A Suzuki a Toyotától szeretne tanulni: hogy érdemes kis méretű elektromos autókat gyártani?

2024.02.22
A Suzuki vezetése úgy döntött, hogy leckéket vesznek a partner Toyotától, mivel a semmiből kívánnak elektromos autót kifejleszteni.

Azt tervezzük, hogy átvesszük partnerünktől - a Toyotától – a kis méretű elektromos autók gyártásához szükséges tudást.” – mondta Toshihiro Suzuki, a cég elnöke az újságíróknak.

Toshihiro Suzuki azt is elmondta, hogy az elektromos járművek és más technológiák gyártásával kapcsolatos ismereteket veszik át a Toyotától azzal a céllal, hogy olyan autókat fejlesszenek ki, amelyek jobban megfelelnek a saját termék portfoliójuknak.

"Tehát, hogy miként vezetjük be ezt az elektromos technológiát a kisautókban, ezen kell dolgoznunk, és meg kell osztanunk mindezt a Toyotával." - mondta az elnök.

Az elektromos autók piacának lassú beindulása után a Toyota – amely 4,89 százalékos részesedéssel rendelkezik a Suzukiban – az elektromos autók népszerűségének növekedése miatt fontolgatja az elektromos autó stratégiájának újraindítását.



A Toyota jelenleg csak egy teljesen elektromos járművet kínál, a bZ4X crossovert, de 2026-ig további öt elektromos autót terveznek piacra dobni Európában a bZ elnevezésű almárka alatt.

A japán autóóriás tervei korábban azt feltételezték, hogy az elektromos járművek iránti kereslet még évtizedekig nem fog fellendülni, és a hibrid technológiát részesítették előnyben.

Arra a kérdésre, hogy a Suzuki fontolóra venné-e benzinmotoros platformokra épülő elektromos járművek piacra dobását, az elnök azt mondta, hogy a vállalatnak a semmiből kell kifejlesztenie egy elektromos autót.

Az autógyártó a januárban megrendezésre került Tokiói Autószalonon mutatta be a közepes méretű eVX elektromos SUV koncepciót. Az autógyártó elnöke szerint a sorozatgyártású 2025-ben indulhat el, ennek ellenére már felröppentek hírek, hogy akár 2024. végén már megjelenhet az új elektromos Suzuki modell a piacon.

Indiában is jelentős lendületet kapott az elektromos járművek piaca. Az országban az elektromos autó-eladásokat meghatározó Tata, valamint a külföldi szereplők, a SAIC MG Motor, a Mercedes Benz és a Stellantis sorra jelentek meg a piacon az új EV-kkel.



Az elektromos járművek és akkumulátorok helyi gyártására tervezett 1,3 milliárd dolláros beruházással a Suzuki egyre mélyebbre tör Indiában, amely a japán autógyártó elektromos autóközpontjává válhat.

A Suzuki az indiai Maruti többségi tulajdonosa, amely egyre növekvő versennyel szembesül a riválisok részéről, mivel a vásárlók nagyobb autókra, például SUV-okra váltanak, a szabályozó hatóságok pedig biztonságosabb és környezetbarátabb autókat követelnek, ami növeli a költségeket. Ezzel a piaci részesedésük 43 százalék alá süllyedt a 2019-es 50 százalékról.

"Az egyik oka annak, hogy nem tudtuk fenntartani az 50 százalékos piaci részesedést... a SUV-ok piacra dobásával kapcsolatos késés volt." - mondta Toshihiro Suzuki, a Suzuki Motor elnöke, hozzátéve, hogy a vállalat több SUV piacra dobásával próbálja visszaszerezni a piaci részesedését.

"Látjuk a hosszú távú növekedés lehetőségét a kisautók szegmensében. Erőfeszítéseket kell tennünk a mélyebb előrenyomulásért és a kompakt, valamint a kisautók értékesítésének további elterjesztéséért Indiában." - mondta, hozzátéve, hogy a Suzuki együttműködik a Marutival a piaci részesedés visszaszerzése érdekében.



A Maruti kisméretű, alacsony költségű járműveivel uralja az autóeladásokat Indiában, így a dél-ázsiai ország az egyik legfontosabb piac a japán cég számára.

India 50-60 százalékos bevétellel járul hozzá az Suzuki Motor Company világméretű forgalmához, és ez az arány valószínűleg növekedni fog a jövőben.” – tette hozzá a Suzuki elnöke.

Itt válogathatsz a készleten lévő Suzuki modellek közül:


Forrás: Auto News
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk