A japán Suzuki Motors csökkenti az Indiára előirányzott értékesítési célt, és kevesebb elektromos járművet kíván piacra dobni
2025.03.05
A Suzuki Motors autógyártó csökkentette eladási céljait Indiában, vagyis a „legfontosabb piacán”, és kevesebb elektromos autó piacra dobását irányozza elő, annak ellenére, hogy a 2030-as pénzügyi évre a globális értékesítést harmadával, 4,2 millió db. járműre kívánják növelni.
A Suzuki az új ütemterv szerint
2031 márciusáig mintegy 2,5 millió autó eladásával számol Indiában a 2023 októberében kitűzött 3 millióhoz képest, és a tervezett hat helyett csak négy elektromos autót kíván piacra dobni – közölte a vállalat szóvivője.
Az eladások csökkentése Indiában - a Suzuki legnagyobb piacán - abból adódik, hogy a helyi Maruti Suzuki leányvállalat
elvesztette vezető pozícióját a riválisok, vagyis a Tata Motors és a Mahindra & Mahindra autógyártók új, funkciókban gazdag autóival (legfőképp SUV-modelljeivel) szemben.
Az elektromos járművek számának csökkentése egybeesik az eladások lassulásával világszerte, és azzal is, hogy
a Tesla hamarosan belép Indiába, a világ harmadik legnagyobb autópiacára, ahol nemrég véglegesítették első bemutatótermeik helyszíneit.
A Maruti részesedése az indiai személygépjárművek piacán
41 százalékra csökkent a legutóbbi, 2020 márciusában elért 51 százalékos csúcsról. 2026 márciusára 50 százalékos piaci részesedést tűztek ki, amelyet most már csak 2031 márciusára kívánnak elérni.
"
A versenykörnyezet egyre szigorúbbá válik, és az ügyfelek által igényelt termékfunkciók, berendezések és szolgáltatások minősége javul." -
mondta a Suzuki a 2031 márciusáig tartó ötéves stratégiáját ismertető prezentációjában.
A vásárlói preferenciák megváltozása Indiában meredeken csökkent a kisautók értékesítésében, amelyek a Suzuki alappillérei, és megnőtt a közepes méretű SUV-ok népszerűsége, amelyek bevezetésével a japán cég igen csak elkésett.
A Suzuki most azt tervezi, hogy
bővíti SUV-kínálatát Indiában, és az ottani gyártási kapacitást évi 4 millió darabra bővítik „megfelelő időben” körülbelül 2 millióról. A vállalat korábban azt tervezte, hogy 2031 márciusáig 4 millió darabra növelik a darabszámot.
India továbbra is élen jár a Suzuki terjeszkedésében, és a tervezett 2 milliárd jen (13 milliárd dollár) befektetés 60 százalékát megkapják, sőt a Közel-Keletre és Afrikába irányuló globális export termelési központjává válik, beleértve az elektromos járművek gyártását is.
"
India a Suzuki legfontosabb piaca, ahol a legtöbb erőfeszítést tesszük." -
mondta Toshihiro Suzuki elnök egy stratégiai tájékoztatón Tokióban.
"
A BEV modellek értékesítési helyzete nem kedvező, különösen Európában. Ez azt mutatja, hogy az új technológiák nem fejlődhetnek a vásárlók elfogadása nélkül." -
mondta, hozzátéve, hogy a Suzuki különféle technológiákon dolgozik, beleértve a hibrideket és a biogázt is.
A Suzuki azt is közölte, hogy
2030-ra legalább 10 százalékos működési haszonkulcsot kívánnak elérni, szemben az előző pénzügyi év 9,2 százalékával, a 2030-as pénzügyi évre pedig 8 milliárd jen bevételt kívánnak elérni, ami 49 százalékos növekedés.
Itt válogathatsz a készleten lévő Suzuki modellek közül:
Forrás: Channel News Asia