó háromhengeres „Z12E” motorjára – a plug-in hibrid járművekhez.
A stratégia a jelenlegi autógyártók növekvő versenyével szembesül, amit a Kínából érkező, megfizethetőbb elektromos autók okoznak, s ami miatt
vámokat vetnek ki és egyéb jogszabályokat vezetnek be Európában és az Egyesült Államokban.
Miközben csökkentik a vételárat, a Suzuki szerint
a súlycsökkentés nem megy a járműbiztonság rovására – annak ellenére, hogy az új Swift ötből három csillagot kapott az Euro NCAP (European New Car Assessment Program) töréstesztjén.
Az új autók, a SUV-ok és a pickup-ok növekvő tömegét bírálta az Euro NCAP a 2023-as utolsó töréstesztjeit követően.
„
Ez egy olyan tendencia, amely nem segíti sem a biztonságot, sem a környezetet.” –
mondta az Euro NCAP főtitkára, Dr. Michael van Ratingen.
„
A nagy, nehéz autók általában kevésbé energiahatékonyak, mint a kicsik, könnyűek, és biztonsági aggályok merülnek fel, ha két ilyen típusú jármű ütközik, vagy ami még rosszabb, ha sérülékeny úthasználók vesznek részt benne.”
Az Egyesült Államokban az NTSB (Nemzeti Közlekedésbiztonsági Tanács) vezetője, Jennifer Homendy a washingtoni Közlekedési Kutatóbizottságnak a következőket mondta: „
Aggodalommal tölt el, hogy egyre nagyobb a súlyos sérülések, vagy akár a halál kockázata a járművezetők oldaláról a nagyobb súly, valamint a növekvő méret és teljesítmény miatt az útjainkon.”
Itt válogathatsz a készleten lévő Suzuki modellek közül:
Forrás: Car & Driver