A japán Suzuki Motors csökkenti az Indiára előirányzott értékesítési célt, és kevesebb elektromos járművet kíván piacra dobni

2025.03.05
A Suzuki Motors autógyártó csökkentette eladási céljait Indiában, vagyis a „legfontosabb piacán”, és kevesebb elektromos autó piacra dobását irányozza elő, annak ellenére, hogy a 2030-as pénzügyi évre a globális értékesítést harmadával, 4,2 millió db. járműre kívánják növelni.

A Suzuki az új ütemterv szerint 2031 márciusáig mintegy 2,5 millió autó eladásával számol Indiában a 2023 októberében kitűzött 3 millióhoz képest, és a tervezett hat helyett csak négy elektromos autót kíván piacra dobni – közölte a vállalat szóvivője.



Az eladások csökkentése Indiában - a Suzuki legnagyobb piacán - abból adódik, hogy a helyi Maruti Suzuki leányvállalat elvesztette vezető pozícióját a riválisok, vagyis a Tata Motors és a Mahindra & Mahindra autógyártók új, funkciókban gazdag autóival (legfőképp SUV-modelljeivel) szemben.

Az elektromos járművek számának csökkentése egybeesik az eladások lassulásával világszerte, és azzal is, hogy a Tesla hamarosan belép Indiába, a világ harmadik legnagyobb autópiacára, ahol nemrég véglegesítették első bemutatótermeik helyszíneit.



A Maruti részesedése az indiai személygépjárművek piacán 41 százalékra csökkent a legutóbbi, 2020 márciusában elért 51 százalékos csúcsról. 2026 márciusára 50 százalékos piaci részesedést tűztek ki, amelyet most már csak 2031 márciusára kívánnak elérni.

"A versenykörnyezet egyre szigorúbbá válik, és az ügyfelek által igényelt termékfunkciók, berendezések és szolgáltatások minősége javul." - mondta a Suzuki a 2031 márciusáig tartó ötéves stratégiáját ismertető prezentációjában.

A vásárlói preferenciák megváltozása Indiában meredeken csökkent a kisautók értékesítésében, amelyek a Suzuki alappillérei, és megnőtt a közepes méretű SUV-ok népszerűsége, amelyek bevezetésével a japán cég igen csak elkésett.

A Suzuki most azt tervezi, hogy bővíti SUV-kínálatát Indiában, és az ottani gyártási kapacitást évi 4 millió darabra bővítik „megfelelő időben” körülbelül 2 millióról. A vállalat korábban azt tervezte, hogy 2031 márciusáig 4 millió darabra növelik a darabszámot.

India továbbra is élen jár a Suzuki terjeszkedésében, és a tervezett 2 milliárd jen (13 milliárd dollár) befektetés 60 százalékát megkapják, sőt a Közel-Keletre és Afrikába irányuló globális export termelési központjává válik, beleértve az elektromos járművek gyártását is.

"India a Suzuki legfontosabb piaca, ahol a legtöbb erőfeszítést tesszük." - mondta Toshihiro Suzuki elnök egy stratégiai tájékoztatón Tokióban.

"A BEV modellek értékesítési helyzete nem kedvező, különösen Európában. Ez azt mutatja, hogy az új technológiák nem fejlődhetnek a vásárlók elfogadása nélkül." - mondta, hozzátéve, hogy a Suzuki különféle technológiákon dolgozik, beleértve a hibrideket és a biogázt is.

A Suzuki azt is közölte, hogy 2030-ra legalább 10 százalékos működési haszonkulcsot kívánnak elérni, szemben az előző pénzügyi év 9,2 százalékával, a 2030-as pénzügyi évre pedig 8 milliárd jen bevételt kívánnak elérni, ami 49 százalékos növekedés.

Itt válogathatsz a készleten lévő Suzuki modellek közül:


Forrás: Channel News Asia
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk