A legmodernebb technológiákat a legkisebb autókba
2021.10.12
Hol volna fontosabb a károsanyag-kibocsátás csökkentése, a járművek hálózatba kapcsolása, az újszerű autóhasználati, bérleti és előfizetési módozatok bevezetése, mint a városi közlekedésben?
A mini- és kisautók globális specialistája, a Suzuki ezt felismerve olyan együttműködési lehetőséget keresett és talált, amelyek révén világszínvonalú városi járműveit a legmodernebb technológiákkal vértezheti fel.
Ez a szakértő partner a japán autóipar egyik legújabb konglomerátuma, a
Commercial Japan Partnership (CJP) , amely a haszonjárművek technológiai fejlesztését tűzte ki a zászlajára.
Működésük három fő pilléren nyugszik:
- A partnerek által kínált mobilitási megoldások logisztikai hatásfokát olyan, hálózatba kapcsolt infrastruktúrán keresztül kívánják fejleszteni, amely a szállítmányozás legnagyobb és legkisebb szereplőit: a nehéz teherjárműveket és a szállítás „utolsó kilométerén” hatékonyan teljesítő mikrohaszonjárműveket egyaránt összeköti.
- Ugyancsak a teljes spektrumra kiterjedve kívánnak fejlett biztonsági technológiákat megvalósítani, amelyek a balesetek megelőzésével egyben a járművek hasznos kihasználhatóságát (azaz az állásidő minimalizálását) is fejleszthetik.
- A CJP tevékenységeinek harmadik lába a villamosítás, azaz a fejlett, elektromos hajtásláncok haszonjárművekre történő optimalizálása.
A Suzuki a városi és mikrojárművek terén szerzett tapasztalatait és kompetenciáját hozza a társulásba, hogy olyan autóipari óriásoknak segítsen hatékonyabb, jobb kihasználhatóságú városi járműveket fejleszteni, mint a
Toyota.
Cserében a Suzuki hozzáférhet a világ legnagyobb autógyártója által kidolgozott, innovatív rendszerekhez és technológiákhoz. Az együttműködés értelemszerűen a haszonjárművek tökéletesítését célozza, az alkalmazott technológiák azonban idővel a márka személyautóit is biztonságosabbá, takarékosabbá, hatékonyabbá tehetik.
A hálózatba kapcsolt, autonóm, megosztott és elektromos közlekedést lehetővé tevő technológiák már most megkezdték átalakítani az autóipart, középtávon egészen biztosan meghatározzák a szakág jövőjét,
új távlatokat nyitva a járművek tervezésében, gyártásában, szolgáltatásaiban, forgalmazásában és használatában.
A négy fogalomnak az angol nevéből alkotott betűszóval élve
CASE technológia néven emlegetett innovációk kapcsán elsősorban a személyszállításra, az egyéni közlekedésre gondolunk, pedig az áruszállításban legalább akkora a létjogosultsága ezeknek a rendszereknek.
A frissen aláírt együttműködés révén pedig a japán piac egyik legfontosabb szegmensébe is eljuthatnak a megoldások, hiszen a mini- és mikrojárművek teszik ki a Japán útjain forgalomban lévő gépkocsik 40%-át (31 millió a 78 milliós gépkocsi-állományból.)
Noha Európában sem a törpejárművek, sem a Suzuki haszonjármű-kínálata nem elérhető (üdítő kivétel ez alól a Suzuki Jimny áruszállító változata), az ezekhez fejlesztett technológiák rövid időn belül a márka más termékcsoportjaiban is megjelenhetnek,
biztonságosabbá, takarékosabbá, tisztábbá és hatékonyabbá téve a cég nemzetközi modellpalettájának tagjait.
Forrás: Carnet.